Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
6°C
JUTRI
16°C
-3°C
Oceni objavo

Tudi bodoče vzgojiteljice Srednje šole Slovenj Gradec in Muta na prakso v Dublin (Erasmus+)

Februarja in marca se je šest dijakinj 3. letnika programa Predšolska vzgoja (Nuša Perše, Nina Perše, Špela Ajd, Urša Sevčnikar, Nika Zorman Jostl in Kaja Logar) v okviru projekta Erasmus+ odpravilo na tritedensko prakso v tujino, in sicer na Irsko v Dublin.
Dekleta s pot pričela s sedemurno vožnjo do letališča v Milanu in letu do Dublina, kjer so jih na letališču pričakali partnerji, jim razdelili mape z vsemi potrebnimi podatki in jih odpeljali k družinam. Te so jih lepo sprejele in seznanile s hišnimi pravili ter vso logistiko, še zlasti z javnim prometom, saj so se na delo vozila z avtobusom. Družine so se med seboj zelo razlikovale. Nekatere so poleg Slovenk gostile tudi dijake iz drugih držav. Predvsem so se dekleta morala privaditi drugačnemu načinu prehranjevanja  ̶  vsak obrok je namreč spremljala priloga iz krompirja, večerje so bile pozne in za kosilo so običajno jedli manjše obroke (sendviče, krofe).
DELO V VRTCU
Seveda, dijakinje so komaj čakale, da odhitijo v vrtce in spoznajo vzgojiteljice, njihovo delo ter otroke. Od vrtcev so bile oddaljene slabo uro vožnje z avtobusom, nekaj jih je delalo v zasebnem, nekaj pa v javnem vrtcu, toda razlik med njima niso opazile. Oba sta bila ob glavni cesti in nista imela dvorišča oz. igrišča za igro na prostem, kar jih je presenetilo in tudi razžalostilo, saj se zavedajo, kako pomembna sta gibanje in igra na svežem zraku. Posebnost je tudi ta, da tamkajšnji otroci obiskujejo vrtec od četrtega meseca do šestega leta. Najbolj zgodnji prihajajo okoli šeste ure zjutraj in so tam do pete ali šeste ure popoldne. Medtem dobijo tri večje obroke ali pa si hrano prinesejo s sabo. Delovni čas deklet je bil od 10. do 15. oz. 16. ure.

Dejavnosti v vrtcu so podobne našim in potekajo približno tako: malica (snack time) ob 10. uri, sledijo prosta ali senzorična igra, jutranji krog (petje pesmic, branje pravljic), obravnava določene teme pri starejših otrocih (skozi ves teden), prosta igra, kosilo, spanje (1 do 2 uri), ponovno prosta igra in malica. Veliko poudarka je na prosti igri.

Po besedah dijakinj je bilo v vrtcih na Irskem zelo sproščeno vzdušje, vzgojiteljice so jih lepo sprejele in vključile v delo z otroki. Ugotovile so, da elemente Montessori pedagogike šele uvajajo, presenetilo pa jih je, da so vzgojiteljice večinoma prostovoljke iz tujih držav (Romunije, Rusije, Španije).
TUDI MALO TURIZMA ...

Tudi za turistične oglede je bilo poskrbljeno. Partnerji z Irske so zanje organizirali tri čudovite ekskurzije. Najprej so si ogledale Dublin, obiskale pa so tudi Dublinio (vikinški muzej) in veličastni grad Dublin. S turističnim avtobusom so si s panoramsko vožnjo ogledale večje znamenitosti glavnega mesta in se ustavile tudi v parku Phoenix. Ob naslednjem koncu tedna so se odpeljale na irsko podeželje Glendalough (jezera) in Killkenny (grad, kapela). Ker so Irci znani po tem, da imajo radi pivo, so si že prvi dan ogledale pivovarno Guinness.

Med tednom so delale do tretje oz. četrte ure popoldan, potem so imele prosti čas. Takrat smo bile večinoma doma, nekajkrat so si vzele čas tudi za nakupovanje. Poskusile so tudi hrano v različnih restavracijah. Razlike v cenah so opazne, hrana je dražja, vendar jih to ne moti, saj imajo Irci povprečju višje plače v primerjavi s Slovenijo.

V Dublinu so dekleta, tako pravijo, preživele nepozabne tri tedne. Domov so se z lepimi spomini vrnile 11. marca. Predvsem je zanje pomembna izkušnja in spoznanja o drugačnih pristopih in načinih predšolske vzgoje, spoznale so prijazne ljudi, izpopolnile znanje angleškega jezika in si ogledale zanimive irske znamenitosti. Predvsem pa so se ob delu z otroki naučile potrpežljivosti in samostojnosti, ki jim bo zelo koristila v nadaljnjem življenju.
Med tamkajšnjim bivanjem so sicer začele bolj ceniti naše vreme in domačo hrano, a bi se še v veseljem kdaj vrnile.

Tako je namen mednarodne izmenjave dijakov iz strokovnih programov dosežen.



Oglejte si tudi