Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za četrtek, 19.01.2017

jasno
Ponoči in zjutraj bo na vzhodu in jugu Slovenije še pretežno oblačno, drugod se bo delno zjasnilo. Predvsem v južni Sloveniji bo občasno še rahlo snežilo. Pihal bo severovzhodni veter, na Primorskem močna burja. Najnižje jutranje temperature bodo od -8 do -3, v alpskih dolinah do -14, na Primorskem okoli 0 stopinj C.
2°C | 6°C
petek, 20.01.2017
-2°C | 6°C
sobota, 21.01.2017
-5°C | 11°C
nedelja, 22.01.2017
-3°C | 11°C
ponedeljek, 23.01.2017
-2°C | 12°C
Opozorila
Sreda, 18.1.2017 ob 18h
Do jutri zjutraj bo na Primorskem še pihala močna burja, ki bo na izpostavljenih mestih v sunkih dosegala hitrost od 110 do 140 km/h. Jutri čez dan bo počasi slabela, a bodo do večera njeni najmočnejši sunki še lahko dosegli hitrost okoli 100 km/h.
2°C
6°C
jasno
Nahajaš se tukaj: Novice Evropski projekti

Možnosti in priložnosti razvoja malega ......


GOSPODARSTVO, PROMET, EVROPSKI PROJEKTI

| |
11.06.2014      20:34
A A

Možnosti in priložnosti razvoja malega logističnega centra v Vrtojbi



Deli:

V sredo, 11. junija 2014, je v Coroninijevem dvorcu potekalo srečanje na temo Možnosti in priložnosti razvoja malega logističnega centra v Vrtojbi, ki ga je v okviru projekta Poly5 organizirala Občina Šempeter-Vrtojba. Lokalna skupnost se namreč dobro zaveda, da z razmišljanjem o umeščanju logistične delavnosti in z njo povezanih objektov v prostor postavlja temelje za svojo prihodnost. S tem namreč lahko dolgoročno vpliva na gibanje tovornih tokov po občini/regiji, stopnjo pozidanosti zemljišč, kakovost življenja lokalnega prebivalstva ter ne nazadnje tudi na prihodke.

 

Prav zato je Občina dejaven partner v treh projektih, T.I.P., Poly 5 in Adria-A, ki se prostorsko umeščajo na širše območje nekdanjega mednarodnega mejnega prehoda Vrtojba oziroma to območje povezujejo s 5. prometnim koridorjem. Čeprav so si različni po vsebini in ciljih, jih je Občini uspelo povezati v celoto in njihove študije, izsledke in predloge vključiti v strateški del Občinskega prostorskega načrta. Tako je danes omenjeno območje v zasnovi prostorskega razvoja občine namenjeno prepletu dejavnosti s področja logistike, turizma, trgovine, obrti, poslovanja in tehnološkega razvoja.

 

Tokratno srečanje je ponovno pokazalo, kako strateško pomemben je ta prostor, pa tudi to, da sama geografska danost na prometnem vozlišču sama po sebi še ne prinese želenih rezultatov. Potrebna so konkretna dejanja, ki bodo korak za korakom pripeljala do cilja. Nekateri koraki v smeri malega logističnega centra v Vrtojbi so bili v okviru treh prej omenjenih projektov že storjeni. Med njimi je študija izvedljivosti tirnega triangla med progovnim odsekom cepišče Šempeter-Vrtojba – državna meja – Gorica in progo Nova Gorica – Sežana, ki je nastala v okviru Adrie-A in bi znatno izboljšala železniško povezavo omenjenega območja. Prometna infrastruktura je namreč krvni obrok vsakega razvitega gospodarstva.

 

Predstavljena programsko-idejna zasnova za ureditev prometnega terminala na območju nekdanjega MMP Vrtojba v okviru projekta T.I.P. bo služila kot strokovna podlaga za nadaljnje projektiranje in umeščanje dejavnosti v prostor v postopku izdelave prostorskih aktov. Razvoj območja prometnega terminala bo potekal v dopolnjevanju funkcije cestnega prometnega križišča ob državni meji z vsebinami, ki bi omogočale širitev dejavnosti na intermodalni pretovor blaga s cestnih vozil na vlak, prepakiranje blaga, obrtne dejavnosti povezane s servisiranjem in vzdrževanjem cestnih vozil ter industrijsko – obrtne dejavnosti povezane s pretovorjenim blagom.

