Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
10°C
JUTRI
11°C
2°C
Oceni objavo

Projekt FINANČNA PISMENOST – OSEBNE FINANCE

Dijaki 2. letnika v programu ekonomski tehnik so se v evropskem tednu denarja (9.-13. 3. 2015) ukvarjali s finančno pismenostjo – osebne finance, pomembno temo tudi za načrtovanje življenja mladih danes in jutri.
 

Finančna pismenost pomeni, da posameznik pozna in razume finančne pojme in veščine in da to znanje uporablja pri sprejemanju odločitev. In mladi so še posebej tvegana kategorija.

Na Pedagoškem inštitutu so izvedli mednarodno preverjanje finančne pismenosti med petnajstletniki in ugotovili, da so se slovenski mladostniki uvrstili pod evropsko povprečje. Tudi med odraslimi je s finančno pismenostjo veliko težav. Do pretresljivega podatka so se dokopali tudi neodvisni finančni svetovalci, ko so pred leti izvedli anketo o finančni pismenosti Slovenk in Slovencev. Popolnoma finančno pismenih je bilo takrat 8 odstotkov anketirancev.

Cilj našega projekta je bil torej izboljšati finančno pismenost in poznavanje različnih finančnih potrošniških storitev. V projektu smo pripravili informativno gradivo, prilagojeno potrebam mlade generacije in usmerjeno v pridobivanje praktičnih veščin, kar lahko pripomore k večji kakovosti njihovega življenja.

Dijaki uporabljajo kreditne in plačilne kartice, vendar mnogi ne poznajo osnov proračuna, varčevanja in načrtovanja za svojo finančno prihodnost. V dobo odraslosti vstopajo brez osnovnega finančnega izobraževanja. In prav zato se je programski učiteljski zbor za področje ekonomije odločil za tovrstne vsebine, ki smo jih združili pri različnih predmetih in izvedli pouk malo drugače, kar je že samo po sebi zanimivo; dijaki so vsebine spoznavali v različnih skupinah, časovnih terminih in tudi na različnih lokacijah.

1. Predpriprave: izvedba že ankete med vrstniki – primerjava rezultatov

2. Predavanje o sociološkem in psihološkem pomenu denarja

3. Predavanje in delo na NLB Slovenj Gradec

-   finančna pismenost,

-   poznavanje osnovnih bančnih produktov (kartice, krediti, depoziti, računi, varčevanja ...),

-   predstavitev dolgoročnih naložb (delnice, obveznice, vzajemni skladi ...),

-   uresničitev ciljev (konkretni primeri npr. nakup računalnika, pametnega telefona na kredit ali varčevanje na banki),

-    reševanje testa in pogovor.

3. Delo po skupinah, priprava zloženk, predstavitve in ugotovitev

-  Koliko menite, da boste zaslužili kot odrasli (osebni finančni načrt)?

-  Želim si …

-  Zavarovalništvo – naložbe (sodelovanje z Zavarovalnico Triglav)

-  99 načinov, kako prihraniti denar

4. Predstavitev dela in ugotovitev v avli šole (prispevek na KORTV, prisotna tudi predstavnika NLB Slovenj Gradec)

 

Dijaki so bili nad takšnim delom izjemno navdušeni, pogovori so precej tekli okrog tega, kaj sploh počnemo z denarjem, ki ga imamo. Pomembna je ugotovitev, da je nekaj si želeti, drugo pa namere tudi uresničiti. Prav zato je bil te ure v projektu še toliko učinkovitejše, saj so dijaki pripravili osebne finančne načrte. In tudi tako bodo kot odrasli lahko delovali odgovorno v svojem osebnem in poklicnem življenju.

 

Oglejte si tudi