Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
0°C
JUTRI
13°C
1°C
Oceni objavo

Dvig socialnega in kulturnega kapitala na šoli Razbor

Silno zapleten naslov projekta je z izvedenimi dejavnostmi utrdil silno preprosto in pomembno vrednoto pri učencih šole Razbor. Pod mentorstvom Tanje Glasenčnik so ponovno spoznavali prostovoljstvo.

Iz sredstev evropskega socialnega sklada in s sofinanciranjem Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013 smo na OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu, na podružnici Razbor izvajali projekt »Dvig socialnega in kulturnega kapitala v lokalnih skupnostih za razvoj enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti (SKK)«. Projekt je razpisala Šola za ravnatelje. Namen projekta je izvajanje programov za dvigovanje socialnega in kulturnega kapitala v šolah, vrtcih in lokalni skupnosti. Dejavnosti so potekale na šolah in vrtcih, ki so povezani v mreže. Njihove dejavnosti so povezovali strokovni delavci, ki so bili za čas trajanja projekta delno zaposleni v Šoli za ravnatelje. Vsaka mreža je pripravila in izvedla program dejavnosti za dvig socialnega in kulturnega kapitala na izbranem področju. V naši mreži so sodelovali Šolski center Slovenj Gradec, Tretja osnovna šola Slovenj Gradec, Osnovna šola Podgorje pri Slovenj Gradcu ter Prva osnovna šola Slovenj Gradec kot koordinator.

Projekt smo izvajali na Razborju, kjer so otroci sodelovali v dveh interesnih dejavnostih: Prostovoljstvo ter Razbor se predstavi. Z različnimi dejavnostmi se je spodbujalo medgeneracijsko sodelovanje ter vključevanje prostovoljcev v delo šole in izven. Gradilo se je na medsebojnih odnosih v lokalni skupnosti ter na izboljševanju komunikacije v njej. Delo z učenci je vodila naša svetovalna delavka Tanja Glasenčnik, ki je bila vodja projekta na naši šoli. Spoznavanje kraja se je začelo s predstavitvijo društev v kraju in z možnostmi sodelovanja. Čeprav so jih učenci poznali, je bila ciljna predstavitev za njih zelo poučna. Nekaj posebnega je bilo prebiranje izbranih knjig s starši in starimi starši. Največjo zagnanost pa je bilo čutiti v dejavnostih prostovoljstva. Vodja projekta je ob zaključku ugotavljala: »Učenci spoznavajo, da biti prostovoljec pomeni narediti nekaj dobrega brez pričakovanja materialnih koristi. Dovolj je plačilo, ki se pokaže z nasmehi na obrazih. Otroci šole Razbor imajo smisel za prostovoljno delovanje in z nego doma ter v šoli bodo naredili še veliko prostovoljnih del.«

Preko celega leta se je izvedlo kar nekaj koordinatorskih sestankov, ki jih je skrbno organizirala Prva OŠ Slovenj Gradec.  Eden izmed pomembnih zaključkov sestankov je bil tudi ta, da bi bilo smiselno relativno kratko projektno obdobje podaljšati vsaj za eno leto. Pobuda se je posredovala organizatorjem. V juliju smo iz Šole za ravnatelje vendarle dobili odgovor na našo prošnjo. Projekt se bo z vsemi dejavnostmi lahko podaljšal do konca koledarskega leta. Veseli smo, da imamo možnost nadgraditve dejavnosti še v delu naslednjega šolskega leta. Za čas od septembra do decembra bo koordinatorstvo po dogovoru s Prvo OŠ Slovenj Gradec prevzela OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu.

mag. Aljoša Lavrinšek, ravnatelj

Oglejte si tudi