Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
1°C
JUTRI
14°C
-1°C
Oceni objavo

Gostilna Turist – sinonim za domačnost in velike porcije

Gostilna Turist na Frankolovem že dobro leto ponovno uspešno obratuje, tokrat pod taktirko mladega in ambicioznega gostinca Francija Kralja in družinskega podjetja KRPO, d. o. o., iz Žič. Domačini smo tega lahko veseli, saj smo že nekajkrat občutili praznino, ki jo povzroči zaprtje gostilne oz. nedelovanje ene osrednjih vaških identitet, kjer se na svojstven način zrcali prepoznavnost kraja.
Spomnimo, gostilna v obstoječi stavbi deluje že iz časa pred II. svetovno vojno. Zaradi ugodne geografske lege (ob magistralni cesti Dunaj–Trst) je postala in ostala dobro znana daleč naokoli. Razumljivo je, da je od takrat do danes menjala več lastnikov, od družbenih do zasebnih, končno je pristala v lasti banke. Nekajkrat so ji zamenjali tudi ime in ji naposled vrnili najbolj prepoznavnega. Turbulentne menjave lastnikov in najemnikov, zlasti v času samostojne Slovenije, so bile razlog za večanje ali upadanje njenega ugleda, posledično tudi rentabilnosti poslovanja. V zadnjih petdesetih letih je doživela dve večji prenovi. V začetku sedemdesetih prejšnjega stoletja jo je prenovil in dogradil takratni lastnik, Gostinsko podjetje Ojstrica iz Celja, leta 2000 pa jo je kupil in ponovno temeljito adaptiral domačin Matija Založnik iz Lindeka. Kapaciteta gostilne več desetletij ostaja nespremenjena, poleg točilnice in posebne sobe hiša sprejme do 100 gostov še v dvorani. Od poletja dalje bodo zopet možne nastanitve v 4 sobah, te trenutno novi najemnik še ureja.

 

Aktualni frankolovski oštir, ki je gostinstvu predan že od svojega 16. leta, na vprašanje, kaj ga na Frankolovem najbolj navdihuje, odgovarja: »Sam in celotna ekipa smo zelo zadovoljni, da so nas krajani tako dobro sprejeli. Če ne živiš in ne sodeluješ s krajem, je poslovanje skoraj nemogoče, domačini so zelo pomembni in tega se dobro zavedamo. Seveda prihajajo gostje tudi od drugod, to pa pomeni še dodano vrednost. Skupaj z ekipo se trudimo zadovoljiti vsakogar. Če so gostje z našimi uslugami zadovoljni, je to najboljša reklama, ki potuje od ust do ust. Dobro sodelujemo z institucijami in društvi, če se le da, jim gremo čim bolj na roko in pri tem ne gledamo na dobiček.« Da se je njegova ekipa dobro vživela v kraj, potrjujejo tudi udeležbe na društvenih tekmovanjih v pripravi bograča, golaža, praženega krompirja, na salamiadi ipd. Ker pa ne želijo v kraju delovati le kot gostilna, so za krajane v poletnih mesecih organizirali več družabnih dogodkov in poletnih večerov, kjer je tudi mladina našla svoj prostor za druženje in zabavo.

 

 

Šef pritrjuje dejstvu, da se kakovost gostilne poleg prijaznosti osebja meri predvsem po dobri kuhinji: »Pri hrani stavimo na domačnost in dovolj velike porcije za pametno ceno. V kuhinji je prva violina mama, kuharica s 40-letnimi izkušnjami. Hrano pripravljamo po receptih moje babice, ne prakticiramo moderne kuhinje v stilu skuhaj – zamrzni – odtajaj – postrezi! Obroke pripravljamo vsak dan sproti, dnevno skuhamo do 80 malic in jedi po naročilu, ob nedeljah imamo v ponudbi nedeljska kosila. Ob vsem tem smo ohranili tudi dolgoletno hišno tradicijo izvrstno pečenih postrvi. Sicer kuhinja redno obratuje do 15. ure, za najavljene goste in zaključene družbe pa kdajkoli. Jedilnike malic, ki so v obsegu kosila, sestavljamo dnevno, pri čemer imamo v ponudbi tudi dva menija na žlico, in prav enolončnic najprej zmanjka. Če se hočete najesti dobrega in domačega, morate priti k nam. V svoj delokrog vključujemo tudi catering, pri čemer lahko na mesto dogodka pripeljemo vso hrano, po želji pripravimo piknik varianto na mestu samem ali kombinacijo obojega. Organizator dogodka mora zagotoviti le prostor za postavitev šotora, vse drugo je naša skrb.« 

 

 

Naš gostinec pravi, da ima še veliko idej in strategijo za več let naprej. Postopoma jih bo uresničeval ob predpostavki, da bo obseg poslovanja ostal stabilen, kar trenutno je, ali da se bo še večal. Ker ima zaradi najema še nekoliko priprta vrata, ostaja previden v svojih poslovnih vizijah. Poudarja, da bodo v prvi vrsti sledili pravilu, da bodo dobro poskrbeli za vsakega gosta, saj se le zadovoljni gostje z veseljem vračajo. Prav tega si želimo vsi, ki smo že bili ali še bomo njihovi obiskovalci. In če je koga zamikalo, da bi v frankolovskem Turistu obeležil družinski ali kakršen koli drug družabni dogodek, se lahko o povedanem prepriča pri njih osebno ali povpraša po telefonu na številkah 070 999 191 in 01/200 97 00.

 

 

Sonja Jakop

Foto: Dolfi Jakop

 

Oglejte si tudi