Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
1°C
JUTRI
14°C
-1°C
Oceni objavo

Izredni sestanek občinskih svetov občin Spodnje Savinjske doline

V torek, 1. decembra, je v Domu kulture v Braslovčah potekal izredni sestanek občinskih svetov občin Spodnje Savinjske doline (Braslovče, Prebold, Polzela, Tabor, Vransko in Žalec) na temo Financiranje občin v letu 2016 – predstavitev vpliva nezadostnega financiranja občin na lokalno prebivalstvo in občinski oziroma regionalni razvoj.
Prisotne je uvodoma pozdravil Jože Kužnik, župan Občine Polzela, in pojasnil namen izrednega sestanka. Ta je opozoriti javnost na nevzdržnost financiranja lokalne samouprave, ki s tako nizko določeno višino povprečnine  (522 evrov na prebivalca) še dodatno siromaši občanke in občane.

Na sestanku so svoj pogled na financiranje občin v letu 2016 podali župani občin Spodnje Savinjske doline, in sicer Branimir Strojanšek, župan Občine Braslovče, Jože Kužnik, župan Občine Polzela, Vinko Debelak, župan Občine Prebold, Anton Grobler, župan Občine Tabor, Franc Sušnik, župan Občine Vransko, in Janko Kor, župan Občine Žalec, pri čemer so si bili enotni, da: višina povprečnine, kot je opredeljena v Zakonu o izvrševanju proračunov RS, ni rezultat z zakonom določene formule za izračun povprečnine. Če bi bila, bi znašala 652,00 evrov. Nesprejemljivo je, da se občine pogajajo za nekaj, kar jim pripada z zakonom, da trpi  razvojna komponenta lokalne samouprave, saj znižanje povprečnine na 522 evrov na prebivala občinam onemogoča izvajanje tistih nalog, ki jim niso neposredno naložene z zakonom. To je investicije, da občine že sedaj za financiranje zakonskih nalog, za katere bi morale prejemati finančna sredstva s strani države, porabljajo lastna sredstva, se notranje likvidnostno zadolžujejo, predvsem pa porabljajo zadnje rezerve, saj se bodo z višanjem plač v javnem sektorju znatno povišali izdatki, ki so že do sedaj predstavljali dobršen del proračunov občin (vzgoja in izobraževanje, sociala). Ob upoštevanju socialne stiske, v katero so potisnjeni prebivalci in prebivalke zaradi nesprejemljivega nižanja povprečnine, so še dodatno oškodovani prebivalke in prebivalci občin, saj se znižujejo sredstva za storitve, ki so ključnega pomena za kvaliteto bivanja ljudi. Gre za kršitev Ustave, zaradi česar je nujno potrebno vložiti pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti Zakona o izvrševanju proračunov RS 2016 in 2017. Od enajstih vabljenih poslancev V. volilne enote, se je sestanka udeležil le poslanec Ljubo Žnidar, ki se je kritično odzval na sprejeti Zakon o izvrševanju proračunov RS za leti 2016 in 2017.

Kljub temu da je tega dne na izredni seji že zasedal Državni zbor Republike Slovenije in potrdil Zakon o izvrševanju proračunov RS 2016 in 2017, v katerem je povprečnina za ti dve leti določena v višini 522 evrov na prebivalca, so svetniki z 39 glasovi ZA in s 5 PROTI,  sprejeli naslednji S K L E P:

Občinski sveti Občin Braslovče, Polzela, Prebold, Tabor, Vransko in Žalec odločno nasprotujemo 53., 54. in 55. členu  Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2016 in 2017, v katerih ta določa višino finančnih sredstev za občine. Svetnice in svetniki ugotavljamo, da Vlada RS in Državni zbor s tako dodeljeno višino finančnih sredstev ogrožata smisel in obstoj lokalne samouprave in še dodatno siromašita prebivalke in prebivalce občin, ki so zaradi socialne in ekonomske krize že tako zelo prizadeti. Prav tako pa državna raven deluje v nasprotju s pravili pravne države, saj že nekaj let določa višino povprečnine v nasprotju z Zakonom o financiranju občin.

Skladno z zgoraj navedenim se naj 53., 54. in 55. člen Zakona o izvrševanju  proračuna RS za leti 2016 in 2017 spremenijo, kot glasi: 53. člen »Višina povprečnine za leto 2016 znaša 536 evra  na prebivalca. Višina povprečnine za leto 2017 znaša 536 evra na prebivalca. » 54. člen  se črta.

55. člen:

»V letu 2016 se  del sredstev za sofinanciranje investicij občin zagotavlja v višini 4 % skupne primerne porabe občin, ob upoštevanju, da 1 % teh sredstev predstavlja nadomestilo dela sredstev za sofinanciranje investicij iz leta 2015.«

V letu 2017 se del sredstev za sofinanciranje investicij občin zagotavlja v višini 4 % skupne primerne porabe občin. Delež sredstev, ki ga bo občina porabila za namene vračila obveznosti po 23. členu ZFO-1, se ne uvršča v načrt razvojnih programov državnega proračuna, pri čemer se za pridobitev osnove za sklenitev pogodbe o sofinanciranju smiselno uporabijo določbe četrtega in petega odstavka 23. člena ZFO-1.  Sredstva investicijskega transfera se lahko v skladu s 23. in z 21. členom ZFO-1 uporabijo tudi za plačilo tistih stroškov projektov strukturne in kohezijske politike Evropske unije, ki so nujno potrebni za izvedbo projekta, vendar jih organ upravljanja ne pripozna kot upravičene stroške. Med te stroške pa sodi tudi nepovračljiv davek na dodano vrednost, plačan v zvezi z njimi.                                                                                             T. T.

 

 

 

 

Oglejte si tudi