Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Z oldtajmerjem do Mongolije

Četverica fantov s horjulskega in vrhniškega konca se s Subarujevim oldtajmerjem odpravlja na 13 tisoč kilometrov dolgo pot do Mongolije. Potovanje pa ne bo le to, saj obenem zbirajo denar za zavod Vozim, ki mlade ozavešča o varnosti v prometu.
Dolgoletni prijatelji Rok Dolinar, Uroš Basta ter brata David in Tilen Tehovnik so si za letošnje poletje zadali prav posebno nalogo. Na prvo julijsko soboto bodo obrnili ključ 30 let starega kombija znamke Subaru Libero in se podali na predvidoma mesec in pol dolgo popotovanje do mongolske prestolnice Ulan Bator.


Po pamet'!

Že načrt poti obljublja, da bo potovanje prava pustolovščina, ki pa ji fantje želijo dodati še vzgojno noto. "S potovanjem želimo Slovencem poslati sporočilo: vozite varno, vozite po pamet'," pravi Tilen in pojasni, "naša pot je dolga 13 tisoč kilometrov, kolikor jih v enem letu prevozi povprečen Slovenec. Vozili bomo po omejitvah in dokazali, da se da tudi po pamet' daleč priti." Projekt je namenjen predvsem mladim, saj se, kot pravi Tilen, zavedajo, da je najbolj učinkovito ozaveščanje od malih nog. Da bi dosegli svoj namen, so se povezali z zavodom Vozim. Ta združuje posameznike, ki so po prometnih nesrečah ostali invalidi, zdaj pa mladim po Sloveniji predavajo o pomenu varne vožnje. "Ko smo se odločili, da bi se aktivirali na področju varne vožnje, smo iskali primernega partnerja. Zavod Vozim nam je blizu, ker se osredotočajo na izobraževanje oziroma preventivo. Njihovi člani hodijo po osnovnih in srednjih šolah ter mladim pripovedujejo svoje življenjske zgodbe. Mladim se to precej bolj vtisne v spomin in drugače dojemajo, ko vidijo, kakšne so lahko posledice," razlaga Tilen.

Za zavod Vozim lahko prispevate že zdaj. Posamezniki tako, da pošljete SMS s ključno besedo POPAMET5  na številko 1919, s čimer prispevate pet evrov. Podjetja pa lahko donacijo nakažete na račun društva SLOWenc. Naslov je Društvo za spodbujanje varne vožnje SLOWenc, Velika Ligojna 59, 1360 Vrhnika, številka bančnega računa pa SI56 0202 7026 2581 334.

Avtomobil na "kondicijskih pripravah"

Priprave tečejo že več mesecev, med drugim se je morala četverica cepiti proti različnim boleznim, za šest od 12 držav, preko katerih potujejo, so morali pridobiti tudi vize. Birokracije je kar veliko, pravijo, a so imeli mesec dni pred odhodom praktično vse pripravljeno. Posebno poglavje pa je avtomobil. Kultnega oldtajmerja japonske znamke Subaru, ki ga boste na naših cestah srečali le izjemoma, so pripeljali iz Srbije. Zdaj je že več tednov pri avtomehaniku Gregorju Slovši na Vrzdencu, ki popravlja in obnavlja dele ter jeklenega konjička pripravlja na naporno pot. Poleg mehanika, ki so mu fantje že zdaj zelo hvaležni, so jim na pomoč priskočila tudi lokalna podjetja. "Pri obnovi avtomobila so nam pomagali VIP trade z Ljubgojne, I. S. T. iz Ljubljane, Kovina trade z Lesnega Brda, Vargalant iz Sinje Gorice," našteva Tilen. 

