Program NTC je sestavljen iz treh sklopov dejavnosti, ki spodbujajo razvoj in aktivnost sinaps v možganih, prispevajo k učinkovitejšemu pomnjenju ter razvijajo funkcionalno mišljenje. Te dejavnosti so sledeče:
- Za spodbujanje razvoja sinaps v možganih:
- telesno-gibalne igre (vrtenje, vaje ravnotežja, skakanje)
- igre za akomodacijo (igre z žogo – podajanje, kotaljenje žoge, opazovanje – iskanje podobnosti med dvema slikama, tek, preskakovanje, plazenje, plezanje, plavanje)
- grafomotorične igre (prijemanje, držanje in izpuščanje igrač, držanje žlice in samostojno hranjenje, prijemanje drobnih predmetov, slačenje in oblačenje oblek in obutve, zapenjanje in odpenjanje gumbov in patentov, zavezovanje vezalk, delanje vozlov na vrvicah različnih debelin. Vaje za razvijanje fleksibilnosti dlani in prstov: držanje kocke in/ali premeščanje kocke iz roke v roko, vlečenje igrače na vrvici, metanje ploščic v prazno škatlo, listanje slikanic, vpeljevanje vezalke v čevelj, navijanje igrač, pobiranje drobnih predmetov ali raztrganih papirčkov, odpiranje pokrova na škatli, risanje, barvanje, rezanje, lepljenje, mečkanje ali gubanje papirja, oblačenje majhnih lutk, mešanje testa, plastelina in gline, ustvarjanje različnih figuric, ustvarjanje različnih slik s pomočjo žebljičkov in tablice, frnikolanje, navijanje in odvijanje volne na palčko).
- Za spodbujanje pomnjenja z asociacijami:
- igre s simboli (učenje logotipov športnih klubov, avtomobilov, zastav različnih držav, prometnih znakov)
- igre spomina( klasična spominska igra, otroci, ki imajo osvojene simbole na primer zastave, jih lahko vprašamo, ne da bi zastave videli: »Na kateri zastavi je krog?, Na kateri zastavi so zvezde?«, z igro Potujemo z žogo razvijamo asociacije za neko državo, na primer: otroci sedijo v krogu in imajo žogo, ki je oblepljena z različnimi zastavami, otrok svojemu sosedu na desni svetuje obisk Finske, ker bo tam srečal Božička,…)
- glasbene dejavnosti (učenje pesmi s simboli, poslušanje himen – primerjanje himen različnih držav, spoznavanje različnih tonskih barv, kdo izvaja glasbeno delo, spoznavanje tempa, ritem, dinamiko, prepoznavanje instrumentov).
- Za spodbujanje funkcionalnega mišljenja:
- uganke/problemska vprašanja ( primer: »Zakaj Eskimi ne jedo jajc od pingvinov?« odgovor: »Ker Eskimi živijo na severnem polu, pingvini pa na južnem.« Primer reproduktivnega vprašanja (neprimernega): »Kje živijo Eskimi?, Kje živijo pingvini?«).
- igre za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja ( otrok »pove« uganko s svojim telesom, z vprašanjem:« Kako lahko prispevamo k ohranjanju narave?«, otrok uporabi znanje o ekološki problematiki.
V Vrtcu Vrhnika upoštevamo nova znanja pri vseh področjih dejavnosti in se veliko vrtimo, skačemo, igramo z žogo, izvajamo vaje za ravnotežje, tečemo, premagujemo naravne ovire, se plazimo, izvajamo vaje za akomodacijo, rotacijo, se učimo simbole, urimo spomin na najrazličnejše načine, rešujemo uganke in problemske naloge, ki spodbujajo nove in nove sinaptične povezave ter tako gradimo temelje uspešnega učenja otrok.
Tanja Mavsar, svetovalna delavka Vrtca Vrhnika