Ko beseda od nas zahteva napor, ko moramo stati za tem, kar smo slišali, radi pojemo dano ali slišano besedo. In spet ni sadu. Ta podoba je uprizorjena na vrhu, kjer vidimo preganjanje oz. pokol Betlehemskih otrok.
Potem je tu še trnje. Jezus pravi: Med trnje vsejan je tisti, ki posluša besedo, toda posvetna skrb in zapeljivost bogastva zadušita besedo in postane nerodovitna. Ko se zavrtimo okrog pomembnosti in zapeljivosti vsakdanjih skrbi in užitkov, spet ostajamo sami. Preluknjano deblo loči svet sejalca od ljudi, ki so se prepustili pomembnosti, posvetnim skrbem, udobju in užitku. Na stranskem oltarju je podoba tega sveta. Tudi kmet z volom in brano, na jaslicah spodaj, je zatopljen le v svoje delo in ga sejalec ne zanima.
Potem pa se bližamo svetu, kjer Božja beseda obrodi sadove. Da bi jo slišali je potrebna preprostost in ponižnost. Dve drži, ki danes vsekakor ne zvenita sodobno, a sta za srečanje z novorojenim Bogom in bližnjim nujno potrebni. Pot sejalca gre mimo ambona, to je ta prostor, kjer redno beremo Božjo besedo. Tu Beseda prihaja na poseben način med nas, da bi v nas rodila sadove preproste globoke vere. Pred ambonom je Sveti Vincencij, ki je zapustil svoje mesto, da bi nas spomnil, da Beseda ni le za na oltar ali za preteklost, ampak zato, da jo živimo. Vabi nas, da se ji odpremo, se po njej ravnamo. Ob ambonu je podoba Janeza Krstnika, ki onkraj Jordana oznanja, da se približuje odrešenje. Pod njim sta dva starčka, ki se ju Beseda dotakne in se odpravita na pot. Na drugi strani ambona je pastir, ki išče in se vzpenja, da bi kakor Zahej srečal Odrešenika. Sadovi žive besede se kažejo v Samarijanu in Samarijanki, ki poskrbita za človeka v stiski.
Tako smo po različnih situacijah, preizkušnjah življenja in likih prepotovali pot sejalca in prišli do štalice. Polkrožna belina predstavlja Besedo, ki na oltarju vsak dan postaja meso, ko po spremenjenju kruha in vina prihaja med nas pod podobo bele hostije.
Letošnje jaslice nas torej vabijo, da vzamemo zares besedo bližnjega in dano besedo ter besedo Boga, ki v podobi kruha pri vsaki sveti maši prihaja med nas.
Lepo vabljeni, da si jaslice ogledate tudi v živo. Cerkev je odprta vsak dan od 6.30 do 18h.