Izberi drugo občino

Registracija
Napoved za četrtek, 23.03.2017

pretežno oblačno
Danes bo v zahodni Sloveniji pretežno oblačno, drugod pa delno jasno s spremenljivo oblačnostjo. V zahodnih in ponekod v osrednjih krajih se bodo pojavljale manjše krajevne padavine, deloma plohe. Popoldne bo pihal jugozahodni veter. Najvišje dnevne temperature bodo od 13 do 19, v vzhodnih krajih do 23 stopinj.
5°C | 20°C

A A

ZADNJA ZAKLJUČNA EKSKURZIJA DEVETIH RAZREDOV

Deli:

V petek, 30. 9. 2016, smo se učenci devetih razredov podali na zadnjo skupno ekskurzijo v Slovensko primorje. Odšli smo že ob pol sedmih zjutraj ter se najprej napotili proti znanemu slovenskemu pristanišču – proti Luki Koper. Ogledali smo si notranjost in izvedeli veliko zanimivega o tovoru, ki prispe v Luko, o surovinah in seveda veliko o pristanišču nasploh. Ogled je potekal z avtobusom, saj je Luka Koper večja, kakor se zdi na prvi pogled. V Luki smo naredili še prvo skupno fotografijo in se odpeljali dalje. Pot nas je nato vodila do Tartinijevega trga v Piranu. Tam smo imeli kratek odmor za malico in sladoled. Treba je poudariti, da nas je skozi celoten dan spremljalo toplo sončno vreme brez kakršnega koli dežja. Po malici je najprej sledil ogled multimedijskega muzeja o zgodovini Pirana. Tu smo si ogledali kratek tridimenzionalni film o nastanku Pirana. Lahko smo tudi preizkusili igro, pri kateri smo morali razvrstiti znamenitosti na pravo mesto, v pritličju pa smo si ogledali sramotilni stolp. Ogled se je zaključil okoli dvanajste ure, nakar je sledil drugi odmor, ki smo ga izkoristili za razredno skupno fotografiranje, lizanje sladoleda in za drugo malico. Ob 13.00 nas je čakal ogled z ladjico Subaquatic, ki ima v podpalubju ogromna steklena okna, skozi katera lahko opazujemo podvodni svet. Z njo smo si ogledali tri zanimive stvari. Najprej smo opazovali posledice erozije. Zaradi vetra, slane vode in sonca se zemlja lušči in vsako leto se odlušči 1 cm kopnega. Da pa bi prebivalci preprečili erozijo, so pod cerkvijo zgradili zid, ki jo varuje, da se ne bi zrušila v vodo. Pod vodo smo lahko opazovali geološko sestavo morskega dna. Naslednja stvar, ki smo jo videli, je bil morski previs. Na eni strani je bila voda globoka 3 metre, na drugi strani pa kar 15 metrov. Na koncu smo si ogledali še nasad školjk klapavic. Izvedeli smo, da sta potrebni dve leti, da školjke zrastejo 8 cm. Kuharji pravijo, da imajo školjke, ki so dolge 8 cm, najboljši okus. Nasade različnih lastnikov ločimo po obliki in barvi boj. Na boje so privezane vrvi, s katerih v globino rastejo klapavice. Na eni vrvi jih je lahko celo 40 kg. Te školjke jedo planktone, ki jih najdemo na območju mešanice slane in sladke vode. V morje pa se izliva kar nekaj rek, zato je tu popoln kraj za gojenje školjk. Večino je najbolj presenetil podatek, da je več kot 70 % zrelih školjk namenjenih za izvoz v Italijo.

Vožnja z ladjico nazaj v Piran je bila zelo razburljiva. Ne samo zaradi valov in škropljenja vode, zibanja ladje gor in dol, ampak tudi zato, ker smo lahko v manjših skupinah odšli na streho ladje in opazovali čudovito panoramo. Ko smo prispeli nazaj v pristanišče, smo odšli do javne plaže v Piranu, kjer se nas je nekaj preobleklo v kopalke in se zapodilo v osvežujoče morske valove. Vsi smo bili presenečeni, da je voda lahko konec septembra tako topla. Drugi pa so čas izkoristili za kosilo ali pogovor ob morju. Po dveh urah namakanja v morski vodi in uživanja ob morju smo se z avtobusom odpeljali do Kopra, kjer smo najprej odšli v McDonald's, kasneje pa še na bowling, biljard in na nakupovanje v Planet Tuš Koper. Po uri sproščanja je še prekmalu napočil čas, da smo se odpeljali proti domu. Na avtobusu je bilo slišati veliko smeha in veselja, obenem pa smo vsi vedeli, da se končuje naša zadnja skupna celodnevna ekskurzija. Domov smo se po mnenju učencev vrnili mnogo prekmalu, saj nikogar ne bi motilo, če bi prišli nazaj kakšno uro kasneje.

To je bila naša zadnja skupna ekskurzija in verjamemo, da smo jo preživeli točno tako, kot smo jo načrtovali.

Julija Granda, 9. a

Za konec prilagamo še nekaj vtisov ostalih učencev 9. a in 9. b ter nekaj fotografij, video pa razkrijemo na naši valeti.

»Na ekskurziji mi je bilo všeč, saj smo imeli veliko časa za druženje. Zanimivo je bilo tudi v Luki Koper, še posebej všeč pa mi je bila ladjica, s katero smo lahko videli morsko dno.«

»Na ekskurziji je bilo zanimivo. Ogled Pirana in piranskih ulic je bil čudovit, saj je Piran prekrasen kraj, ki je ohranil svojo starejšo podobo. Zelo zanimiv je bil tudi ogled muzeja v Piranu, kjer smo si ogledali kratek 3D-film o nastanku Pirana. Omogočen nam je bil tudi prečudovit prevoz z ladjico po morju, kjer smo si ogledali nasade školjk in dno morja. Na koncu smo se odpravili v Planet Tuš Koper, kjer smo imeli čas za druženje ob bowlingu in biljardu, nekateri pa smo se odpravili po trgovinah v centru.«

»Na ekskurziji smo si ogledali muzej, izvedeli veliko novega in zanimivega. Nato smo si z ladjico ogledali nasad školjk, klif in mnogo lepih morskih živali. Prosti čas smo lahko izkoristili za skoke v morje ali sámo občudovanje in pogovor ob morju. V centru Planet Tuš Koper pa smo lahko nakupovali, se zabavali.«

»Bilo mi je všeč, ker smo se lahko družili s sošolci iz Tabora. Imeli smo se zelo lepo ...«

»Na začetku smo si ogledali Luko Koper, nato smo šli na Tartinijev trg, si ogledali film. A najboljše mi je bilo kopanje ...«

»Bilo mi je všeč, ker sem prvič videl Luko Koper. Všeč mi je bilo, ko smo se peljali z ladjico. Na koncu pa smo lahko igrali bowling. Želim si še kakšne takšne ekskurzije.«

»Ekskurzija je bila super, ker smo se kopali, peljali z ladjo in bili v centru Planet Tuš. Z veseljem bi jo še ponovil.«

0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

Povezani članki
ŽELIŠ BITI TUDI V BODOČE NA TEKOČEM S TEM, KAR OBJAVI OSNOVNA ŠOLA VRANSKO-TABOR? x
Naroči se na e-obveščanje in ostani v stiku z nami in ne zamudi več nobene pomembne novice ali dogodka!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!

Virtualni asistent
ISKRENA SPOVED - gledališka predstava
01.04.201 | Ostalo
Spomladanska čistilna akcija

Bodite prvi pri oddaji mnenja.