Mirno morje

Mirno morje je mednarodni projekt doživljajske pedagogike za otroke in mladostnike z različnimi primanjkljaji v življenju. OŠ Vojnik v njem sodeluje že sedem let.
Že kar nekaj časa je minilo od naše udeležbe v projektu Mirno morje, vendar so spomini še vedno sveži, kot da bi bilo prejšnji teden. Projekt poteka vsako leto tretji teden v septembru v Dalmaciji na Hrvaškem. Učiteljski zbor izbere tri učence iz šole, ki se projekta udeležijo skupaj s spremljevalko, učiteljico Natašo Potočnik. Udeleženci Mirnega morja 2014 so bili Hana Žerjav, David Kramaršek in Jernej Legvart.

Trinajstega septembra 2014 smo se z avtobusom odpeljali v Kaštel Gomilico pri Splitu, kjer smo se skupaj z učenci iz Slovenskih Konjic vkrcali na jadrnico Gibbsee 43 z imenom Jonny Boy. Na jadrnici nas je bilo deset, sedem otrok in trije odrasli. Najbolj zahtevno opravilo je bilo zložiti vso prtljago in živila v majhen prostor. Nato nas je skiper seznanil s pravili vedenja na jadrnici. Naslednje jutro smo v sončnem in toplem vremenu odpluli proti Rogoznici. Seveda smo se med plutjem ustavili in se skupaj z ostalimi udeleženci na drugih jadrnicah kopali, zabavali, se vozili s čolni, skratka uživali. Pripravili smo tudi kosilo, kar je bilo kar zahtevno, saj smo kuhali sami, pa še prostora je bilo malo. Otroci so uživali, majhnost prostora ni bila več ovira. V Rogoznico smo prispeli v popoldanskih urah. Zvečer je potekala otvoritvena slovesnost, na kateri smo se družili še z udeleženci iz Avstrije, Nemčije, Bosne, Hrvaške in Srbije. Vseh skupaj nas je bilo okoli tisoč. Po prireditvi smo odšli še na večerni potep po Rogoznici in seveda na sladoled. V ponedeljek smo odpluli proti Šolti. Prvič smo razvili jadra in kar lep kos poti prejadrali v tišini morja. Seveda so pri dvigovanju in spuščanju jader sodelovali tudi otroci v vlogi mladih jadralcev. Med plutjem smo si naredili še kostume za modno revijo, ki je potekala v marini Maslenica. Predstavili smo morska oblačila, sinjemodre barve. Nato je sledil še krst mladih jadralcev, zvečer pa zabava s peko palačink in plesom. Tretji dan smo odpluli nazaj v Kaštel, kjer se je začelo glavno dogajanje projekta Mirno morje 2014. Popoldan smo risali zastave, se polepšali s »tatuji«, igrali na bobne, zvečer pa šli v disko, kjer smo plesali in se družili. V sredo je potekala specialna olimpijada. Udeleženci so se preizkusili v različnih igrah, kjer je bilo treba medsebojno sodelovati (sodelovanje in strpnost sta eni najpomembnejših načel tega projekta). Otroci so imeli priložnost spoznati in občutiti, kako je biti slep in se orientirati ter kako je sedeti na invalidskem vozičku in premagovati razne talne ovire. Zvečer je potekala zaključna prireditev, na kateri so se skupine predstavile z glasbenimi, plesnimi ali recitacijskimi točkami. Skupina slovenskih udeležencev se je predstavila s pesmijo Mirno morje. Šesti dan druženja se je začel zelo zgodaj, saj smo morali ob osmi uri izpluti in narediti formacijo, v kateri je bilo več kot sto plovil. Dvignili smo jadra in na znak izpustili balone. To je bil res veličasten dogodek. Prav vsi smo bili navdušeni, da smo del tega. Nato smo se poslovili od drugih udeležencev, ki so se morali vrniti v izhodiščne luke, mi pa smo odjadrali v Milno na Brač. Zvečer smo se lepo uredili in odšli na sprehod, potem še na pico. Petkovo dopoldne smo izkoristili za kopanje na prekrasni plaži v Milni. Popoldne smo odjadrali nazaj v Kaštel in se lotili pakiranja. Tudi to je bilo zahtevno opravilo, saj so bila naša oblačila malo pomešana. Sobotno jutro je bilo oblačno in deževno. K sreči je avtobus prišel zgodaj in smo pobegnili hudemu deževju, ki je prizadel to območje.

V pogovoru z učenci sem izvedela, da je najboljše pri tem projektu spoznavanje novih prijateljev, krajev, učenje veščin jadranja, kuhanja, plavanja in skakanja z jadrnice sredi lepega zaliva ter sprejemanje drugačnosti. Vsak človek ima svoje potrebe in navade, tudi odrasli, zato je na jadrnici treba skleniti kompromise in se prilagoditi posadki. Vse to nam je odlično uspelo, saj smo bili sedem dni velika družina z dvema mamama (spremljevalki Nataša in Renata), očetom (skiper Tomaž), štirimi sinovi (Jernej, David, Denis, Anže) in tremi hčerami (Hana, Laura in Petra).

Želim, da bi več otrok lahko doživelo to, kar smo mi, zato se najlepše zahvaljujem vsem donatorjem, ki nam že vrsto let pomagajo finančno in materialno. Hvala gospe Mileni Ravnjak (Arami), gospe Bojani Volovlek (Duseti), gospe Branki Dečman (Banka Celje), gospe Urški Mužar (Občina Vojnik), gospe Marjeti Železnik (Mlekarna Celeia), gospodu Stanku Kolarju (Lions klub Konjice), gospodu Andreju Fegešu (Fegy), gospodu Dejanu Muleju (Vulkanizerstvo Mulej) in gospodu Rexhaju Hysenu (Aldeks). Zahvaljujem se tudi vodstvu OŠ Vojnik, gospe Olgi Kovač za podporo in razumevanje. Verjamem, da nas boste podprli tudi letos, ko bo na vrsti Mirno morje 2015.