Logo MojaObčina.si

Brezovica

JUTRI
4°C
-1°C
NED.
1°C
-5°C
Deli
7093

Obeležitev svetovnega dneva spomina na žrtve prometnih nesreč v občini Brezovica

Modra dvorana nad Mercatorjem na Brezovici je bila v četrtek, 8. novembra, občutno premajhna za vse udeležence obeležitve svetovnega dneva spomina na žrtve prometnih nesreč v občini Brezovica. Kot je v uvodnem pozdravu povedala predsednica Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Brezovica, ga. Marjana Plešnar, je bil namen prireditve spomin na vse umrle in poškodovane v prometnih nesrečah ter njihovih najbližjih, obenem pa opomin in spodbuda k še boljšemu delu in skrbi, da v bodoče kar najbolj zmanjšamo število prometnih nesreč pri nas.

Najprej smo se z minuto molka poklonili vsem žrtvam prometnih nesreč v Sloveniji, nato pa je besedo dobil župan Občine Brezovica, g. Metod Ropret, ki se je vsem zahvalil za res množičen obisk, s katerim so občani pokazali, da jim je še kako mar za prometno varnost v občini. Dejal je, da dokler si bomo želeli biti mobilni, k temu žal sodi tudi stalna nevarnost nesreč. V prometu enostavno ni absolutne varnosti, lahko pa k njej vsi pripomoremo. Pri izboljševanju prometne varnosti opaža predvsem dva glavna dejavnika. Ena je infrastruktura, h kateri lahko v okviru lokalne samouprave veliko pripomoremo in so na Občini tudi že veliko naredili, a delo na tem področju ni nikoli dokončano. Eden glavnih izzivov sta gotovo dva dvotirna železniška prehoda, kjer občino dnevno prevozi več kot sto vlakov, z drugim tirom pa se jih obeta še več. Rešitev za to je samo ena – razbremenilni avtocestni izvoz in obvoznica. Občina je ves čas v kontaktu z odgovornimi za ta projekt in stvari se premikajo, tako da bo do tega gotovo prišlo. Drugi dejavnik pa smo vsi mi. Nekateri imajo na tem področju večjo odgovornost zaradi svojega poklica (vodje zavodov, policisti, šoferji), posebno vlogo pa vidi tudi v starših, ki morajo svoje otroke poučiti o prometni varnosti in jih vzgajati v pametne in pozorne udeležence v prometu. V občini imamo tudi ljudi, ki posvečajo svoj prosti čas večji varnosti v prometu. Glavni je Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, v kritičnih obdobjih in po potrebi pa vedno pomaga tudi Društvo šoferjev in avtomehanikov. Za lastno varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu smo soodgovorni vsi, zato je vsem položil na srce, naj skupaj naredimo vse, kar je v naši moči, da bo prometnih nesreč nič ali vsaj čim manj.

Naslednji je občinstvo nagovoril častni gost prireditve, predsednik Zavoda Varna pot in podpredsednik Evropskega združenja prometnih nesreč, g. Robert Štaba. Najprej se je vsem zahvalil za obisk ter se globoko poklonil otrokom, ki so s svojimi nastopi in obiskom polepšali večer ter so naša prihodnost in posamezniki, na katere polaga največje upe za večjo prometno varnost v bodoče. Ko je dobil povabilo z Občine Brezovica, je vedel, da prihaja v občino, ki je živa, ki se zaveda svojih izzivov in pomanjkljivosti ter ve, kaj pomeni zares delati na tem področju. Sam je začel kot predsednik Sveta za varnost in vzgojo v cestnem prometu, imel je udobno službo in lepo plačo, nakar je njegov osebni znanec povzročil hudo prometno nesrečo, v kateri je pijan povozil lastno hčerko. K sreči sta oba preživela in ta hčerka je danes uspešna študentka prava ter njegov velik zgled in motiv za dobro delo, a takrat se je zares zavedel, kako alarmantno je stanje na slovenskih cestah. Tedaj je Slovenija spadala med prometno najmanj varne države v Evropi. Svoje poslanstvo je posvetil zagotovitvi najboljše možne prometne varnosti v Sloveniji in širše ter je ponosen na velik napredek v zadnjih letih. Verjame, da lahko uresničimo tudi Vizijo nič, ko na slovenskih cestah ne bo umrl nihče več, čeprav se to danes zdi marsikomu nepredstavljivo. Največja ovira na tej poti je še vedno alkoholiziranost voznikov in dokler v družbi ne bomo prepoznali, da je alkohol primarni vzrok prometnih nesreč, ne bomo nikoli prišli na ničlo z nesrečami. Potrebno je opozarjati na nevarnosti in biti pogumen ter pomagati pri zagotavljanju večje prometne varnosti. Še enkrat se je zahvalil vsem za povabilo, posebej pa zaželel srečo staršem, učiteljem in vzgojiteljem pri vzgoji otrok za lepšo prihodnost.

