Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
4°C
JUTRI
10°C
4°C
Oceni objavo

Slovenska znamka Qulbix razvija motošport prihodnosti

Znamka Qulbix pripada podjetju iz Preserja, ki se ukvarja z razvojem in proizvodnjo lahkih električnih motokros motociklov. V letošnji sezoni so njihova vozila in slovenski dirkač Mitja Šorn, ki je tudi direktor podjetja Ulbi d.o.o., dosegli visoke rezultate v novem športu na italijanskem državnem prvenstvu ter na tekmah EX-Bike World Cup.

Qulbix je začel delovati v letu 2014. Že prej so se v podjetju Ulbi d.o.o. ukvarjali in bili navdušeni nad motorji oziroma kolesi. Začeli so razvijati najprej motor, okvir in tako naprej. V letu 2014 se je tudi v tujini začela razvijati ta panoga, v Sloveniji pa se šele sedaj začenja. Qulbix izdeluje zelo zmogljiva kolesa, motocikle oziroma kros-mopede. Moči segajo tja do 12kWh in do hitrosti osemdeset, devetdeset kilometrov na uro. Specializirajo se večinoma na kolesa za dirke in tekmovanja, vse kar delajo, poskušajo razviti tako, da je zmogljivo, da zdrži.

Vzporedno s prihodom električnih vozil na ceste, se razvija tudi tekmovalni e-šport. Najbolj znan med njimi je morda MotoE po zgledu Moto GP, vse bolj priljubljene pa postajajo tudi dirke z električnimi kolesi in motocikli na zaprtih motokros progah (E-bike Cross). Italijanska motociklistična zveza (FMI) je v dogovoru s Mednarodno motociklistično zvezo (FIM) letos že drugič organizirala državno prvenstvo na šestih različnih motokros progah po severu Italije. Na njem so se e-bike dirkači pomerili v različnih kategorijah, glede na moč in težo njihovih električnih koles/motociklov.

Najhitrejša in najzanimivejša med njimi je kategorija Open, kjer hitrost in moč nista omejeni in kjer so vozila po videzu in sposobnosti bolj podobna motokros motociklom kot pa kolesom, saj dosegajo moči do 12kW (običajna e-kolesa premorejo od 0,25 kW pa do 0,5 kW moči) in hitrosti do 70 km/h. Vozilom v kategoriji Open je skupno to, da je pogon kombinacija elektro motorja z dodajanjem moči na ročki ter poganjanja pedal. Tekme so nekakšna zanimiva mešanica kolesarskih in motokros dirk, polne adrenalina in hitrih skokov, in ko v boju za prvo mesto mimo gledalca neslišno pridrvita dva tekmovalca s hitrostjo in silo kroske, vsem novincem vzame dah.

V kategoriji Open je v italijanskem prvenstvu v skupnem seštevku zmagal italijanski voznik Giuliano Boschi iz kluba Valdinievole Ebike, drugo mesto je zasedel slovenski voznik pod okriljem AMZS Mitja Šorn iz ekipe Qulbix/RP Moto in tretje mesto Marco Gualdani iz ekipe Gorlese, vsi trije na električnem motokros motociklu s pedali, slovenske znamke Qulbix.

»Začelo se je leta 2019, ko smo osvojili naslov prvaka v Proto kategoriji v EX-Bike Cross World Cup tekmovanju v Imoli. Predstavniki FIM in FMI so nas povabili k oblikovanju formatov dirk in tod naprej se je vse skupaj razvijalo. V Italiji so stvari vzeli zelo resno in že naslednje leto organizirali prvo državno prvenstvo. Na njihovi zadnji dirki v prvenstvu smo nastopili tudi mi, s svojo Q140MD Core e-krosko in na njej zmagali. V naslednji sezoni smo svoja lahka električna motokros motorna kolesa ali motocross e-bikes, kot jim pravimo, ponudili italijanskim dirkačem. Sprva so bili nekoliko previdni, saj imajo Italijani zelo močno lastno industrijo motociklov, kmalu pa so ugotovili, da jim Qulbix e-kroske ustrezajo. So robustne in zanesljive, predvsem pa trenutno najmočnejše med vsemi vozili, ki nastopajo v prvenstvu. Seveda je to industrija, ki se zelo hitro napreduje, in kjer je treba stvari ves čas razvijati. Namreč, nič ne razkrije resnične kvalitete vozila hitreje, kot je športno tekmovanje. Na papirju je vse mogoče, da pa neko vozilo v enem dnevu zdrži štiri vožnje na limitu, v prahu in pesku ter vročini, ne more biti bližnjic. Naše e-kroske so letos v tekmovanjih preizkusili različni vozniki, od profesionalnih dirkačev, kot so Ivan Clementi, do novinarjev motokros revij, kot je Marco Gualdani z revije Motociclismo Fuoristrada. Vsi so bili sprva skeptični do električne verzije takih vozil, ob koncu dirke pa so se v boks pripeljali z nasmeškom do ušes.«

V naslednjem letu bodo razvili kolo za na cesto oziroma moped v kategoriji AM – hitrosti do 50 kilometrov na uro. Ta moped bo prvi terenski (offroad) moped pri nas. To je kar velika stvar tudi homologacija je velik projekt. To pomeni da je vozen v vseh državah Evropske unije, kar je administrativno, tehnološko in stroškovno zahtevno.

Za testiranje e-krosk bi potrebovali večjo, bolj prilagojeno progo oziroma poligon v bližini. Imajo sicer manjšo progo v Kamniku pod Krimom a ta je le za silo, saj ni primerna za testiranja. Iščejo zemljišče, ki bi ga lahko uporabljali za testiranje električnih koles. To je namreč šport, ki zahteva tehnični razvoj in veliko testiranj. Pozivajo vse iz občine Brezovica, ki imajo kakšno primerno parcelo, ki bi jo bili pripravljeni odstopiti za lastno uporabo, da jih kontaktirajo na elektronski naslov info@qulbix.com.

Eva Povirk

Oglejte si tudi