Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
-1°C
JUTRI
11°C
3°C
Oceni objavo

Zakaj je dobro imeti digitalno potrdilo SIGEN-CA?

V času hitrega tempa življenja iščemo poti, kako lažje, hitreje in časovno neomejeno poslovati z organi javne uprave. Zaradi vsestranske uporabnosti pri poslovanju se vse več fizičnih oseb odloča za digitalno potrdilo SIGEN-CA, ki je za razliko od ostalih izdajateljev še vedno brezplačno. Izdajatelj predmetnega digitalnega potrdila je Ministrstvo za javno upravo.

Lastnost kvalificiranega digitalnega potrdila je, da služi kot »osebna izkaznica«, njegova uporaba pa je enakovredna lastnoročnemu podpisu. Zaradi tega ima enako veljavnost in dokazno vrednost kot lastnoročen podpis.

 

Kvalificirano digitalno potrdilo lahko uporabljate za spletni portal  e-uprava. Z digitalnim potrdilom SIGEN-CA lahko npr. preko spleta oddate vlogo za spremembo osebnega imena,  prijavite ali odjavite stalno ali začasno prebivališče, pridobite potrdilo o stalnem prebivališču, pridobite izpiske iz matičnega registra, prav tako lahko oddate vlogo za dovolitev javne prireditve oz. shoda, kot tudi posredujete vlogo za izdajo odločbe o oprostitvi plačila letne dajatve za vozilo za prevoz invalida in/ali za vračilo sorazmernega deleža vplačane letne dajatve zaradi oprostitve plačila. Podrobnejše informacije o tovrstnih storitvah vključno z vlogami najdete na spletni povezavi Elektronske storitve javne uprave https://e-uprava.gov.si/storitve/.

 

Kdo lahko pridobi digitalno potrdilo?

 

Digitalno potrdilo lahko pridobi polnoletni državljan RS oziroma tujec, ki ima v RS dodeljeno davčno ter enotno matično številko, mladoletna oseba, starejša od 8 let, s soglasjem starša oz. zakonitega zastopnika ter pooblaščenec za invalidno osebo na podlagi overjenega pooblastila.

 

Kje in kako?

 

Zahtevo za pridobitev digitalnega potrdila lahko vložijo fizične osebe na upravnih enotah in njihovih krajevnih uradih kjer koli v Sloveniji, saj krajevne pristojnosti ni.

 

Oseba, ki želi pridobiti digitalno potrdilo SIGEN-CA, lahko poda ustno ali pisno (obrazec, objavljen na spletnih straneh : http://www.sigen-ca/obrazci-fo.php) zahtevo na Upravni enoti Žalec, Krajevnem uradu Vransko ali Krajevnem uradu Polzela. Pri oddaji zahtevka se mora oseba identificirati z veljavnim osebnim dokumentom, obvezen podatek je tudi davčna številka in ime elektronskega naslova, ki mora biti poimensko povezan z imetnikom. Zahtevek v imenu invalidne osebe lahko vloži druga oseba, ki mora priložiti notarsko ali upravno overjeno pooblastilo ter svoj veljavni osebni dokument s sliko zaradi identifikacije. Vloga in digitalno potrdilo sta takse oproščena.

 

Prosilec digitalnega potrdila bo le-tega prejel najkasneje v 10 dneh s strani izdajatelja. Po e-pošti bo prejel referenčno številko, avtorizacijsko kodo pa s poštno pošiljko.

 

Podaljšanje veljavnosti oz. preklic

 

Veljavnost digitalnega potrdila je 5 let. Zadnja dva meseca pred potekom veljavnosti poda imetnik elektronsko zahtevo (preko spletnega obrazca, ki je podpisan z veljavnim digitalnim potrdilom) za ponovno pridobitev digitalnega potrdila ali pa na upravni enoti ali krajevnem uradu osebno.

 

Imetnik digitalnega potrdila lahko njegov preklic opravi osebno na upravni enoti  ali krajevnem uradu (ustno ali z obrazcem), telefonsko na SIGEN-CA (z geslom, ki ga je navedel ob zahtevku) ali elektronsko na SIGEN-CA s še veljavnim digitalnim potrdilom.

 

Simona Stanter, načelnica

Oglejte si tudi