Logo MojaObčina.si
DANES
9°C
4°C
JUTRI
15°C
0°C
Oceni objavo

Don Pasquale v Šempetru pri Gorici

Se ogllšam iz primorske, kjer smo uspešno uprizorili naš novi oprni projekt  Don Pasquale Gaetana Donizettija v produkciji našega glasbenega gledališča Figaro.
Tako so zapisali v zamejskem časopisu NOVI GLAS :
Kultura | 25. jul 2016 Ljubezenske skomine, srčne rane in trpko razočaranje

Šempeter pri Gorici / Operna predstava Don Pasquale

V kar hladnem julijskem večeru, v soboto, 16., se je na trgu Ivana Roba pred imenitno restavriranim Coroninijevim dvorcem v Šempetru pri Novi Gorici zbralo kar lepo število gledalcev, ki jih je sem pritegnila operna predstava Don Pasquale italijanskega skladatelja Gaetana Donizettija (1797-1848), ki je bil ob koncu 30. in v začetku 40. let 19. stoletja na vrhuncu slave in veljave. Premierno so to njegovo delo nastopajoči izvedli konec letošnjega junija. Uprizoritev znane komične opere v treh dejanjih je nastala v produkciji Glasbenega gledališča Figaro in izvedbi Komornega orkestra Ljubljana pod umetniškim vodstvom dirigenta in pianista Igorja Švare, l. 1947 v Ljubljani rojenega sina priznanega slovenskega dirigenta in pedagoga dr. Danila Švare. Igor Švara ima na svojem spisku več kot sedemdeset izvedenih opernih in baletnih del. V SNG Opera in balet Ljubljana se je zaposlil l. 1972 kot baletni in operni korepetitor, l. 1983 je postal stalni dirigent, v letih 1993-95 je bil v. d. direktorja in umetniški direktor Opere in baleta Ljubljana. Pod njegovo taktirko je opera Don Pasquale zadobila primerno živahen ritem, na katerega se je dobro ujela razgibana režija Zdravka Pergerja, baritonista v ljubljanski Operi, ki ima za seboj veliko število izoblikovanih opernih likov in v tem delu nastopa kot doktor Malatesta. Štiri leta je bil član slovitega Slovenskega okteta, nad deset let deluje kot kulturni delavec in je ustanovitelj Primorskega mednarodnega festivala v Ajdovščini. S svojim polnim, zrelim glasom je privlačno poosebil zdravnika Malatesto, ki zna domiselno ozdraviti tudi srčne rane, in ga živo prikazal tudi z izrazito obrazno mimiko. Poleg njega so v scenografski postavitvi in okusni, bogati kostumski podobi (Figaro) nastopili Franc Javornik kot don Pasquale, ki je prepričan, da je še mladostno čvrst in da si zato lahko privošči imeti mlado ženo, Klemen Torkar kot mladi zaljubljenec Ernesto, Urška Kastelic kot Norina, ki ljubi Ernesta in se prav zaradi tega rade volje prepusti “ljubezenski intrigi” po Malatestovi zamisli, in Silvo Škvarč kot notar. S humornimi poudarki so razpletli vsebino te Donizettijeve opere buffe, v središču katere je ostareli, samski don Pasquale. Na pragu jeseni življenja bi se rad oženil, po možnosti z mlado, lepo žensko, tudi zato da bi se maščeval nad nečakom Ernestom. Ta se namreč noče poročiti z žensko, ki mu jo je stric vsilil, ker ljubi Norino. Mladima zaljubljencema z drzno zvijačo pomaga k uresničitvi njune zveze stričev prijatelj Malatesta. S pomočjo lažnega notarja zaigrajo poroko med don Pasqualom in Norino. Ta se premeteno pretvarja v vlogi ljubkega, sramežljivega dekleta, ki se takoj po poroki spremeni v razvajeno, muhasto ženo, ki zapravlja “moževo” premoženje. Don Pasquale je kaj kmalu vsega sit in privoli v ločitev. Ta pa pomeni srečo za Ernesta, ki lahko končno stopi v zakon z ljubljeno Norino. Srečen konec je za tako komično opero obvezen kot pač za komedije.
Gledalci so se zabavali ob potegavščini, katere “žrtev” je naiven don Pasquale, ki je hotel okusiti sladkosti ljubezni, a je doživel bridko razočaranje.
Izvajalci so vsi poklicni operni pevci, nekateri dobro poznani, z dolgoletnimi pevskimi izkušnjami, drugi pa mladi, ki si uspešno utirajo pot v glasbeni svet.
Franc Javornik, ki je plastično orisal don Pasquala, v začetku kot prav gibčno poskočnega, je svojo umetniško pot začel v SNG Opera in balet Ljubljana. Tu je l. 1997 prejel naziv prvaka slovenske opere. Kot je zapisano v programskem listu, se je odlikoval zlasti v komičnih vlogah italijanskega repertoarja, med temi še posebno kot Figaro v Rossinijevem Seviljskem brivcu. Kritiki ga uvrščajo med najboljše vokalne interprete Mozarta na Slovenskem. Mlada Klemen Torkar in Urška Kastelic (1989) pa imata še vso kariero pred sabo. Tenorist Torkar je na lanskem državnem tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov (TEMSIG), v najvišji kategoriji, prejel prvo nagrado. Sopranistka Urška Kastelic s čudovitim vokalnim razponom ima kar nekaj tudi mednarodnih izkušenj; izobražuje se pri znanih pevskih pedagogih in pevcih. Na Akademiji za glasbo v Ljubljani nadaljuje študij na magistrski stopnji pri doc. Sabini Cvilak. Prejela je tudi že vrsto nagrad.
Poslušalci so lahko lepo spremljali vsebinsko nit opere, tudi zato, ker so vsi pevci, ki so bili ozvočeni, zelo jasno in razločno, pa tudi barvito odpeli svoje vloge – posebno prikupni so bili nekateri njihovi virtuozni dueti - in pri tem pokazali, da so dobro podkovani tudi v igralski umetnosti - še posebno Perger in Javornik.

Predstavo na prostem bom ponovili še 4.septembra  2016 ob 20:30 v Škocjanu na Dolenskem, pred občinsko stavbo in potem še v dvoranah po Sloveniji, s katerimi se še dogovarjamo.

Oglejte si tudi