Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
8°C
JUTRI
25°C
7°C
Oceni objavo

Trendi, inovativnost in ustvarjalnost v turizmu

V četrtek, 10. januarja, je ob 15. uri v Polhograjski graščini 25 prisotnih prisluhnilo predavanju na temo Trendi, inovativnost in ustvarjalnost v turizmu. Občina Dobrova - Polhov Gradec je povabila ponudnike turističnih doživetij in tiste, ki k temu stremijo in turizem podpirajo.
Da je bilo predavanje res nekaj posebnega, sta poskrbela predavatelja Mateja Gruden, dolgoletna turistična novinarka Dela, zdaj urednica turistične revije Lipov list, predavateljica o trendih v turizmu in nosilka predmeta Turizem doživetij v Visoki šoli za trajnostni turizem Erudio, in Andrej Pompe, ki je za zelo doživetim in interaktivnim predavanjem Mateje pokazal, da ga res bogatijo tridesetletne izkušnje s področja vodenja ustvarjalnosti ter spodbujanja inovativnosti in trženja v turizmu. Kot projektni in kreativni vodja je deloval pri projektih Slovenija – moja dežela (I feel Slovenia), znamka Bled in mnogih drugih. Je zelo priljubljen predavatelj v podjetjih, na fakulteti in kongresih ter neumoren motivator, moderator, svetovalec in pisec člankov ter knjig. 
 

Slovenija kot prva zelena destinacija

Svetovni dan turizma se septembra l. 2016 za promocijo slovenskega turizma ne bi mogel zaključiti uspešneje – Slovenija je postala prva zelena destinacija na svetu, ocenjena po novih standardih trajnostnega turizma fundacije Green Destinations. Slovenija je uspešno izpolnila 96 od 100 kriterijev, ki ocenjujejo naslednja področja: lokacijsko obnašanje, naravo in pokrajino, okolje in podnebje, kulturo in tradicijo, socialno kulturo in poslovanje turističnih podjetij. Naša prestolnica Ljubljana pa se je že drugič uvrstila med sto najbolj trajnostnih lokacij, predvsem zaradi mehkega prehoda v trajnostno mobilnost v centru Ljubljane. Pridružilo se ji je še 16 slovenskih občin, združenih pod blagovno znamko Slovenia Green. Pol leta kasneje je bil tudi velik dan za našo občino. 12. junija 2017 je v Mariboru potekal prvi Zeleni dan slovenskega turizma, kjer je občina Dobrova - Polhov Gradec prejela bronasti znak Slovenia Green destination, saj s svojim zelenim zaledjem in številnimi planinskimi in kolesarskimi potmi res ponuja zeleno doživetje trajnostnega turizma.

 

Trendi v turizmu kažejo na poudarek doživetja

Mateja je v prvi uri predavanja poudarila doživetje turizma, ki naj obiskovalca preseneti z idejo, naj bo lokalna izkušnja in gostu interaktivni izziv, da se potrudi, sodeluje, ne le opazuje! Lokalno, ''Slocally'' ali ''Experience Slovenia with locals", je tudi ključ do uspeha, torej gradimo turizem na zgodbi grofa Blagaja, Polhovega doživljajskega parka  in lokalnih specialitet, ne na čevapčičih. Zanimiv je podatek o tem, kaj si gostje zapomnijo: le 10 odstotkov slišanega, 30 % prebranega, 50 % videnega in 90 % tistega, kar so sami počeli. Pa naj bo to ličkanje koruze, košnja brega prvič v življenju, iskanje zaklada na domačiji z otroki, idej je veliko, treba je najti take, ki najbolj ustrezajo lokalnemu prostoru.

Desezonalizacija pomeni ustvarjanje obiska in doživetij izven glavne sezone
Kranjski Gori je odlično uspelo, tudi Bled ponuja poletno kopanje, čolnarjenje, jesenski golf in zimsko smučišče. Naši kraji imajo eno smučišče na Šentjoštu, žal še nobenega pravega poletnega kopališča z dovolj toplo vodo. To bi bilo zelo primerno in potrebno urediti, saj bi le s pomočjo obvoznega kanala dovodne vode, ogrevane s soncem, in izkopanim bazenom naravne oblike in izvedbe poleg glavne struge »naše Gradaščice« dobili doživljajski letni park, pa naj bo to pri gostilni Pograjski dom ali termah Briše ali na Dobrovi, seveda v dogovoru z lastniki zemljišč. Najmanjši problem bi verjetno bil ravno pri Pograjskem domu, saj je rekreacijski prireditveni prostor v lasti občine. Naslednja ideja, ki bi lahko zaživela, je manjše eko smučišče (izven sezone bi se naprave umaknilo) na Setnici pod Grmado, naravni tereni pri cerkvici sv. Uršule so idealnega naklona za do tri vlečnice, poleg je tudi znano gostišče, dostop je asfaltiran, gre tudi za izhodišče za planinske poti za najbolj obiskan vrh Polhograjskih dolomitov.

Kreativni turizem vključuje sodelovanje turistov
Preživeti dan s pastirji krav ali koz na kmetiji Orešnik ali v sirarni sodelovati pri pripravi sira, mleka … Doživetje zagotovljeno! Glas ljudstva je vedno pomembnejši – ne le pri milijonarju, tudi spletna aplikacija Tripadvisor (www.tripadvisor.com) zelo nazorno pokaže slike iskane lokacije, gostinsko ponudbo, prenočišča in doživetja (things to do). Posebej obiskana so na tej strani mnenja uporabnikov – reviews. Stara Ljubljana ima 6.700 mnenj obiskovalcev, ki so grafično podkrepljena z zvezdicami 1–5, Polhov Gradec pa le tri … Ne bi bilo slabo, če bi zavedni lokalni obiskovalci malo pokomentirali in pohvalili ali pa vsaj opisali naše turistične točke in ponudnike. 

Blagayev kruh mladosti in Zadnja Trobčeva večerja

Po prvem delu predavanja je sledila pogostitev z lokalnimi dobrotami iz cule Blagajeve dežele (kruh Alenke Oblak, kozji sir Sirarstva Orešnik, domače klobase Antona Kreka, čokolada Hiše medu Božnar) ter sokovi, kar nas je odobrovoljilo in razpletla se je živahna razprava med udeleženci. Z obiskom predavanja in debato nas je počastil tudi župan, v prvem delu še zadržan. Na koncu smo bolj aktivno sodelovali tudi slušatelji, ki smo predlagali ideje, recimo za blagovno znamko kruh mladosti iz krušne peči, kar pa je že zaščiteno ime, tako da bi morda poskusili ime Blagayev kruh mladosti. Patentirana imena in zaščite so vidni na spletni strani urada za intelektualno lastnino (www.uil-sipo.si). Bolj bizarna ideja je ta, da naj se trži prireditev Zadnja Trobčeva večerja, ki bi lahko postala pravi hit med milenijci, torej mladimi turisti, rojenimi okoli l. 2000, saj bi združevala nekaj grozljivke in nekaj legende na podlagi tragične osebnosti davno preminulega serijskega morilca iz naših krajev Metoda Trobca … Za tako intenzivno interaktivno doživetje bi bili gostje pripravljeni plačati bistveno več, kot je vrednost večerje na mizi, da ne govorimo o tem, kako bi to završalo po socialnih omrežjih in brezplačno privabilo nove goste. Ideja za kreativni turizem, skupno žganjekuho, na primer izdelavo močeradovca, ki je menda bil tu nekdaj lokalna specialiteta, saj žganje curlja po živem močeradu, kar ustvarja dodatno aromo in jakost, je bila med slušatelji sprejeta z veliko smeha in odobravanja.

Oba predavatelja sta prinesla obilo dobre volje in pristne ustvarjalne energije, hkrati pa nas povabila k dodelavi in pisni formulaciji naših turističnih idej in produktov, saj sta se pripravljena osebno posvetiti izbranemu projektu in mu pomagati do uresničitve! Hvala obema in tudi občini za tako kakovosten dogodek!

Sebastjan Vehar

Oglejte si tudi