V Grand Hotelu Toplice na Bledu se je 2.9.2024 odvill panel o turizmu z naslovom Moč podatkov v turizmu danes in jutri, ki je potekal v okviru 19. mednarodne konference Blejski strateški forum. Dogodek, ki ga je organizirala Slovenska turistična organizacija (STO) v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport (MGTŠ), je združil vrhunske strokovnjake, predstavnike držav, destinacij in turističnega gospodarstva iz Slovenije in tujine, ki so razpravljali o ključni vlogi podatkov pri oblikovanju prihodnosti turističnega sektorja.
Vidni govorci so v sklopu panela prikazali, kako podatki omogočajo personalizacijo turističnih izkušenj, izboljšujejo upravljanje turističnih tokov ter podpirajo trajnostni razvoj in zaščito okolja. Izpostavljena je bila potreba po nenehnem izobraževanju in inovacijah, ki so nujne za konkurenčnost sektorja. Kakovostni podatki so, kot so se strinjali sodelujoči, temelj za sprejemanje strateških odločitev, ki omogočajo trajnostno rast turizma.
Osrednje nagovore so prispevali:
Državni
sekretar na MGTŠ Matevž Frangež
Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj
Izvršna
direktorica Svetovne turistične organizacije (UN Tourism) Natalia Bayona
Izvršni direktor Evropske potovalne komisije (ETC) Eduardo Santander
V razpravi so sodelovali Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem pri MGTŠ, mag. Apolonija Oblak Flander, generalna direktorica Statističnega urada RS (SURS), Erwin Hinteregger, generalni direktor IDM Južna Tirolska, ter Tobias Pogorevc, generalni direktor družbe Helvetic Airways.
Glavni poudarki panela
Turistični sektor se sooča s številnimi izzivi, kot so potreba po trajnostnem razvoju, digitalni preobrazbi in učinkovitem upravljanju turističnih tokov. Da bi se industrija uspešno prilagodila tem izzivom, je nujno imeti jasno vizijo, kako in kam želimo usmeriti razvoj turizma. Podatki in napredne tehnologije so pri tem ključna orodja za doseganje teh ciljev.
V razpravi so bili izpostavljeni naslednji ključni poudarki:
- Implementacija naprednih podatkovnih sistemov: Razvoj in uporaba naprednih podatkovnih sistemov, ki omogočajo zbiranje, obdelavo in analizo podatkov v skoraj realnem času, je ključna za učinkovito upravljanje turizma. Takšni sistemi omogočajo hitro prilagajanje strategij ter optimizacijo operativnih odločitev, kar izboljšuje učinkovitost in konkurenčnost v dinamičnem turističnem okolju.
- Spodbujanje
podatkovno podprtega odločanja: Uspešno podatkovno podprto odločanje zahteva
organizacijsko kulturo, ki poudarja uporabo podatkov v vseh fazah odločanja.
Ključni elementi te kulture so sodelovanje, transparentnost in nenehno učenje,
pri čemer se zaposleni redno usposabljajo za delo s podatki.
- Krepitev digitalnih kompetenc: Za učinkovito uporabo novih tehnologij je nujno izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v turizmu. Le z zadostno digitalno pismenostjo bodo deležniki v celoti izkoristili prednosti digitalizacije, kar je ključnega pomena za sodobni turistični sektor.
- Digitalna preobrazba za izboljšanje konkurenčnosti: Digitalizacija ni več opcija, temveč nuja. Uvajanje digitalnih tehnologij omogoča optimizacijo procesov, izboljšanje izkušnje obiskovalcev ter povečanje prilagodljivosti destinacij na hitro spreminjajoče se tržne razmere.
- Spodbujanje inovacij skozi digitalno preobrazbo: Digitalizacija je ključni dejavnik inovacij, ki omogoča destinacijam, da izboljšajo izkušnje obiskovalcev in povečajo svojo konkurenčnost. Potrebno je spodbujati uvajanje novih tehnoloških rešitev, ki omogočajo hitro prilagajanje dinamičnim tržnim razmeram.
6. Vzpostavitev podpornega okolja za zagonska podjetja: Startupi v turizmu prinašajo sveže ideje in inovacije, ki pospešujejo digitalizacijo in učinkovito uporabo podatkov. S svojo agilnostjo in sposobnostjo hitrega razvoja rešitev prispevajo k večji konkurenčnosti in trajnostnemu razvoju turistične industrije.
Javni zavod Miren Kras
(Vir: slovenia.info)
---------------------------------------------------------------------------------------------
FOTOGRAFIJE:
Naslovna fotografija: Tina Nova Samec, direktorica ZTKMŠ Brda, mag. Ariana Durnik, direktorica JZ Miren Kras, Erika Lojk, v.d. direktorica JZ Nova Gorica in Vipavska dolina, mag. Suzana Pavlin, Vodja prodaje HIT d.d.
2.Govorci, skupaj
3.Državni sekretar na MGTŠ Matevž Frangež
4.Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj
5. Izvršna direktorica Svetovne turistične organizacije (UN Tourism) Natalia Bayona
6. Izvršni direktor Evropske potovalne komisije (ETC) Eduardo Santander
7. Dubravka Kalin
8. Mag. Apolonija Oblak Flander
9. Erwin Hinteregger
10. Tobias Pogorevc