Logo MojaObčina.si
JUTRI
22°C
8°C
NED.
20°C
11°C
Oceni objavo

1. KONCERT MEDNARODNEGA GLASBENEGA CIKLA- MLADI VIRTUOZI

EVA DOLINŠEK SE KONCERTNO FORMIRA

»Prvi koncert v že 26. sezoni mednarodnega koncertnega cikla Mladi virtuozi v organizaciji Festivala Ljubljana je že pokazal, da so pričakovanja polnoštevilnega občinstva zelo visoka in da si vsi želijo poslušati že profilirane glasbenike, soliste, poustvarjalce, skratka pravi koncert “brez popustov”.«

V prvem delu koncerta se je predstavil violist Kristjan Dražil.

»Drugačen pristop je imela v drugem delu koncerta čembalistka Eva Dolinšek. Izbrala je več krajših del različnih skladateljev in z različnimi individualnimi poetikami, pri čemer se je spretno izognila samem Bachu in njegovim skladbam za čembalo, tako da je svoj nastop začela z dvema kratkima sonatama Domenica Scarlattija (1685 – 1757) in vzpostavila napeto pričakovanje občinstva v polni Viteški dvorani Križank.

Če Scarlatti nikoli ni programska “napaka”, pa je iznajdljivo ali s takim izborom želela povedati, da imamo v glasbeni zgodovini še druge skladatelje, ki so obvladali čembalo in pisali odlične skladbe.

Eva Dolinšek je koncert nadaljevala s Suito v a-molu Louisa Couperina (1626 – 1661) in dosegla interpretativni vrhunec s XXV. suito Francoisa Couperina (1668 – 1733). V petih stavkih te suite je toliko kontrastov, različnih razpoloženj, ki jih nakazujejo in od interpreta zahtevajo že naslovi (La Visionnaire, La Misterieuse, La Monflambert, La Muse Victorieuse in Les Ombres Errantes), da se s poglobljenostjo vanje da doseči najprej posamezni, nato pa končni ali celoviti efekt. Dolinšek je občutljiva in dojemljiva interpretka, ki ji je romansko glasbeno izročilo bližje kot germansko.

To je potrdila še z izvedbama del Clauda-Benigne Balbastre (1724 – 1799) (La d’Hericourt, La Boullongne, La Lugeac) in Josepha Nicolasa- Pancraca Royerja (1705 – 1755) (Le vertigo: Rondeau (Moderement). Eva Dolinšek dojame svoje kompozicije na programu kot samostojne izpovedne celote, se vanje poglablja in skuša prikazati njihove ne le stilne značilnosti, ampak hkrati  kot dosežek neke epohe, kot duhovno podobo skladateljev v času, ki je že dopuščal veliko ustvarjalne svobode in seveda s tem že posvetnih vsebin  ter je lahko izražal osebnostno intimo. Dolinšek je to razumela kot dialog s svojim časom in s tem naredila izvajane skladatelje v celoti bolj moderne.

V njej vidim velik up slovenske izvajalske prakse na čembalu, ki vseeno ni kdo ve kako bogata in si je želeti nekoga, ki se bo kot solist močno profiliral in mednarodno uveljavil kot prepoznaven solist. Eva Dolinšek je te atribute pokazala.«

Marijan Zlobec

Vir: https://marijanzlobec.wordpress.com/2018/10/20/eva-dolinsek-se-koncertno-formira

Oglejte si tudi