Logo MojaObčina.si
JUTRI
19°C
9°C
SOB.
22°C
8°C
Oceni objavo

450 podpisov proti sporni obvoznici

V petek, 19. julija, so predstavniki Civilne iniciative kanalski občinski upravi predali peticijo s 450 podpisi krajanov proti načrtovani obvoznici.
V manj kot mesecu dni so člani Civilne iniciative proti gradnji sporne obvoznice zgolj na območju Kanala zbrali 450 podpisov. Tako velikega odziva niso pričakovali niti sami, a očitno so argumenti, ki jih navajajo v peticiji, prepričali Kanalce. Sedaj pričakujejo, da bo občinska uprava zelo jasno sporočilo krajanov tudi upoštevala, je pojasnila predstavnica civilne iniciative Darja Slapernik: "Upam, da jih bodo podpisi streznili - to ni samo pet ljudi - in da bodo odstopili do tega nesprejemljivega posega v prostor." 


V peticiji med drugim pojasnjujejo, da  cesta na izbrani trasi ne bo prava obvoznica, da ne bo izboljšala bivalnih razmer v Kanalu in bo med drugim poslabšala povezanost kraja na obeh bregovih Soče. 

 

Kanalski župan Andrej Maffi je povedal, da bodo nekatere pripombe morali upoštevati: "Ko bo končano projektiranje, bomo z Direkcijo nedvomno imeli še en sestanek in potem bomo razčistili, ker v teh zahtevah civilne iniciative so tudi stvari, ki enostavno ne držijo, tako da bo treba podpisnikom tudi z naše strani natančno obrazložit, kaj so podpisali."


Predstavniki civilne inicitive so zahtevali tudi vpogled v dokumentacijo o pripravi projekta in  pozivajo k preverjanju zakonitosti postopkov umeščanja trase v prostor. Občina krajanov namreč ni seznanila, poudarjajo, da je po dvanajstih letih obnovila projekt, ki so ga v preteklosti že zavrnili. Od lokalne skupnosti in države zahtevajo, naj takoj prekineta vse aktivnosti za gradnjo ceste, ki je prostorsko predimenzionirana in bo razvrednotila naravno in kulturno dediščino kraja ter tako uničila turistični potencial Kanala. Občinski svet pa naj razveljavi lokacijski načrt. Pripravljajo tudi druge korake, s katerimi želijo preprečiti gradnjo obvoznice na izbrani trasi, je povedala Slapernikova: "Bomo pa seznanili s tem splošno in strokovno slovensko javnost. Tudi na nekaterih strokovnih forumih bomo ta primer obravnavali kot tipičen primer nedopustnega ravnanaja s prostorom v Sloveniji."


V Kanalu se vsi strinjajo, da kraj potrebuje obvoznico, vendar ne na izbrani trasi, kar že ves čas poudarjajo tudi v civilni iniciativi. Slednja bo izvedbo prostorsko neodgovornega posega preprečila z uporabo vseh razpoložljivih pravnih in drugih legitimnih sredstev.

 

Da prebivalci Kanala podpirajo gradnjo obvoznice, a ne na račun kulturne in naravne dediščine, so povedali tudi na zboru krajanov, ki je bil 27. junija v kanalskem gasilskem domu, organizirala ga je pa Krajevna skupnost. 

 

Od predstavnikov Direkcije za ceste in lokalne samouprave so krajani in krajanke, ki so napolnili dvorano gasilskega doma, zahtevali številna pojasnila. Med drugim jih je zanimalo, zakaj ceste, ki bo z novim mostom dolgoročno zaznamovala prostor, ni mogoče speljati po drugi trasi. Predstavnik Direkcije za ceste Tomaž Willenpart je pojasnil, da bi bile druge možnosti predrage, obenem pa bi projekt vrnile na začetek.

 

Kakor je znano, bo petsto metrska cesta Sočo prečkala le dvesto metrov od starega mostu. Na regionalno cesto v smeri proti Tolminu se bo zaradi utesnjenosti prostora priključila z najmanjšim možnim krožiščem. Od prvega stanovanjskega objekta bo oddaljena le dva metra in pol. Projektanti priznavajo, da bodo prebivalci ob obvoznici veliko izgubili, a zagotavljajo, da bodo negativne učinke blažili s sodobno gradbeno tehnologijo.  

Obvoznica na izbrani trasi je sicer v fazi projektiranja za pridobitev gradbenega dovoljenja. Pred tem bodo rabili soglasje Zavoda za varstvo kulturne dediščine in Zavoda za varstvo narave. Predstavnica Zavoda za varstvo kulturne dediščine Ernesta Drole je krajanom povedala, da s projektom še niso seznanjeni in da bo eden trših orehov tudi premestitev spomenika padlim borcem, ki naj bi ga povozilo krožišče. Pokopališče, kamor naj bi ga na novo postavili, ni najbolj primeren, je povedala, saj so spomeniki simbolni pomniki, ki so bili na določena mesta postavljeni s premislekom.

 

Krajana in nedanjega poslanca Državnega zbora Iva Hvalico pa je zanimalo, kaj bo s spominskim parkom in s kipom slikarja Ivana Čarga, ki so ga krajani postavili prav na pobudo Hvalice.

 

Sicer pa obvoznice brez vseh potrebnih soglasij ne bo, je tudi za Radio Koper pojasnil predstavnik Direkcije za ceste Willenpart: "Kar se prebivalcev tiče, negativnih vplivov na njihovo bivanje, v kolikor ne bomo zadostili vsaj zakonskim normativom, prav tako ne more biti projekta. To je tisti konsenz, ki ga moramo sprejet."


Nekdanji župan kanalske občine Miran Ipavec je
izbrano traso označili za "diskont varianto". Kanal si zasluži pravo obvoznico, pa čeprav bi nanjo morali čakati še nekaj let, so bili soglasni krajani. Franja Simčič je prepričana, da bo ta cesta poslabšala življenje vsem: "Otežila bo prehod do pomembnih objektov, kot so zdravstveni dom, lekarna, pokopališče… pa tudi dostop otrok do šole."


Predsednik Krajevne skupnosti Marko Bucik je izbrano traso obvoznice podprl in izrazil upanje, da bo lokalna skupnost z argumenti uspela prepričati krajane. Dejstvo je, da bo prav izbrana trasa ceste odprla možnosti za gradnjo stanovanj in izvajanje centralnih dejavnosti (trgovina, storitvene, družbene in upravne dejavnosti …) na desnem bregu Soče. Župan Maffi je ob tem dejal: "Odcep z obvoznice v novi del, ki bi omogočil razvoj Kanala, mislim da je zelo pomemben."


Prometna obremenjenost celotne Soške ceste, ki je na številnih odcepih močno poškodovana, je sicer zelo majhna. Do Kanala se tako dnevno pripelje dobrih 5800 vozil, proti Tolminu pa jih nadaljuje dobrih tri tisoč tristo. 

 

 

 

 

Oglejte si tudi