 

Pilotni projekt WP 6 – Logistično vozlišče v Vrtojbi kot delu 5. prometnega koridorja pa je rezultat projekta Poly-5. Prav ta je iskal konkretne priložnosti, ki se na širšem območju MMP Vrtojba kažejo kot možnosti za razvoj logističnih dejavnosti. To območje predstavlja prostor vpet med državno mejo ter pobočjem Markovega hriba na eni strani ter hitro cesto in železnico na drugi. Prav ta prometna infrastruktura ponuja skupaj z nezasedenimi in degradiranimi površinami na območju možnosti za razvoj prometnega intermodalnega terminala in drugih dejavnosti, ki se pojavijo kot multiplikatorji vzpostavitve take logistične infrastrukture v skupno razvojno cono. Za seznanjanje z idejo vzpostavitve Logističnega vozlišča v Vrtojbi ter za pridobitev relevantnih podatkov za njegovo zasnovo pa se je preko namenskih vprašalnikov vzpostavilo stik s podjetji Severnoprimorske regije.

 

Potem, ko je bila predstavljena vizija razvoja prostora na MMP Vrtojba so besedo dobili razpravljavci, strokovnjaki s področja logistike, transporta, gospodarstva ter predstavnika Ministrstva za infrastrukturo in prostor RS. Stojan Grgič, Lojze Rehar, Robert Rijavec, Bogdan Potokar in Marjan Nahtigal so na okrogli mizi izmenjali mnenja o 5 koridorju kot izhodišču lokacije v Vrtojbi za gradnjo logističnega centra, razvoju manjših logističnih centrov in njihovem vplivu na okolje, o tem, kako naj bi lokalna skupnost z logistično infrastrukturo podprla gospodarstvo in kako ustaviti blago na poti in ga upravljati z intermodalno logistiko. Strinjali so se, da so promet ter transportna in logistična infrastruktura ključni dejavniki razvoja neke države. Za razvoj infrastrukture pa načeloma skrbi vlada, ki usmerja razvoj infrastrukture preko sprejemanja in izvajanja prometnih politik. Naloga lokalne skupnosti je, da ta razvoj s svojimi prostorskimi akti omogoči. Občina Šempeter-Vrtojba pa je storila še korak dalje, saj bodo realizirani projekti omogočili odlično izhodišče na prihodnjih evropskih razpisih.

"Toliko interesa v državi ni pokazala še nobena občina", je poudaril sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo in promet Bogdan Potokar, vodja sektorja za cestne prevoze. Hkrati pa je dodal, da "bi bila potrebna večja zainteresiranost lokalnega prebivalstva, v smislu gospodarskih subjektov, ki bi pokazali večjo pripravljenost k združevanju, organiziranju logističnih grozdov in na ta način tudi potem pripomogli k realizaciji projekta Mali logistični center."

 

Pomanjkljivosti pa je še nekaj, kot jih vidi Stojan Grgič iz Univerze v Novi Gorici: "Predvsem se mi zdi, je glavni problem razumevanja logističnega gospodarstva v tem bazenu, a se morajo združit, da morajo skupaj načrtovati nekatere nove naloge, ki jih zdaj recimo določeni prevozniki ne opravljajo. Pa bi v primeru skupnega delovanja pač to lahko opravljali." Prvi korak na poti povezovanja so postorili z ustanovitvijo konzorcija Gologo, ki združuje 11 podjetij, predvsem avtoprevoznikov, med katerimi je tudi Lojze Rehar, ki pravi, da na omenjenemu območju že izvajajo svoje dejavnosti a bi se dalo delati več, ceneje in bolje. Za uspeh logističnega centra pa je Robert Rijavec iz Univerze v Ljubljani poudaril pomembno vlogo marketinga: "Ponuditi neko kvaliteto za ugodno ceno. S kvaliteto lahko pridobivamo tudi zaupanje, zaupanje investitorjev in to posledično pomeni domine, razvoj gospodarstva na območju občine Šempeter-Vrtojba in še širše na območju regije, v Sloveniji in v Italiji."

 

Namen logistične platforme v Vrtojbi je torej vzpostavitev podpornega okolja za rast in razvoj omrežja, ki bo podlaga za učinkovito oziroma učinkovitejše izvajanje logističnih aktivnosti kateregakoli podjetja in urbanega središča. Rezultati projektov, ki se v tej perspektivi iztekajo dajejo občini nove priložnosti za kandidiranje na novih evropskih razpisih. Ne nazadnje je potrebno spomniti, da je tudi EZTS-GO prepoznal in umestil projekt izgradnje Malega logističnega centra v Vrtojbi kot strateški in prioritetni projekt. Občina se bo tudi v naprej angažirala v okviru njenih pristojnosti na vseh nivojih, da bo do realizacije tudi prišlo. Tako bo območje nekdanjega MMP Vrtojba ponovno oživelo in dvignilo dodano vrednost tako občini kakor tudi celotni regiji.




0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

Povezani članki
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Šempeter-Vrtojba!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!



Bodite prvi pri oddaji mnenja.