S težavami se začne prava avantura

Največja preizkušnja za ekipo in avtomobil bo najverjetneje tako imenovana pamirska avtocesta v Tadžikistanu, ki se povzpne vse do 4.655 metrov nadmorske višine. Za primerjavo, to je le kakšnih 150 metrov nižje od najvišjega evropskega vrha Mont Blanc. Na vprašanje, zakaj sicer simpatičen, a na prvi pogled precej nebogljen Subarujev starček in ne na primer kakšna lada niva, ki bi verjetno lažje kljubovala gorskim cestam, makadamu in brezpotjem, Uroš odgovori: "Ker gre s takim avtomobilom lahko vsak, mi pa smo želeli nekaj kultnega. Nenazadnje se avantura začne s potjo v neznano, prava avantura pa takrat, ko gre kaj narobe." Tilen pristavi, da se jim je po objavi prvih člankov o projektu javil Domžalčan, ki ima v garaži Subaru Libero. "Dejal je, da si sam na tako dolgo pot z njim ne bi upal," sogovornik pove v smehu, "se je pa ponudil, da nam da kakšen nasvet, tako da se bomo pred odhodom dobili." 

Odstreti tančico skrivnosti azijskega sveta 

Med dolgo potjo – mimogrede, zanašali se bodo na stari dobri zemljevid, navigacijo bodo imeli le za vsak slučaj – bodo videli kopico naravnih in kulturnih znamenitosti, ki jih bodo v obliki videoposnetkov delili preko strani društva Slowenc na družbenem omrežju Facebook. Za to bo skrbel Tilen, medtem ko bosta David in Rok postavljala šotore ter skrbela za avtomobil, Urošu pa je pripadel kuharski izziv. Njihov cilj je namreč poskusiti čim več lokalnih jedi. "Naredil sem spisek tradicionalnih jedi držav, skozi katere bomo potovali. Od Turčije dalje se začne azijska kuhinja, ki temelji na jedeh z rižem, svinjine ne jedo več, proti Mongoliji je vedno več konjskega mesa," pravi in dodaja, da ni bojazni, da ne bi dobro jedli. Na šoferjskem sedežu se bodo menjavali, glede na to, da bodo povprečno osem ur dnevno v avtomobilu, pa je na mestu vprašanje, kaj bodo delali ostale ure v avtu? "Verjetno bomo malo spali, sicer pa poslušali lokalni radio in se učili jezika. Želimo dobiti nekakšen vpogled, kako živijo v teh deželah, ki so za nas vendarle še vedno zavite v tančico skrivnosti," pravi Uroš.

Avto na vlak, ekipa na letalo

V Ulan Bator bodo, če bo šlo vse po načrtih, prišli sredi avgusta. 

Avtomobil bodo nato naložili na vlak za Ljubljano, sami pa se bodo vrnili z letalom. Poudarjajo pa, da projekt s tem ne bo končan, saj bodo denar zbirali še do konca leta, v načrtu imajo tudi potopisna srečanja. Tilen pravi, da imajo več idej, kako projekt tudi potem ohraniti pri življenju: "Če bi dobili sponzorja, ki bi kril stroške postprodukcije, bi posneli celovečerni film. Tega bi nato predvajali na različnih dogodkih in še naprej zbirali denar za zavod Vozim." A za vse to je še čas, najprej ekipo čaka naporna, prav gotovo pa nepozabna pot. Srečno!

Boleča statistika slovenskih cest

Mongolija, ciljna država potovanja, ima zanimiv pregovor, ki gre takole: nestrpnež dela dvakrat, potrpežljivi samo enkrat. A ko govorimo o vožnji, nestrpnež včasih ne dobi druge priložnosti. Čeprav je bilo lansko leto najmanj žrtev na naših cestah od osamosvojitve dalje, je življenje izgubilo 106 ljudi, 831 jih je bilo huje, 6.875 pa lažje poškodovanih. Mnogi posledice čutijo za vedno. Zaskrbljujoč je predvsem podatek policije, da je povprečna starost osebe, ki zaradi prometne nesreče pristane na vozičku, le 22 let. Najpogostejša povzročitelja nesreč sta hitrost in alkohol, pri čemer pa kar vsako tretjo nesrečo pod vplivom alkohola povzroči mladi voznik, ki ima izpit dve leti ali manj.

Oglejte si tudi