Izberi drugo občino

Registracija
Napoved za torek, 06.12.2016

jasno
Danes bo pretežno jasno, dopoldne bo po nekaterih nižinah megla ali nizka oblačnost. Najvišje dnevne temperature bodo od 5 do 8, na Primorskem do 12 stopinj C.
-5°C | 10°C

08.11.2016      7:41
A A

TRETJEŠOLCI IN PRETEKLOST NAŠIH PREDNIKOV

V sredo, 26. 10. 2016, smo tretješolci centralne šole obiskali Schwentnerjevo hišo in Etnološko zbirko v Brodeh.

Deli:

Spoznavali smo življenje naših prednikov, odkrivali zgodovinsko pomembne stavbe na Vranskem in si ogledali zanimivo hišo, v kateri se je rodil založnik Lavoslav Schwentner. Zahvaljujemo se ZKŠT Vransko za brezplačen ogled obeh ustanov in zanimivo vodenje po muzeju.

Več o dogodku so zapisali učenci 3. a-razreda.

S šolo smo si ogledali etnološko zbirko in Schwentnerjevo hišo na Vranskem. Najprej smo odšli v Brode, kjer je etnološka zbirka. Videli smo predmete, ki so jih uporabljali v črni kuhinji, orodje, ki ga je uporabljal kovač, čevljarjevo orodje in staro kmečko orodje, ki so ga včasih uporabljali na kmetijah. Videli smo kolovrat za predenje volne, cepec, ki so ga uporabljali za mlatenje žita, star likalnik, stare šivalne stroje, podkve, kladiva in klešče. V etnološki zbirki mi je bil najbolj všeč voz požarne brambe Vransko in gasilska sirena. Po ogledu smo se posladkali z napolitankami in odšli nazaj v šolo. Po malici smo odšli v Schwentnerjevo hišo. V tej hiši je živel Leopold oziroma Lavoslav Schwentner, ki je bil slovenski založnik. Dajal je denar, da so lahko slovenski pisatelji in pesniki izdajali knjige. Med njimi je bil tudi Ivan Cankar, ki se je na Vranskem v tej hiši tudi večkrat ustavil in prespal. V hiši so bile sobe povezane med seboj z vrati, tako da si lahko hodil v krogu. Ko sta teti Lavoslava Schwentnerja oddajali hišo, sta pred prehodna vrata postavili tapiserijo in slike, da najemniki niso vedeli, da je tam še en prehod. Najbolj zanimivo se mi zdi življenje Lavoslava, saj o njem do sedaj nisem vedel ničesar. Najbolj sem si zapomnil, da si je spremenil ime iz Leopolda v Lavoslava, ker je želel imeti slovensko ime in ne nemškega. Ta dan mi je bil zelo všeč, saj sem izvedel veliko novega in zanimivega.

Mitja Drolc, 3. a

Zjutraj sem prišla v šolo. Šla sem v razred. Učiteljica nam je predstavila potek dneva. Odšli smo v Brode, tam smo si ogledali etnološko zbirko. Gospa Polona nam je pokazala veliko starih reči, bilo je res zanimivo. Pred odhodom smo pojedli napolitanke. Na poti nazaj smo si ogledali pomembne stavbe: Košeninovo hišo, Osetovo hišo oziroma današnjo občino, nekdanji krajevni urad in Schwentnerjevo hišo. V šoli smo pojedli malico ob povratku v šolo. Nato smo odšli v Schwentnerjevo hišo. Gospa Tanja nam je razkazala vse prostore Schwentnerjeve hiše. Ko smo se vrnili, je bilo že konec pouka. Ugotovila sem, da so bili Schwentnerji zelo pomembni in bogati, saj so si lahko privoščili marsikaj.

Ajda Bogataj, 3. a

Ko sem prišel v šolo, sem šel v jutranje varstvo. Iz jutranjega varstva sem šel v razred, kjer sem počakal učiteljico. Ko je učiteljica prišla v razred, nam je povedala, kam gremo in kaj moramo imeti s sabo. Na poti do muzeja smo si ogledali pomembne stavbe, kot so cerkev sv. Mihaela, Schwentnerjeva hiša in druge pomembne stavbe. Pot v Brode je bila dolga. Ko smo prišli do muzeja, nas je pričakal lastnik gospod Ludvik Pikl. V muzeju je veliko starih predmetov in povedali so nam, da jih je sam zbiral. Ogledali smo si muzej in opravljali zahtevane naloge. Med ogledom smo se posladkali z napolitankami. Po ogledu smo šli na malico. Na poti nazaj smo si še enkrat pogledali pomembne stavbe. Po malici smo šli v Schwentnerjevo hišo. Tisti, ki so živeli v njej, so bili zelo bogati. V njej so bili razstavljeni tudi naši izdelki, ki so tam na razstavi. Ta dan je bil fantastičen.

Gal Slapnik, 3. a

Povezani članki
0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Vransko!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!