Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za sreda, 07.12.2016

delno oblačno
Danes bo na Primorskem pretežno jasno, pihala bo šibka burja. Tudi drugod bo precej jasno, ponekod pa se bo predvsem dopoldne zadrževala nizka oblačnost, po nekaterih nižinah pa megla, ki se bo lahko v Prekmurju zadržala večino dneva. Najvišje dnevne temperature bodo v krajih z dolgotrajno meglo malo pod 0, drugod od 1 do 5, na Primorskem do 12 stopinj C.
-5°C | 4°C
četrtek, 08.12.2016
-6°C | 11°C
petek, 09.12.2016
-6°C | 13°C
sobota, 10.12.2016
-6°C | 12°C
nedelja, 11.12.2016
-4°C | 9°C
Opozorila
Sreda, 7.12.2016 ob 6h
Dodatnega opozorila ni.
-5°C
4°C
delno oblačno
Nahajaš se tukaj: Novice Obvestila

UPRAVNA ENOTA ŽALEC V LETU 2013


OBVESTILA

| |
14.03.2014      14:09
A A

UPRAVNA ENOTA ŽALEC V LETU 2013



Deli:

 

Ob besedni zvezi upravna enota najbrž večinoma pomislimo najprej na nevšečne birokratske postopke in upravne takse. Dejansko pa številne in pomembne življenjske situacije urejamo prav na upravni enoti. Da je urejanje življenjskih situacij na splošno zelo pomembno za ljudi, ki so naše stranke, se  v Upravni enoti Žalec dobro zavedamo in temu namenjamo posebno pozornost, tako pri poslanstvu kot pri vrednotah svojega dela. Zato že uvodoma navajam, da smo  kljub zaostreni  politiki zaposlovanja in  financiranja  zastavljene cilje in naloge v preteklem letu 2013 dokončali celo z večjimi rezultati, kot so bili načrtovani.

 

Statistični podatki izkazujejo, da smo imeli v letu 2013 v reševanju 22.753 upravnih zadev. Pri tem je prav tako pomemben podatek, da se je na drugi strani zmanjšalo število pritožb na naše delo. Največ pritožb je bilo s področja gradenj, najpogostejši vzroki pa so nejasnosti tako pri razlagi prostorskih aktov kot tudi zakonodaje in podzakonskih predpisov s tega področja. Področje gradnje je sicer v letu 2013 najbolj zaznamovala sprememba Uredbe o razvrščanju objektov glede na zahtevnost gradnje, kar je vplivalo na povečano število izdanih gradbenih dovoljenj kar za 20,7 % v primerjavi z letom poprej. Skupno smo izdali 633 tovrstnih dovoljenj.

 

Upravno notranje zadeve (državljanstvo, društva, orožje, eksplozivi, javne prireditve, tujci, osebno ime, osebne listine, matične zadeve, promet itd.) sodijo med najobsežnejše in zajemajo raznovrstne postopke. Njihovo  število je v preteklem letu preseglo 20.700 zadev.  Zaradi poteka veljavnosti ali menjave (tudi zaradi uvedbe uličnega sistema v Občini Polzela) smo izdali 6829 osebnih izkaznic in 1835 potnih listin. Na področju tujcev smo  beležili preko 1150 upravnih zadev, pri čemer smo zaznali  rahel porast izdaje dovoljenj za stalno prebivanje tujcev in  dovoljenj za prebivanje državljanom Evropske unije, večinoma zaradi projekta TEŠ in vstopa Hrvaške v EU. Lastnikom orožja smo podaljšali kar 102 orožna lista, okoli  20  odstotkov imetnikov orožnih listin, predvsem lovcev, orožne listine še ni podaljšalo. V zvezi s tem opozarjamo, da s potekom veljavnosti orožnega lista imetnik izgubi pravico nošenja orožja. Oseba, ki nosi orožje brez veljavne listine, je dejansko v prekršku in je lahko kaznovana z globo. Javnih prireditev je bilo 85, kar je približno enako kot v letu poprej. Na področju društev smo zabeležili tako porast registracije novih društev (27) kot sprememb pri društvih, ki jih je bilo 89,  izbrisov društev pa je bilo 17. Velik delež nalog na področju notranjih zadev se nanaša na promet. Na tem področju smo izdali  2.240 vozniških dovoljenj, 1.312 smo jih podaljšali, odjavili smo 3.131 vozil, izdali 1.876 prometnih dovoljenj, 60 odločb o oprostitvi  plačila letnega povračila za uporabo cestnin in 63 parkirnih kart za invalide.

