Pianist Ivan Skrt je za otvoritveni koncert izbral izjemno zahteven in tudi privlačen spored iz znane in tudi manj znane klavirske literature iz zadnjega stoletja- Slike z razstave Modesta Musorgskega, ciklus Piano našega Marija Kogoja in La Valse (Valček) Maurica Ravela.
Pianistova bleščeča virtuoznost je prišla do polne veljave že v Slikah z razstave Modesta Musorgskega , saj je v nekaterih posameznih Slikah stopnjeval tempa do skrajnih izvajalskih zmogljivosti. Ivanu Skrtu je cilkus Musorgskega kljub dokaj samosvoji interpretaciji v celoti odlično uspel.
Klavirski ciklus Piano je Marij Kogoj ustvarjal v letih od 1913 do 1921. V nizu šestih skladb, ki jih uvrščamo v glasbeni ekspresionizem, je pianist Ivan Skrt z dovolj notranje moči uspel izraziti skladateljev nemir in pretresljivo iskrenost kot posledico strašne vojne.
Prava paša za ušesa poslušalcev v nabito polni cerkvi svete Marije Vnebovzete v Kanalu ob Soči pa je pomenila pianistova izjemna virtuoznost v sklepni La Valse Maurica Ravela. Delo je poznano in priljubljeno v skladateljevi orkestralni verziji, v priredbi za klavir pa jo zaradi njene zahtevnosti zelo redko slišimo. Ker je skladba nastajal leta 1919 je Ravel v njej upošteval ne samo veselost Dunaja v času pred vojno, ampak tudi njegov obup po tej vojni, kar je lahko tudi nekakšen spomin na vojno, ki je pred sto leti divjala prav v teh krajih. V Skrtovi izvedbi smo slišali vso potrebno tragično apoteozo dunajskega valčka. V La Valse je pianist znova zablestel, ne samo kot vrhunski pianist ekstatičnega formata, ampak predvsem kot pianist z jasno izklesano glasbeno vizijo. Na naši odrih bi pianista Ivana Skrta morali slišati pogosteje.
Tekst: Nevenka Leban Orešič