Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
2°C
ČET.
16°C
4°C
Oceni objavo

Grand Siècle na Cerju z Evo Dolinšek

Po dolgem obdobju prisilnega mirovanja, v katerem je družabno življenje skoraj zamrlo in smo bili prikrajšani za srečanja, izmenjavo medčloveške topline, za polnjenje duš s kulturnimi in duhovnimi vsebinami, je obdobje tišine v Pomniku miru prekinil nevsakdanji, naravnost čaroben dogodek. Predstavitev druge zgoščenke »Baroque II- Pièces de clavecin« slovenske čembalistke Eve Dolinšek iz Orehovelj.

Petkov večer 16. julija je bil naravnost po meri za čudoviti ambient slavnostne avle Pomnika miru, ki z obliko in detajli, Brižinskimi spomeniki in nebesnim svodom s konstelacijami zvezd ob poletnem in zimskem solsticiju, ki od vedno narekujeta ritem življenja na našem planetu, povezuje sedanjost s preteklostjo in prihodnostjo.

Gostje v nabito polni dvorani so se za poldrugo uro premaknili v preteklost, v 17. in 18. stoletje, v obdobje baroka. Umetnosti, ki se je rodila v papeškem Rimu, pozneje preselila v Francijo in se uveljavila skoraj sočasno v vseh umetnostnih zvrsteh po Evropi. Barok danes velja za zadnji veliki umetnostni slog, ki se je v 18. stoletju dokončno izpel v rokokoju. Izraz barok je sprva označeval manjvredno umetnost, od konca 19. stoletja pa z njim opisujemo zahodnoevropsko slogovno smer, ki temelji na lastnih zakonitostih ustvarjanja. Izvorno v portugalščini 'barroco'  pomeni biser nepravilnih in nenavadnih oblik.

Z zvoki ČEMBALA, instrumenta, ki velja za predhodnika klavirja, in je na njegovih črno-belih tipkah ustvarjal svoje veličastne, brezčasne simfonije tudi Wolfgang Amadeus Mozart, je Eva Dolinšek poslušalce popeljala v pozni srednji vek, v obdobje Grand Siècle-ja. Zaigrala je skrbno izbrane skladbe petih različnih avtorjev, ki so ustvarjali med leti 1650 in 1770: Jean-Henry d'Anglebert, François Couperin, Claude-Bénigne Balbastre, Giuseppe Tartini.

Eva je posebna mlada dama, vrhunska glasbenica, čembalistka, ki je umetnosti predana od malih nog, jo živi in se ob njej nenehno razvija. Po zaključenem študiju stare glasbe na Akademiji za glasbo, ki ga je leta 2015 končala z odliko – summa cum laude ter postala magistrica, akademska glasbenica čembalistka, se je zanjo začelo obdobje svobode, samostojnega raziskovanja in ustvarjanja. Uveljavila se je kot solistka in komorna glasbenica, od leta 2011 tudi kot umetniški vodja baročne komorne skupine »Musica nucis«. Predava in piše strokovne prispevke, hkrati pa aktivno sodeluje kot korepetitorka na koncertih kolegov – inštrumentalistov. V predkoronskem času je zablestela tudi v duetu z Markom Hatlakom. Prejela je številne domače in mednarodne nagrade.

Sama pravi, da je glasba njen način življenja. Da je po naravi rada večkrat zasanjana in takrat se v njenih mislih rojevajo nove ideje. Med takšnimi je bil tudi petkov samostojni koncert, ki je ponudil presežke v vseh pogledih.

Kako zahtevno glasbeno smer ubira Eva Dolinšek, kakšne stopnice premaguje na svoji umetniški poti in zakaj krotenje zvokov čembala tudi danes predstavlja poseben izziv tako skladateljem kot izvajalcem, je gostom v pogovoru z Dolinškovo pomagala razumeti strokovna moderatorka Tamara Stanese. Dirigentka, publicistka in urednica oddaj za resno glasbo na deželnem sedežu italijanske radiotelevizije RAI v Trstu. Dami sta poskrbeli za odlično sporočilo, ki se je zapisalo v srca vseh prisotnih.

Večer je bil velik poklon vrhunski glasbeni umetnosti. Poln emocij in navdušenja nad izjemno glasbenico, ki je postregla z nepozabno predstavo.

Zgoščenko »Baroque II- Pièces de clavecin« z izvirnimi izvedbami skladb, ki je bila posneta v cerkvi Sv. Martina v Kostanjevici na Krasu, lahko ljubitelji glasbe iz predklavirskega časa kupite v Cerjanki, trgovinici s spominki Pomnika miru na Cerju.


Turizem Miren-Kostanjevica

Foto: Ana Rojc

Oglejte si tudi