 

Pri  prijavah prebivališča beležimo iz leta v leto porast števila postopkov za ugotavljanje dejanskega stalnega prebivališča. Ti postopki so vedno zahtevnejši, kar je večinoma posledica  trenutnih gospodarskih razmer, posledično osebnih finančnih stisk in neplačevanja dolgov. Največ pobud za ugotavljanje prebivališč smo tako prejeli od  sodišč, sodnih izvršiteljev, zavarovalnic in tudi fizičnih oseb.

 

Na področju tako imenovane »vojne zakonodaje« smo v letu 2013 zaključili z izdajanjem odločb in vodili postopke (610) po Zakonu o uravnoteženju javnih financ, ki je zmanjšal obseg pravic osebam s statusom vojnega veterana, vojnega invalida in žrtve vojnega nasilja ter zaostril pogoje za  uveljavljanje pravic vojnih veteranov (veteranski dodatek, dodatno zdravstveno zavarovanje, letni prejemek).

 

Poleg številnih postopkov  izdaje različnih upravnih aktov smo tudi v preteklem letu opravili še 33.578 drugih  upravnih nalog. Mednje sodijo  različna potrdila iz uradnih evidenc (npr.  potrdila o rojstvu in prebivališču ) in tudi različna obvestila o  poteku veljavnosti dokumentov, overitve podpisov ipd. Glede tega velja posebej  izpostaviti delo na področju prometa s kmetijskimi zemljišči in gozdovi ter kmetij, prav tako urejanje grafičnih enot rabe kmetijskih gospodarstev oziroma t. i. GERK-ov.

 

Upravna enota je tudi prekrškovni organ. V letu 2013 smo izdali 228 plačilnih nalogov in 8 odločb o prekršku, in sicer  zaradi poteka veljavnosti prometnega dovoljenja, prenehanja veljavnosti zavarovalne police in (ne)prijave spremembe lokacije vozila pri spremembi lastništva.

 

Statistika naših najbolj prijetnih nalog kaže, da je kar 96 parov v letu 2013 dahnilo usodni DA. Poleg poročne dvorane v Savinovi hiši v Žalcu, salona v Schwentnerjevi hiši na Vranskem ter sejne sobe na sedežu upravne enote je bila  kot uradni prostor za sklepanje zakonskih zvez določena še Gotska dvorana na gradu Komenda na Polzeli.

 

Zaradi  varčevalnih ukrepov smo po skrbni analizi od petih krajevnih uradov ukinili tri. Glavni razlog je bil nizek pripad, medtem ko se je število strank in posledično zadev na krajevnih uradih Vransko in Polzela povečalo. Zato smo njihovo delovanje kljub omejitvam in finančnim obremenitvam ohranili. Upoštevaje zaostreno finančno politiko smo bili v letu 2013 še posebej  varčni pri materialnih stroških in  investicijah. Tako smo  v primerjavi z letom 2012 iz tega naslova prihranili okoli  50.000 evrov.

 

Ne nazadnje je potrebno poudariti, da dobrih rezultatov in kakovostnega odnosa do naših strank v preteklem letu ne bi bilo, če pri tem ne bi bilo tudi  dobrega medinstitucionalnega sodelovanja, ne samo z resornimi ministrstvi in lokalno samoupravo, predvsem na področju okolja ter prostora, temveč tudi z drugimi državnimi organi na državni in lokalni ravni, kot so policija, center za socialno delo, zavod za zaposlovanje, geodetska uprava, sodišče. Dobro medinstitucionalno sodelovanje je namreč eden izmed ključnih dejavnikov pravne varnosti ljudi in delovanja pravne države. Zato tudi temu odnosu na naši upravni enoti namenjamo posebno pozornost in skrb.    

 

                                                                                                                 Simona Stanter

                                                                                                                 načelnica

 





0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Vransko!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!