Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Čas je za geografijo: Podnebne spremembe

V četrtek, 8. decembra 2022, smo na OŠ Polhov Gradec izvedli zanimiv dan dejavnosti. Študenti geografije z Oddelka za geografijo ljubljanske Filozofske fakultete so za nas pripravili štiri tematske delavnice, s katerimi smo podrobno spoznali razsežnosti podnebnih sprememb. Preko aktivnega učenja smo tekom celotnega dopoldneva spoznali naravne nesreče, taljenje ledenikov, trajnostno mobilnost ter verige preskrbe s hrano in njihove učinke na okolje. Šolske novinarke smo bile na kraju dogodka ter z izvajalci in udeleženci opravile intervjuje, ki pričajo o pestrosti, zanimivostih in seveda, o širitvi naših obzorij glede aktualnih problemov današnjega časa.

Osmošolci: Arne, Agata, Ava in Andrej so nam povedali, da jim je bilo najbolj všeč, ko so delali poskuse, kjer so mdr. doživeli učinke potresa, spoznali vzroke za segrevanje ozračja in nato učinke taljenja ledenikov. Kot zelo zanimivo se jim je zdelo tudi, ko so na embalažah iskali izvor konkretnih prehrambenih izdelkov in jih zatem postavljali na zemljevid sveta. Ugotovili so, od kod vse prihaja hrana na naše police v trgovinah in kaj vse to pomeni za okolje – od učinkov prometnih tokov do same kakovosti hrane. Seveda učenci niso pozabili na veliko zabave, ki so jim jo pripravili geografi – številne igre, od geografskega Activitija do tromina, ugank, sestavljank, fitnes rekreacije in sladkih presenečenj.

Študente smo povprašali, kako kot izvajalci dejavnosti vidijo nas in aktivnosti.

Zanima nas, kako so potekale današnje delavnice.

»Smo navdušeni nad vašo kreativnostjo in pripravljenostjo sodelovati in upamo da boste čim več odnesli in, da vam je taka oblika, torej praktični pouk všeč in da boste na šoli še kdaj uvedli kakšno tako dejavnost. Razdelili smo se na 4 skupine in vsaka skupina je na zanimive načine obdelala različne vsebine podnebnih sprememb.«

Kako so se odrezali naši učenci?

»Z vsako delavnico so bolj kreativni, in mislim, da vse svoje ideje lepo zlijejo na papir. Veliko vedo, veliko pa se seveda lahko še naučijo.«

Zakaj je geografsko znanje pomembno?

»Geografsko znanje pride prav v vsakdanjem življenju, tudi potem kasneje, ko boste prišli iz šole. Mislim, da se na vsakem koraku s problemi soočiš v naravi in družbi. V bistvu geografija pokriva široko področje.«

Kaj vam je pri študiju geografije najbolj všeč?

»Všeč so mi izleti, druženja, odkrivanje vedno novih vsebin, spoznavanje Slovenije in Sveta nasploh, ljudi, narave ter celostni pristop.«

 

Študente vodita profesorici, dr. Tatjana Resnik Planinc in dr. Mojca Ilc Klun. Gospa Mojca nam je prijazno odgovorila na nekaj vprašanj:

Kako se počutite na naši šoli?

»Zelo dobro. Tako nama z go. Tatjano kot študentom se zdi, da je vzdušje res odlično. Učenci so pripravljeni sodelovati, to nam je bilo nekako najpomembneje.«

Smo se učenci dobro odrezali na delavnicah?

»Delo v takih manjših skupinah, namreč osma razreda smo razdelili kar na 4 skupine, je res super, torej veliko več se da narediti z manjšimi skupinami. Učenci pridno delajo, pridno sodelujejo in se mi zdi, da so se na koncu dneva kar veliko naučili.«

Koliko časa ste študente pripravljali na izvedbo delavnic?

»Pripravljati smo se začeli ob začetku študija, to je tam sredi oktobra. Nekaj smo imeli skupnih priprav, študentje pa so se pripravljali tudi individualno, oziroma po manjših skupinah.

Kako lahko tudi mi postanemo geografi?

»Najprej seveda, tako da ste navdušeni pri urah geografije, ki jih imate v osnovni šoli, potem to navdušenje krepite skozi srednješolsko izobraževanje, kjer boste tudi imeli geografijo in potem vabljeni, da pridete k nam študirat, torej na Oddelek za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Ni pa nujno, da ste geografi samo, če doštudirate geografijo. Geografsko znanje lahko s pridom uporabljate kadarkoli in kjerkoli.«

Podnebne spremembe so ena najpomembnejših tem, ki zadevajo našo prihodnost. Morali bomo znati živeti z njimi in računati nanje na prav vseh področjih, ter se temu prilagajati – ekstremno vreme in naravne nesreče, dostopnost vode in drugih virov, energetika, pridelava hrane in druge kmetijske panoge, poselitev, delovna mesta...

 

Študentom geografije in njihovima mentoricama se za izvedbo delavnic najlepše zahvaljujemo.

Maruša Krivic, Neža Kovač, Ivana Oblak, Ema Peklaj, 9.b

Mentorica: Barbara Trnovec

Mentorica šolskih novinarjev: Vesna Muhič

 

Oglejte si tudi