Bliža se konec šolskega leta, sonce vse močneje sije, dnevi so daljši, misli pa… že na počitnicah! Otrokom počasi popušča motivacija in že sanjarijo o morju in brezskrbnih dneh. A šolski zvonec še ni naznanil zadnjega šolskega dne. Prav zato je sedaj ključno, da jim s kančkom ustvarjalnosti, razumevanja in sodelovanja pomagamo ohraniti zagon do konca šolskega leta.
Starši: podpora, ne pritisk
Ko se otrokom misli že sprehajajo po plaži, gozdnih taborih, poznih večerih in jutrih brez budilke, starši pogosto prevzamejo vlogo motivatorjev. A namesto dodatnega pritiska lahko ustvarimo okolje, kjer otrok kljub utrujenosti začuti smisel, podporo in zabave. V nadaljevanju je neka preprostih idej, kako ostati z njimi na poti do cilja – korak za korakom.


- Povezava pred pričakovanji: otroci so čustveno ogledalo. Če začutijo, da jim želite pomagati in ne le zahtevati, bodo bolj dovzetni. Z otrokom se pogovorite kako jim gre, kaj jim je bilo tisti dan zanimivo v šoli, kaj jih skrbi. Pokažite, da ste na njihovi strani.
- Domače naloge kot mini izzivi: namesto »Naredi nalogo!« poskusite »Stavim, da lahko to nalogo končaš hitreje, kot bom jaz pomil posodo«. Takšni izzivi zmanjšajo odpor do nalog in jih spremenijo v priložnost za povezovanje, ne prepiranje.
- Razmišljajte počitniško – vnaprej: vpeljite motivacijski koledar, kjer ob doseženih ciljih otroka nagradite – na primer: »Ko zaključiš teden brez zamujene domače naloge, dodamo nalepko na zemljevid tvojih poletnih dogodivščin.« Otroci radi vizualizirajo nagrade in napredek.
Učitelji: zanimivo do zadnjega šolskega dne
Proti koncu šolskega leta utrujenost narašča tako pri učencih kot pri učiteljih. A prav v teh zadnjih tednih imamo priložnost, da postavimo piko na i, utrdimo znanje in hkrati ustvarimo lepe, spodbudne spomine. Z nekaj svežimi pristopi lahko tudi učitelji ohranijo radovednost in energijo vse do zadnjega šolskega dne.


- Učenje skozi projekt – skupaj zaključite zgodbo: v zadnjih tednih spodbudite učence k skupnemu projektu, ki povezuje znanje enega ali več predmetov. Na primer ustvarjanje razredne revije, snemanje kratkega filma, priprava predstavitve ali razstave znanja. Ko imajo učenci konkreten cilj in občutek, da ustvarjajo nekaj »svojega«, se motivacija dvigne, sodelovanje pa postane naravno.
- Vključite učence kot pomočnike: dajte jim zanimive vlogo, na primer: naj pripravijo kviz za celoten razred, raziščejo določeno tematiko in jo predstavijo, ocenijo svoje delo. Ko imajo občutek, da prispevajo in soustvarjajo, se viša tudi njihova zavzetost in motiviranost.
- Mini praznovanja ob mejnikih: ob zaključenem učnem sklopu, uspešno opravljenem tednu ali skupnem dosežku si vzemite čas za kratek, prijeten premor – naj bo to igra, ustvarjalna delavnica, glasbeni odmor ali simbolična nalepka v zvezek. Ti drobni trenutki priznanja učencem sporočajo, da je njihov trud opažen in cenjen, hkrati pa ohranja dobro vzdušje in pozitivno naravnanost vse do konca šolskega leta.
Skupaj do cilja
Otroci niso leni – pogosto so le preutrujeni, nemotivirani ali ne razumejo smisla. Starši in učitelji imate moč, da jim pomagate ostati motivirani vse dokler zvonec ne naznani zadnjega šolskega dne. Ključ je v sodelovanju, razumevanju in predvsem zabavi.
Konec šolskega leta ni le konec – je tudi priložnost, da otrokom pokažemo, kako se vztrajnost in trud splačata. In naj bo zadnji šolski zvonec v tem šolskem letu le uvod v poletje, na katerega bodo ponosni.