SOB.

KOLESARSKE POTI PO OBČINI CERKLJE

Aktivna doživetja narave in podeželja lahko doživite med barvitimi polji in  razgibanimi hribi Občine Cerklje na Gorenjskem. Označenih je 8 kolesarskih poti, tako nižinskih kot višinskih, na katere se lahko odpravite s cestnim ali gorskim kolesom. Informacijska tabla z zemljevidom je na voljo v središču Cerkelj pred Petrovčevo hišo, vse poti pa so na terenu označene s tablicami, tako da je smer poti jasno vidna. Poti vodijo mimo kulturnih, zgodovinskih in naravnih znamenitosti, ki popestrijo doživetje kolesarskega izleta. Obilo užitka na kolesu ob lepotah naših krajev!

1. CERKLJE – LAHOVČE – CERKLJE (16,3 km)

Krožna pot vas bo peljala iz Cerkelj mimo Vašce do Zgornjega Brnika, nato naprej do Spodnjega Brnika, Vopovelj in Lahovč, skozi Zalog proti Šmartnem, Poženiku in Pšati, kjer vas pot skozi Grad in Dvorje usmeri nazaj v Cerklje. Najnižja točka je v Lahovčah na višini 354 mnv, najvišja pa v Gradu na višini 448 mnv.
2. CERKLJE – PŠENIČNA POLICA – LAHOVČE – PRAPROTNA POLICA – ČEŠNJEVEK – CERKLJE (23,3 km)
Pot se začne v Cerkljah in se nadaljuje do Pšenične Police in naprej do Zaloga in Lahovč. Od tam pa po cesti v smeri Vodic. Ob koncu pristajalne letališke steze se nato peljete po makadamski cesti za letališčem Jožeta Pučnika in prispete skoraj do Šenčurja. Od tu vas pot pelje do Praprotne Police, mimo Trate pri Velesovem do Češnjevka in nazaj do Cerkelj. Najnižja točka je v Lahovčah na 354 mnv, najvišja
pa na poti med Praprotno Polico in Češnjevkom, in sicer 423 mnv.
3. CERKLJE – BRNIK – CERKLJE (6,1 km)
Pot se začne v Cerkljah in vas pelje do Zgornjega Brnika, kjer se nato po poljskih poteh vrnete skozi Vašco nazaj v Cerklje. Najnižja točka je na Zgornjem Brniku na višini 372 mnv, najvišja pa v Cerkljah na 400 mnv.
4. CERKLJE – ADERGAS – CERKLJE (10,6 km)
Pot se začne v Cerkljah in se nadaljuje skozi Vašco, mimo Praprotne Police do Velesovega, naprej do Trate pri Velesovem in Adergasa, mimo Češnjevka nazaj do Cerkelj. Najnižja točka je na makadamski poti med Vašco in Praprotno Polico na 387 mnv, najvišja točka pa na Trati pri Velesovem na 429 mnv.
5. ČEŠNJEVEK – ADERGAS – ČEŠNJEVEK (7,8 km)
Krožna pot se začne v Češnjevku in vas pelje do Praprotne Police, Trate pri Velesovem in naprej do Adergasa. Od tu se vrnete nazaj v Češnjevek. Najnižja točka je na makadamski poti med Češnjevkom in Praprotno Polico na 394 mnv, najvišja pa na Trati pri Velesovem na 429 mnv.
6. CERKLJE – ŠENTURŠKA GORA – CERKLJE
(13,4 km, 268 m višinske razlike)
Pot se začne v Cerkljah in vas pelje mimo Dvorij in Grada, kjer zavijete proti Šenturški Gori. Do cilja se boste peljali še skozi Ravne in Apno. Pot lahko zaključite v Sidražu, ki je od Šenturške Gore oddaljen le 2 km. Vrnete se po isti poti. Najnižja točka je v Cerkljah na 400 mnv, najvišja pa na Ravnah na 668 mnv.
7. CERKLJE – JEZERCA – CERKLJE
(27,2 km, 1020 m višinske razlike)
Pot se začne v Cerkljah in vas pelje mimo Dvorij in Grada, kjer se pot začne strmo vzpenjati do Stiške vasi in naprej do Ambroža pod Krvavcem. Cilj poti je na planini Jezerca. Vrnete se po isti poti. Najnižja točka je v Cerkljah na 400 mnv, najvišja pa na Jezercih, in sicer 1420 mnv.
8. CERKLJE - ŠTEFANJA GORA – CERKLJE
(10,4 km, 319 m višinske razlike)
Pot se začne v Cerkljah in nadaljuje mimo Dvorij do Grada, kjer se začne hitro vzpenjati do Štefanje Gore. Pot navzgor se zaključi pri Mežnarju pod cerkvijo sv. Štefana. Do Cerkelj se vrnete po isti poti. Najnižja točka poti je v Cerkljah na 400 mnv, najvišja pa na Štefanji Gori, in sicer 719 mnv.