Logo MojaObčina.si

Loški Potok

JUTRI
28°C
10°C
ČE.
32°C
13°C
1168

Slovenija gre na počitnice

V Sloveniji se začenjajo počitnice in dopusti. Da bodo lepi spomini ostali še dolgo v spominu, moramo pomisliti tudi na zdravje in varnost. Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) smo zato pripravili nekaj nasvetov za brezskrbne poletne dni.

 

Letošnje počitnice bodo nekoliko drugačne, saj je virus SARS-CoV-2 še vedno prisoten v populaciji. Zato je pomembno, da upoštevate higienske ukrepe – temeljito umivanje rok, higiena kašlja in fizično distanco - vsaj 1,5 m. Več o tem si lahko preberete na naslednji povezavi.

Poleg tega na NIJZ priporočamo, ker se epidemiološka situacija hitro spreminja, da pred odhodom preverite pogoje za prehajanje državnih meja. Več informacij najdete na naslednji povezavi.

Splošna priporočila za preprečevanje širjenja okužbe, ki jih je smiselno upoštevati ves čas pa so dosegljiva na naslednji povezavi.

 

VARNO PLAVANJE IN KOPANJE

  • Plavajmo glede na svoje plavalno znanje, ne precenjujmo se in ne oddaljujmo se preveč od obale.
  • Pred kopanjem preverimo temperaturo vode, si vzamemo čas za prilagajanje, saj premrzla voda lahko povzroči krč.
  • Pred skakanjem v vodo preverimo, ali je voda dovolj globoka in kakšno je dno na mestu, kjer bomo skakali. Zaradi varnosti naj bo prvi skok v vodo na noge.
  • Pri kopanju v bazenu ali javnem kopališču upoštevajmo navodila kopališč in kopaliških mojstrov.
  • Če se kopamo v reki ali jezeru, se prepričajmo, ali je voda primerna za kopanje (onesnaženost, vodni vrtinci in tokovi …).
  • Voda v jezerih in ribnikih je motna in pod gladino lahko skriva posamezne skale, veje, razbito steklo ali smeti.
  • Otroke obujemo v primerno obutev za vodo, ki ne drsi in ščiti pred poškodbami.
  • Na morju spoštujmo z bojami označena plavalna območja in plavajmo le znotraj njih.
  • Ob nenadnem poslabšanju vremena gremo čim prej iz vode.
  • Na čolnu ali jadralni deski uporabljajmo atestirane rešilne jopiče ne glede na dolžino potovanja, velikost čolna ali plavalne sposobnosti.
  • V vodo nikoli ne hodimo pregreti, ampak se zmočimo postopoma.
  • Ne hodimo v vodo, če se počutimo slabo, s polnim ali praznim želodcem in pod vplivom alkohola.
  • Ob nezgodi lahko drugemu rešimo življenje le z znanjem prve pomoči, zato se še pred počitnicami in dopusti opremimo z znanjem prve pomoči.
  • Ob obali otrok nikoli ne puščamo brez nadzora, ampak jih imamo na očeh tudi v plitki vodi.
  • Ob brezskrbnem kopanju ne smemo pozabiti na osebno imetje.

Higienska priporočila za športne bazenska kopališča in kopalno vodo v bazenih v času sproščanja ukrepov

 

IZOGIBANJE PRETIRANEMU SONČENJU

  • Soncu se izogibajmo med 10. in 16. uro. Če se le da, ta čas preživimo v senci.
  • Oči si zaščitimo s kvalitetnimi sončnimi očali, kožo pa si pokrijemo z oblačili in pokrivali (svetla, zračna oblačila) ter jo  izdatno premažemo z ustreznimi zaščitnimi kremami z dovolj visokim faktorjem in filtrom za UVA in UVB žarke.
  • S kremo za sončenje se namažemo 30 minut preden gremo na sonce, ko je koža še hladna in suha. Pri tem ne smemo pozabiti na čelo, ustnice, ušesa, veke, nos, preče po lasišču, vrat in dekolte ter kožo pod naramnicami kopalk ali obleke.
  • Kremo ponovno uporabimo vsake 2–3 ure oziroma takoj po kopanju, obilnem znojenju ali otiranju z brisačo.
  • Zaščitno kremo je treba nanesti v dovolj debelem sloju, tako da povprečno velika odrasla oseba vsakič porabi tretjino ali četrtino celotne vsebine embalaže. Na vsako okončino, trup in hrbet ter glavo z vratom nanesemo po 1 čajno žlico kreme, otroci nekoliko manj.
  • Spremljajmo opozorila glede vsebnosti ozona v zraku, saj prevelike koncentracije neugodno vplivajo na dihalne poti.

 

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Oglejte si tudi