Naslednji je dobil besedo pomočnik komandirja Policijske postaje Ljubljana Vič - Rudnik, g. Milan Tuš, ki je predstavil položaj policistov na tem področju. Policisti so v najbolj direktnem stiku z nesrečami. Ko se te zgodijo, so tam med prvimi in skušajo pomagati po najboljših močeh, a vedno se ne da pomagati. Skupaj z gasilci in reševalci lahko le še gasijo požar, ko je že prepozno. Večina ljudi se po nesrečah obnaša, kot da se nič ni zgodilo, policisti pa mnogokrat vse neprijetne občutke nosijo s seboj domov. O nesreči pričajo le še prižgane svečke in spomin tistih, ki so v njej nekoga izgubili ali so bili sami poškodovani. Policija je eden od organov, ki naj bi skrbeli za boljše pogoje udeležbe v prometu, a še zdaleč ni edina, ki ima na te pogoje vpliv. Pridružujejo se tudi poslanstvu Zavoda Varna pot ter Zavodu za vzgojo in varnost v cestnem prometu. Statistike kažejo, da kot družba na področju prometne varnosti napredujemo, prostora za napredek pa je seveda še dovolj in vsi skupaj se moramo truditi, da bo število nesreč in njihovih negativnih posledic čim nižje.

Sledil je še posebni gost večera, g. Andrej Pegan iz Kamnika pod Krimom, ki je, upajmo, številne navdihnil k še večji skrbnosti pri udeležbi v prometu ter da se tudi v najtežjih življenjskih okoliščinah da pobrati in biti inspiracija drugim. Skozi intervju nam je zaupal, da je v hudi prometni nesreči pred leti izgubil svojega najboljšega prijatelja, sam pa je s težkimi poškodbami glave pristal na invalidskem vozičku. Ko se je po dveh mesecih zbudil iz kome, se je umikal v osamo ter obupoval nad seboj. Samo dolgotrajnemu delu in spodbudi s strani terapevtov in Zavoda Zarja se lahko zahvali, da se je spet vključil v družbo in danes karseda normalno živi, čeprav nikoli več ne bo isti, kot je bil pred prometno nesrečo. Njegov prvi veliki dosežek po nesreči je bil, da je s trdim treningom shodil in skupaj s prijateljem Primožem kot prvi prehodil celotno Slovenijo v 29 dneh po tako težkih telesnih poškodbah. Po tem je organiziral tudi dobrodelni koncert za ljudi s poškodbami glave, ker je želel čim več ljudem pomagati. Ker ne želi zgolj izkoriščati družbe, je začel izdelovati tudi izdelke iz lesa – s seboj je prinesel prekrasno malo hišico. Zadnjih deset let sodeluje tudi z Zavodom Varna pot in z nastopi na šolah ter televizijah po Sloveniji ozavešča ljudi k večji varnosti v prometu. O svojih izkušnjah je napisal tudi knjigo z naslovom Misli, ki jokajo. Za svoj nastop si je prislužil velik aplavz, sam pa bi si gotovo najbolj želel, da bi se udeleženci in vsi ostali kar najbolj zamislili nad svojimi ravnanji ter v bodoče skrbeli, da se nesreče ne bi dogajale več.

Celotno prireditev so povezovali nastopi otroških pevskih zborov, ki so navdušili z usklajenostjo in prisrčnostjo ter pokazali, da se otroci z veseljem in skozi pesem že v zgodnjem otroštvu radi učijo o prometni varnosti ter o tem pripovedujejo tudi drugim. Nastopili so:

  • Otroški pevski zbor OŠ Brezovica pod vodstvom Valentine Ugovšek
  • Skupini Zvezdice in Lunice iz Vrtcev Brezovica z vzgojitelji 
  • Otroški pevski zbor OŠ Preserje pod vodstvom Simona Šubica

Po osrednjem programu prireditve se je manjša delegacija povabljencev poklonila žrtvam prometnih nesreč v občini Brezovica s prižigom svečke ob enem izmed najnevarnejših železniških prehodov v občini in Sloveniji nasploh, v Vnanjih Goricah. Ob povratku je sledil sproščen večer s pogostitvijo v Modri dvorani na Brezovici.

 

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi

Komentarji

Za komentiranje se morate prijaviti.

Drago Stanovnik 12. 11. 2018

Star pregovor pravi, da tam, kjer ni tožnika tudi ni sodnika! V prenesenem pomenu pa bi lahko tudi zapisali, da tam, kjer ni pobude za razbremenitev Tržaške ceste, ta seveda tudi nikoli ne bo razbremenjena. Žal seveda ob dejstvu, da je to mogoče realizirati z res minimalnimi sredstvi in s tem narediti res velik korak k izboljšanju tako prometne varnosti, kot tudi k zmanjšanju onesnaževanja z izpušnimi plini. Razbremenitev Tržaške ceste pa bi pomenila tudi veliko večjo dostopnost do vseh naselij ob Tržaški cesti, kar je pomemben faktor na vseh področjih in še posebej na gospodarskem. Po zadnjih podatkih DARS-a omogoča avtocesta tri nove lokacije priložnosti za vključevanje na A/C in izvažanje (osebnih) vozil iz A/C. To so lokacije na Sinji Gorici, Na Logu (nekdanja cestninska postaja) in na postajališču Barje. Če bi torej bila državna in lokalna oblast na strani ljudi - voznic in voznikov, ali če bi bila taka situacija v katerikoli drugi evropski državi, bi se uporabljali našteti začasni uvozi in izvozi že od leta 1990 dalje. Ker pa so uradniki v službah očitno le zaradi lastne eksistence in je njihov zaslužek neodvicen od učinka, se s kolonami po Tržaški prekomerno ogroža prometna varnost in mnogokratno povečuje izuše emisije. Vse pozdravljam v upanju, da se čim prej razbremeni omenjena Tržaška cesta, kar bi posledično razbremenilo tudi vse priključke na njo ter skrajšalo potovalne čase.