Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
8°C
JUTRI
19°C
7°C
Oceni objavo

Iz OŠ Polhov Gradec

Šolski vrtiljak Društva za boljši svet v OŠ Polhov Gradec
V ponedeljek, 7. januarja, se je šolski dan v OŠ Polhov Gradec začel nekoliko drugače. Želeli smo povezati temo letošnjega šolskega parlamenta – šolstvo in šolski sistemi z dejavnostjo otrok v smislu, da bi razmišljali o šolskem sistemu, prednostih in slabostih, ki jih čutijo, zato smo v goste povabili Društvo za boljši svet, ki nam je prineslo nekatere odgovore na vprašanja naših radovednih učencev. Obiskali so nas namreč člani, prostovoljci, ki so nam z igrano predstavo Šolski vrtiljak predstavili položaj šolstva po svetu. Šolska ura je bila posvečena temu, da se seznanimo z zgodovino in začetki šolstva nasploh ter z različnimi modeli šolanja po svetu. Zanimivi predstavi so sledile delavnice v razredih, kjer so učenci spoznavali posebnosti različnih modelov šolanja po svetu, predvsem v predelih sveta, kjer šolstvu ni namenjenih veliko sredstev, nekje v Afriki morajo pred poukom najprej poskrbeti za to, da imajo pitno vodo. S kanglicami hodijo v najbližjo mlako po oporečno vodo, ki ji potem dodajo sredstvo, ki loči pesek od vode, da dobijo pitno vodo. To je le ena od težav, s katerimi se srečujejo nekateri otroci v šolah po svetu.
Protiutež tem težavam smo lahko spoznali, ko smo si ogledali prispevek o modelu šolstva na Finskem, ki je v veliki meri prilagojen učencem in njihovim potrebam. Pri tem ni v ospredju tekmovalnost, temveč je poudarek na tem, da se pri vsakem otroku iščejo njegova močna področja, tudi s pomočjo raziskovalnega dela. Vse naštete dejavnosti so nam pokazale, da je šolstvo po svetu resnično »vrtiljak«, ki se vrti v različne strani, vendar nazadnje le najde smer, kjer je znanje temeljna vrednota, ki omogoča otrokom boljšo prihodnost.
Urška Žagar

Elektrotehniška delavnica v OŠ Polhov Gradec
V petek, 11. januarja, smo imeli učenci tehniški dan in smo se udeležili elektrotehniških delavnic; nekatere so izvedli tudi zunanji strokovnjaki. Učenci smo se razdelili v štiri skupine. Prva skupina se je udeležila delavnice, ki jo je izvedel naš bivši učenec Kristjan Bleiweis, ki je študent računalništva. Naslov njegove delavnice je bil Sadna baterija. Drugo delavnico je vodila učiteljica Mirjam Kogovšek, ki nam je predstavila odboj v vodi (laser). Učitelj Jure Kramar je izvedel delavnico z naslovom Magnetni odboj. O brezžičnem prižiganju žarnice nas je poučila gospa Natalija Sedej. Spajkanje pa nam je pokazal gospod Andrej Malovrh iz podjetja Metrel. Naša učiteljica za tehniko in tehnologijo Nastja Mihovec je z nami sestavljala robote z Lego Mindstormom. Na koncu smo se vsi učenci pomerili v kvizu, ki je pokazal, kaj smo se ta dan novega naučili. Bil je zelo zabaven, napet in hkrati težek. Bil pa je tudi pokazatelj, kako se lahko na eksperimentalni način naučimo zelo veliko. Tovrstna oblika pouka je zopet pokazala, da je medgeneracijsko sodelovanje poučno, prijetno in zabavno. Zahvaljujemo se vsem, ki ste poskrbeli, da so naše glave bogatejše za novo znanje o elektrotehniki.

Nejc Jug, 7. a

Oglejte si tudi