Logo MojaObčina.si
DANES
7°C
5°C
JUTRI
10°C
4°C
Oceni objavo

OŠ Dobrova potrebuje rešitev za mobilnost otrok

V torek, 6. oktobra, je občina Dobrova - Polhov Gradec sklicala sestanek na temo barjanske kolesarske poti in njene umestitve v prostor. Poleg prometne rešitve gre za projekt ekologije in hkrati zdravja občanov – in ravno tu je bilo kar nekaj prisotnih zgroženih nad strogimi omejitvami mobilnosti otrok.
Petnajst občanov in zainteresirane javnosti je spremljalo predstavitev šestih strokovnih delavcev iz projektantske hiše, Osnovne šole Dobrova in občine. Barjansko kolesarsko omrežje je večji projekt, podprt z znatnimi evropskimi sredstvi in potrebna je njegova skorajšnja realizacija, v nasprotnem primeru bodo sredstva umaknjena. Bistveni del projektne dokumentacije so soglasja občanov kot lastnikov zemljišč, po katerih bi potekala kolesarska povezava. Občina je tako pripravila obrazce za lastnike in jim poslala domov v podpis soglasje za brezplačno služnost, torej dovoljenje za ureditev kolesarskih poti po njihovih zemljiščih. Občani so v burni razpravi po predstavitvenem delu želeli vedeti, zakaj občina ni naročila cenitve, saj naj bi kasneje kolesarske površine od posameznih lastnikov odkupovala Direkcija za ceste republike Slovenije. Župan je v svojem nagovoru povedal, da ni zadovoljen z izbiro projektantske hiše, saj niso pravočasno obveščali lastnikov zemljišč, da pa naj lastniki razumejo, da jih sedaj pritiskajo časovni roki in zato je podpis služnosti s strani lastnikov nujen in prvi pogoj za pridobitev sredstev za gradnjo. Pričakoval je tudi več truda s strani krajevnih skupnosti, ki bi lahko kot v sosednji občini same zbrale soglasja posameznih lastnikov.


Težava v mobilnosti je pravilnik

Eno od vprašanj občana je odprlo temo dodatne izgradnje pokrite kolesarnice pod šolo. Zakaj? Ker hišni red šole izrecno prepoveduje prihod otrok na šolsko dvorišče drugače kot peš, z avtobusom, šolskim kombijem ali z avtomobilom staršev. Torej odpade prihod s skiroji, kolesi, rolerji ... kar je osnova zdravega gibanja. Marsikomu se tak predpis zdi skregan s smernicami zdravja in ekologije. Mar ne bi bil prihod v šolo mogoč po manj strmi in neprometni dovozni ulici iz centra vasi, opremljeni s pločnikom ali pa s postavitvijo fizičnih ovir za umirjanje hitrosti na novo dovozno pot do šole, ki preprečijo divjanje in s tem nevarnost hujše nesreče? Take ovire za kolesa so nedavno postavili v Kopru.

Župan je pojasnil, da je tak pravilnik sprejel svet staršev šole in ne le ravnatelj. Župan osebno bi dovolil vožnjo v šolo s kolesi, ampak bi postavil znak ali ovire. Otroci naj se učijo varne vožnje, naj bodo sami odgovorni in naj upočasnijo, kjer je potrebno, je njegovo mnenje. 


Utemeljitev omejitev ravnatelja OŠ Dobrova

Ravnatelj Viljem Kovačič se je prijazno odzval in napisal obrazložitev omejitve. Prepovedi so zapisane v Hišnem redu in Vzgojnem načrtu s Pravili šolskega reda, in ti dokumenti so bili nazadnje obravnavani, sprejeti in potrjeni na seji Sveta staršev dne 22. 11. 2018. Svet šole je dokumente potrdil na svoji seji 12. 12. 2018 in od takrat naprej so omenjeni dokumenti v veljavi.


Hišni red OŠ Dobrova:

Na poti v šolo in iz nje učenci upoštevajo pravila prometne varnosti in Načrt varnih šolskih poti. Učence 1. razreda v šolo in iz nje obvezno spremljajo starši oz. druga oseba, ki so jo za to pooblastili starši in o tem pisno obvestili šolo.

Učenci morajo priti v šolo pravočasno in najmanj 10 minut pred določenim časom za pričetek pouka oz. programa. Ob prihodu v šolo se učenci v garderobi preobujejo v šolske copate in odložijo oblačila. Enako velja tudi za učence drugih osnovnih šol, ki prihajajo v šolo k dopolnilnim dejavnostim.

Prihajanje v šolo s: kolesi, motorji, skiroji, kotalkami, rolerji, rolkami … JE PREPOVEDANO.

Vstop v šolske prostore (tudi v garderobo) je z rolerji, skiroji ali kotalkami prepovedan (v primeru, da so omenjena sredstva potrebna za izvajanje pouka).

Sama problematika je bila obravnavana tudi na sestanku Sveta staršev dne 10. 3. 2016, kjer je bil prav tako potrjen Sklep Sveta staršev z dne, 15. 5. 2008.

Osnovni vzrok za prepoved je po mnenju ravnatelja ta, da sta oba dohoda do šole strma in nepregledna, zaradi tega je možnost nesreče na teh dveh odsekih zelo visoka. En dohod se končuje na glavni prometnici Dobrova -Polhov Gradec, drugi pa v središču Dobrove.


Rešitve iščimo izven blokad

Avtor tega prispevka sem v preteklosti preko številnih kolesarskih knjig, revije ter kolesarskega društva motiviral veliko posameznikov h kolesarjenju in gibanju nasploh, jim dal razlog za premik iz zavaljene cone udobja in starih navad, jim pomagal k bolj srečnemu in družabnemu življenju! Otroci pa sploh postajajo preveč obsedeni z ekrani in virtualnim gibanjem, ki nadomešča pravo gibanje. Ukrep blokiranja mobilnega dostopa s takim pravilnikom je tako za marsikoga zgrešen. Osebno bi predlagal fizične ovire na pločniku strmih dostopov, ki bodo preprečile divjanje in morebitne nesreče, predvsem pa dosledno upoštevanje predpisov s strani kolesarjev, skirojev in rolerjev. Ker gibanje je življenje!


Sebastjan Vehar

Oglejte si tudi