Razvoj čopičografa 2.0
Dominik Mahnič deluje na vsebinsko in medijsko raznolikem področju
urbanih intervencij, slikarstva, mehatronike, videa in interaktivnih
inštalacij. V svojem delu izhaja iz predpostavke, da je za nove medije
značilen stalen tehnični razvoj orodij. Pri razvoju uporablja
odprtokodne programske in strojne rešitve; konvencionalna in
nekonvencionalna digitalna orodja, kakor sam imenuje programe, osnovane
na strojnem učenju.
Primer kontinuiranega razvoja in spreminjanja digitalne platforme je
Mahničev stroj za materializacijo nesnovnih slikovnih podob, poimenovan čopičograf,
katerega izvorna zasnova sega v leto 2016. Stroj je z leti doživel
mnogo preobrazb, v naslednjih sedmih tednih pa bomo lahko v Muzeju
sodobne umetnosti Metelkova ujeli Mahniča sredi razvoja čopičografa 2.0,
ki ga trenutno snuje v sodelovanju s programerjem Petrom Veselinovićem.
V pritličju MSUM-a bo na novo realiziran še en čopičograf z delovno
površino dobrih štirih kvadratnih metrov.
Najnovejša verzija se izrazito razlikuje od prve zaradi implementacije
novih strojnih in programskih rešitev (na primer uporabe računalniškega
vida ali cmyk+ palete, katero je posebej za Mahniča razvil Vid Vidmar in
s katero lahko digitalno sliko razdeli na poljubno število poljubnih
barvnih odtenkov), ki mu omogočajo tesno in intenzivno sodelovanje s
programerji.
V okviru Laboratorija za nove medije bo Mahnič ob torkih, četrtkih in petkih med 12. in 16. uro ter ob sredah med 10. in 14. uro predstavljal
svoj raziskovalni center v katerem združuje in raziskuje uporabo
digitalnih, tako programskih kot strojnih rešitev za materializacijo
nesnovnih slikovnih podob. Razstava bo omogočala edinstven vpogled v
novomedijski raziskovalni atelje ter unikatna orodja in postopke, ki v
njem nastajajo.
Dominik Mahnič (1981) je akademski slikar in magister videa. Izpolnjeval
se je na Wanganui School of Design na Novi Zelandiji. Zadnja leta se
intenzivno ukvarja z avtomatizacijo slikarskih procesov.
Kustos razstave je Igor Španjol.