Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
1°C
SOB.
19°C
6°C

Ničesar ne obžalujem, monoigra

##VIEWS##
Organizator: JAVNI ZAVOD BOGENŠPERK - Metka Pavšič
Vstopnina: 10€
Kulturni dom Šmartno -uro pred dogodkom
rezervacija vstopnic na 040 336672


Vinko Möderndorfer
NIČESAR NE OBŽALUJEM
prva slovenska odrska izvedba


Vabimo vas na monokomedijo v izvedbi Maje Pavšič. Gre za ganljivo, s humorjem in petjem obarvano monoigro  Vinka Moderndorferja.

Igralka Metka Pavšič ne vidi.  A kljub vsemu to ni ovira za njeno polnovredno življenje. Diplomirala je iz socialnega dela, magistrirala na AGRFT in danes navdušuje z veličastno izvedbo monoigre Ničesar ne obžalujem, avtorja Vinka Möderndorferja.

 

Predstava je deležna navdušenih odzivov in ovacij občinstva ter je do sedaj doživela 58 ponovitev. Ganljiva, dinamična, s humorjem in petjem obarvana monoigra, ki gledalcev ne pusti ravnodušnih.

 

Edith Piaf, rovtarsko narečje, knjižna slovenščina, južnjaški naglas … Sedem žensk, ena Metka!

 

Predstava traja približno 50 minut (z uvodnim nagovorom). Odlomke si lahko ogledate na naslednji povezavi: https://youtu.be/QyR9UIetb4Y

Na povezavi: https://youtu.be/QyR9UIetb4Y pa si lahko  pogledate tudi Metkino gostovanje v oddaji Dobro jutro (TV Slovenija).

 


O predstavi:
Pred nami je ŽENSKA. ŽENSKA, ki ji avtor ne da imena, je lahko katerakoli ženska našega časa, ki se je znašla v skrajni situaciji. ŽENSKA, ki je zaprta v sobi za zaslišanje policijske postaje, ki je razosebljena; še celo kostim je tak, da spretno zakriva njene ženske atribute. Zasliševalci jo opazujejo skozi okno in želijo izvedeti kaj ima skrito pod plaščem, kaj je ukradla.
ŽENSKA na koncu pove, da je Edit Piaf. Ime slavne pevke je tudi eden izmed klišejev za dobro pevko. Sporoča, da je v vsaki ženski nekaj, kar si želi zapeti izjemno pesem. Na koncu ženska razkrije svojo resnično zgodbo, skrivnost ukradenega predmeta.
»Vem, radi bi zmagali... Sedite na svoji strani in me opazujete. Nobene prisile... Naj sama pove, kdo je, naj se izblebeta, naj sama sleče plašč, da vidimo, kaj je nakradla! Mislite, da ste inteligentni, da me boste zašili s tem, ker me pustite pri miru, v tej sobi, pod drobnogledom... Čas dela za vas, si mislite. In res je tako... Samo vaš čas je... Mojega ni več... Mojega ste ukinili. Že zdavnaj! Ne uporabljamo več nobene prisile, pravite. Nobenih meril, pravite. Samo denar, edino merilo, ki izbira: to ja, tega ne, to je vredu, to pa zanič, to mi je všeč, to pa ne! Nobene prisile več, pravite…«

METKA PAVŠIČ
»Gledališče in petje sta drugi, a nadvse radosten in navdihujoč pol mojega življenja. Prvega v polnosti izpolnjuje socialno delo. Petje in gledališče mi ponujata možnost, da raziskujem svoj glas, svoje telo, da z njima vstopam v druge ljudi, drugačne svetove. Sodelovanje v Gledališču slepih in slabovidnih Nasmeh, Dramatičnem društvu Idrija, Linhartovem odru, londonskem musicalu, vseh pevskih zasedbah in ne nazadnje v podiplomskem študiju na AGRFT, pa mi vedno znova predstavlja izziv, možnost učenja in prijetnega človeškega druženja.«

Izjave znanih Slovencev o predstavi:

DESA MUCK, pisateljica, igralka, tv voditeljica:
»Metkina predstava ima tako moč, da te temeljito spodnese. Čustveno in tudi fizično. Smeh, ki pride zraven kot dodana vrednost pa prinese olajšanje. Ta moč prihaja iz Metke, ki je čudež sama po sebi.«

ALENKA BOLE VRABEC, dramska igralka, književna prevajalka
»Vročično in resnično se nas je dotaknila tragična usoda ženske, ki jo je skozi različne like, zdaj s smehom, zdaj s presunljivim krikom, zdaj v narečju, zdaj v zapleteni sintaksi, s prepričljivim obvladovanjem prostora, kulturo telesa in govora zmojstrila Metka Pavšič. Skupaj s soustvarjalci je na oder postavila izjemno predstavo, ki dolgo, dolgo in še vedno ostaja v spominu. Bila je svetloba, ki ne ugasne.«

BRANKO ZAVRŠAN, dramski in filmski igralec, šansonjer
»Delu Metke Pavšič sledim že vrsto let, saj me njeno delo in predanost gledališču vsakič znova osupne, očara in napolni. Tudi z zadnjo predstavo je tako. Ne le, da je uprizorila, po mnenju avtorja, neuprizorljivo, ampak je presegla tako zgodbo, kot svoje lastne zmožnosti. Bravo Metka. Še na mnoge ponovitve! To pa je volja do življenja in ustvarjanja.«

JAŠA JAMNIK, gledališki in radijski režiser
»Predstavo Vinka Moderndorferja Ničesar ne obžalujem zaznamuje predvsem intenzivna in energetsko polna interpretacija igralke, ki hipno in spretno prehaja iz enega lika v drugega le z natančno uporabo igralskih sredstev, brez nepotrebnih zunanjih pomagal. Dinamično se sprehaja skozi pestro paleto čustev in stanj, od pretresljivo temačnih do vedrih in komičnih in ponuja gledalcu močno identifikacijo. Mojstrsko obvladovanje različnih nivojev govora pa Metka Pavšič nadgradi še z zanesljivo in drzno pevsko interpretacijo znanega šansona.«

VINKO MÖDERNDORFER, pisatelj, pesnik, dramatik, esejist, režiser in avtor besedila igre Ničesar ne obžalujem
»Draga Metka, zelo sem bil vesel, da sem te videl. Zelo si dobra. Še bolj fino pa se mi je zdelo poklepetat s tabo. Na vsak način bom še kdaj šel pogledat, kako igraš. Tudi publika je bila zelo dobra. Ti ne veš, kako z veseljem in občudovanjem so te gledali. Bilo je pravo doživetje. Takšen iskren teater. Vse lepo ti želim. Se še kaj srečava. Obvezno. Lepo bodi. Tvoj Vinko.« (avtorjevo sporočilo Metki ob 53. ponovitvi predstave v Kavarni Union).



Produkcija:
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Študijski program Oblike govora
Ženska Metka Pavšič
Scenografija in oblikovanje svetlobe: David Orešič
Kostumografija: Rosana Knavs
Glasbena oprema: Miloš Rebula
Mentor za govor: izr. prof. Tomaž Gubenšek
Mentorici za kostumografijo: izr. prof. Janja Korun
asist. mag. Tina Kolenik
Mentorica za scenografijo: doc. mag. Jasna Vastl



Oglejte si tudi