Letos je v okviru najbolj množične kolesarske prireditve
daleč naokoli – Maratona Franja – svojo četrto ponovitev doživel kolesarski
maraton Barjanka. Njegov pobudnik je direktor Krajinskega parka Ljubljansko
Barje Janez Kastelic, ki je tudi na način želel medije in širšo javnost
opozoriti na enkratno kulturno krajino južno od slovenske prestolnice, bogato
tako s kulturno-etnološko in etnografsko dediščino kot tudi z biotsko
pestrostjo in redkimi živalskimi in rastlinskimi vrstami.
Ljubljansko barje je zaradi svoje ravninske lege kot nalašč
za nekoliko bolj ležerno kolesarjenje oz. kolesarjenje po meri tistih, ki
večine prostega časa ne preživijo za to, da bi bili v »hudi« kolesarski
kondiciji. Kljub temu, da epidemije COVDI-19 v času izvedbe maratona še ni bila
za nami, se je tudi letošnje Barjanke udeležilo več kot 400 kolesarjev in
kolesark, različnih starosti in na različnih vrstah koles. S tem se je ponovno
potrdilo, da tudi takšna sodi v sklop Maratona Franja, ki omogoča kolesarske
izzive vsem. Od tistih, ki so se komaj skobacali na kolesa oz. poganjavčke prek
mladih in nekoliko starejših družin do tistih, ki so se še včeraj resno
ukvarjali s profesionalnim kolesarstvom.
Barjanka vodi večinoma po lokalnih, v precejšnjem delu tudi
makadamskih cestah barjanske ravnice in se le dvakrat nekoliko vzpne. Prvi
»vzpon«, ki je glede na siceršnjo traso Barjanke kar »klanec 1. kategorije«, je
vzpon na opuščeno traso proge Južne železnice med Borovnico in Pakim. Ko se je
načrtovala trasa Barjanke je občina Borovnica predlagala, da se kolesarji
vzpnejo na »staro štreko« z namenom, da opozori na svojo botat železniško
tehniško dediščino in da kolesarjem s proge, predvsem s Paškega mostu, omogoči
čudovit pogled na Ljubljansko barje, njegovo severno hribovito zaledje in
alpske verige v ozadju. Organizator pa je predlog z veseljem sprejel, saj je
tem poživil sicer skoraj povsem ravninsko traso, ki se vzpne le še enkrat, na
krogu okoli Podpeškega jezera.
Pa vendar format kolesarskega maratona, čeprav v bolj
umirjenem ritmu in brez pravega tekmovalnega naboja, ne omogoča pravega
doživljanja in spoznavanja Ljubljanskega barja in njegovega zaledja. Za to si
je potrebno vzeti več časa, predvsem pa kolesariti individualno, v paru ali v
manjših skupinah. In se »oborožiti« s turistično-izletniškim zemljevidom
Ljubljanskega barja. Le tako je mogoče brez naglice z vsemi čuti spoznati
barjanska »čudesa« oz. naravne vrednote in kulturno dediščino. Ter pobegniti iz
časovnih prisil, ki nam jih vse bolj narekuje delovno-izobraževalno-poslovni
ritem življenja. Naslednje Barjanke bomo zato izkoristili tudi za to, da
udeležencem promoviramo tudi takšno kolesarsko potepanje oz. »vandarnje« po
našem delu te enkratne mozaične krajine poplavnih travnikov, pašnikov, jarkov,
potokov, rečic, mejic, reke Ljubljanice, ostankov visokega barja, gozdičkov in
ne nenazadnje, tudi nasadov borovnic. (ak)
Oceni objavo
Barjanka v enkratnem razgledu s Paškega mostu
Oglejte si tudi
Objavljeno:
Dan upora proti okupatorju
Objavljeno:
Nova ulica in nove ideje o biomasi
Objavljeno: