Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Končan proces priprave celostne prometne strategije

S predstavitvijo procesa in izdelanega dokumenta ter žrebanjem in podelitvijo nagrad sodelujočim občanom se je 6. februarja v eni od učilnic OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica končal skoraj pred letom dni začeti proces priprave celostne prometne strategije (CPS) Občine Borovnica.

Predlog CPS Občine Borovnica je 6. februarja 2018 obravnaval in potrdil odbor za pripravo CPS Borovnica.  Na seji 22. februarja ga bo obravnaval in predvidoma potrdil občinski svet Občine Borovnica. Če bo tako in če se bo pravočasno zaključil več kot leto dni potekajoči proces prenosa zemljišč, bo Občina Borovnica pristopila k vlogi za sofinanciranje izgradnje parkirišča P + R pri železniški postaji Borovnica z 99 parkirnimi mesti za osebne avtomobile in kolesarnico za 40 koles. V primeru da projekt na svoji seji 14. februarja odobri svet Ljubljanske urbane regije, bo občina v okviru dogovora za razvoj regij 2014–2020 s projektom izgradnje povezave za kolesarje in pešce med središčem Borovnice in Pakom kandidirala tudi za sredstva evropskega sklada za regionalni razvoj, kandidirati pa namerava tudi na aktualni razpis ministrstva za infrastrukturo, ki omogoča urejanje površin za kolesarje in pešce, postajališč JPP in izgradnjo kolesarnic.

 

Ključne ugotovitve in scenariji razvoja prometa in mobilnosti v Občini Borovnica

Ključne ugotovitve glede stanja prometa v občini so, da cest v občini ne primanjkuje in ni zastojev ter večjih težav s parkiranjem vozil, da pa so tako regionalna kot občinske ceste preozke, slabo vzdrževane ter na številnih mestih neustrezno speljane in nepregledne, zato so potrebne temeljite in celovite obnove. Zaradi dokaj številnih ter relativno hitrih in udobnih vlakov se za javni potniški promet proti Ljubljani odloča zelo veliko zaposlenih v glavnem mestu in šolarjev, storitve SŽ pa občani ocenjujejo kot solidne, vendar potrebne izboljšanja. Občani so obenem zelo nezadovoljni z zelo omejenimi možnostmi javnega prevoza proti Vrhniki. Prav tako kot neustrezno ocenjujejo tudi prometno kulturo, poleg varnosti kolesarjev in pešcev pa kot največjo vrednoto ocenjujejo hiter in ekonomičen JPP ter udobnost in hitrost potovanja ter dostopnost pomembnih ustanov in ciljnih točk v občini. Glede slednje glavne kritike niso namenjene omejenim možnostim parkiranja v neposredni bližini, temveč neustreznemu oz. prekratkemu času obratovanja pošte, banke in knjižnice, pa tudi trgovin v občini.

Analize podatkov so pokazale, da so se v zadnjih desetih letih kljub občutnemu povečanju prebivalstva in nekoliko manjšem povečanju registriranih motornih vozil prometne obremenitve cest nekoliko zmanjšale, se je pa za dobrih 20 % povečalo število potnikov na vlakih v in iz Ljubljane. Trend povečane rabe osebnih motornih vozil pa se je začel ponovno vzpenjati leta 2015. Izboljšala se je tudi prometna varnost, vendar ne toliko po številu vseh prometnih nesreč, je pa manj nesreč z mrtvimi in huje poškodovanimi. V zadnjih treh letih ni bila zabeležena nobena tovrstna nesreča.

Pri pripravi CPS Občine Borovnica so bili oblikovani trije scenariji. Vsi vključujejo temeljito izboljšanje cestne infrastrukture. V t. i. ničelnem scenariju je to tudi vse, scenarij 1 pa v korist večje pretočnosti in krajših potovalnih časov predvideva gradnjo obvozne ceste ob Borovniščici med regionalno cesto in Dražico, kar bi omogočilo tudi uvedbo enosmernega prometnega režima v večjem delu vaškega jedra Borovnice. Izgradnja obvozne ceste bi zahtevala od 2 do 3 milijone evrov, zato je izvedba odvisna od sicer ne najbolj obetavnih možnosti državnega sofinanciranja. Scenarij 2 pa stavi ob posodobitvi cest predvsem na izgradnjo ustrezne infrastrukture za kolesarje in pešce, izboljšanje možnosti JPP, zlasti z uvedbo fleksibilnega JPP »na klic« do Vrhnike ter spremembo potovalnih izbir in navad v korist hoji, kolesarjenju in JPP ter kombinacij vseh. V vseh scenarijih ima ustrezno mesto tudi elektrifikacija cestnega prometa oz. izgradnja infrastrukture za polnjenje e-vozil. Več o procesu priprave CPS Občine Borovnica, vključno z vsemi predstavitvami in gradivi ter Predlogom CPS Občine Borovnica si lahko preberete na: www.borovnica.si/projekti/cps-borovnica.


Andrej Klemenc

Kdo so srečni dobitnik nagrad za sodelovanje pri pripravi CPS Občine Borovnica?

Žreb nagrad med tistimi, ki so z v celoti izpolnjenimi anketnimi vprašalniki prispevali k oblikovanju CPS Občine Borovnica, je nagrade razdelil takole. Kot drugonagrajenka si bo lahko med dvemi preko projekta DEPO lepo obnovljenimi starodobnimi kolesi svojega izbrala Ana Pivk, preostalo pa bo šlo v roke tretje nagrajenemu Petru Šilaku. Prvo nagrado – novo kolo Pony Classic s tremi notranjimi prestavami pa je žreb namenil Andreju Erčulju. (ak)

Oglejte si tudi