Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
0°C
JUTRI
12°C
2°C
Oceni objavo

Celostna prometna strategija MO Slovenj Gradec - javna razprava ob pripravi vizije in ciljev

V ponedeljek. 12. decembra, je potekala javna razprava ob pripravi vizije in ciljev Celostne prometne strategije ter delavnica s prebivalci in predstavniki lokalov v mestnem jedru.

Staro mestno jedro Slovenj Gradca ima za mesto in mestno občino posebno vrednost. Kot so zapisali avtorji koncepta prenove mestnega jedra Slovenj Gradec v letu 1992, je  največja vrednota tega prostora in posebnost razmerje med odlično ohranjenim srednjeveškim urbanizmom in njemu vedno znova prilagojeno arhitekturo. Mestno jedro naj združuje tisto, s čimer se mesto Slovenj Gradec želi predstaviti najširši javnosti in svojim prebivalcem hkrati.

Ponedeljkovo srečanje je potekalo v treh delih. V prvem so izdelovalci celostne prometne strategije predstavili vizijo, strateške cilje, strateške stebre ter strokovna izhodišča za urejanje mestnega jedra (predstavitve v .pdf so priložene na koncu prispevka).

V drugem delu so udeleženci s pomočjo moderatorja ugotavljali pozitivne in negativne lastnosti bivanja in/ali dela v mestnem jedru.

Med pozitivnimi značilnostmi življenja v mestnem jedru so prebivalci mestnega jedra izpostavili:
  • Bližina vsega.
  • Urejenost okolja.
  • Meščanski ambient.
  • Pestre možnosti druženja.
  • Dobro poznavanje in poznanstva med sosedi.
  • Pestrost, živost okolja bivanja, številne prireditve.
  • Možnost dovoza z avtomobilom do stanovanja.
  • Bogato kulturno dogajanje.

Med negativnimi značilnostmi življenja v mestnem jedru so prebivalci mestnega jedra izpostavili:

  • Glavni trg kot dvorišče (potrebno paziti na sprehajalce, pse, kolesarje, skejterje …).
  • Pomanjkanje parkirnih prostorov v mestnem jedru.
  • Prometni kaos (parkiranje vse počez, tranzitni promet – tudi tovornjaki, še posebej, ko je prehod brezplačen).
  • Neupoštevanje cone 30 km/h (še posebej kot je parkiranje in prehod brezplačen).
  • Neprimerna politika cen parkiranja (na Glavnem trgu najceneje).
  • Občasna objestnost (predvsem ob petkih).
  • Hrup, jakost hrupa (predvsem po 23. uri).
  • Pomanjkljivo obveščanje stanovalcev o prireditvah v mestnem jedru (še posebej ob športnih prireditvah) – onemogočena uporaba avta.
  • Ni trgovine z živili.

Med pozitivnimi značilnostmi imeti poslovno dejavnost v mestnem jedru so predstavniki lokalov izpostavili:

  • Dobra dostopnost za stranke.
  • Dobra dostopnost do poslovnih storitev (sodišče, banke, kulturne ustanove …).
  • Prijetno vzdušje za delo.
  • Bližina splošne bolnišnice – generator prometa (obiskovalci).
  • Bližina srednjih šol – generator prometa (srednješolci).
  • Povezovanje med lokali (npr. pobuda Gremo v mesto).

Med negativnimi značilnostmi imeti poslovno dejavnost v mestnem jedru so predstavniki lokalov izpostavili:

  • Visoke najemnine.
  • Kupna moč širše okolice.
  • Obstoječi prometni režim (parkirne hišice odvračajo ljudi).
  • Plačljivo parkiranje do 30 min.
  • Prazni lokali, degradiranost > neprivlačno za obiskovalce.
  • Konkurenca trgovskih centrov (ponudba, marketing).

V tretjem delu je potekala moderirana razprava, kjer so udeleženci podali še nekaj pobud, med njimi:

  • potrebno je vzeti v obzir strukturo ljudi na primestnem območju, vsi ne morejo kolesariti ali hoditi peš v mesto, morda razmislek o drugih možnostih (mestni avtobus; praznični vlakec – povezuje mestno jedro in trgovske centre v prazničnem decembru; prevozi na klic);
  • mestno jedro bi potrebovalo dobro založeno in delujočo tržnico;
  • na robu mestnega jedra bi bilo potrebno vzpostaviti garažno hišo;
  • mestno jedro naj ne tekmuje s trgovskimi centri, prednost mestnega jedra je njegova identiteta, ni potrebe, da postane "shopping center".

Ugotovitve javne razprave bodo izdelovalci celostne prometne strategije smiselno upoštevali pri pripravi ukrepov.

Oglejte si tudi