Logo MojaObčina.si
JUTRI
18°C
8°C
NED.
22°C
8°C
Oceni objavo

Severna Italija in Bernina Express Švica

27. in 28. Avgusta smo se podali na dvodnevno potovanje po Italiji in Švici. Zbrala se nas je kar velika skupina: 63 potnikov s šoferjema Robertom in Alešem ter vodičem Tomažem. Pot nas je vodila mimo Benetk in Verone do doline Val Camonica. Tukaj naj bi živeli Kamuni, ki po nekih posebnostih sličijo na Etruščane, vsekakor pa so to precej neznano ljudstvo, ki je živelo v teh krajih pred 10.000 leti. Pokrajina je polna velikih granitnih skal, na katerih so se vse do danes ohranile poslikave vklesane v kamen, katerih število je preko 300.000. To področje je prvi park v Italiji, ki je pod zaščito Unesca.

Od tu smo se podali na obalo ledeniškega jezera: Lago d'Iseo, ki je tako veliko, da na njem stoje trije otoki. Na enega teh imenovanega Monte Isola in je hkrati največji med njimi smo se s posebno turistično ladjo odpeljali tudi mi. Prebivalci so se v preteklosti ukvarjali v glavnem z ribolovom. Uporabljajo posebne ladjice imenovane Nuet, s katerimi pripravljajo tudi posebna tekmovanja, podobno kot v Benetkah z gondolami.

Ker smo bili tako veliki (avtobus daljši od 14 m) smo se po daljši poti podali v dolino Valtelina. Prespali smo v vasici Teglio na nadmorski višini preko 800 m. Vse do sem sega mediteranski vpliv in pokrajina je polna oljčnih nasadov in vinogradov ter fig. Obdelana so zelo  navpična področja in vsaka terasa ima zasajeno trto. Prespali smo v hotelu La Rosa, kjer smo bili toplo sprejeti in dobro preskrbljeni.

Po zajtrku naslednjega dne smo se podali v Tirano, kjer smo imeli ravno dovolj časa, da smo si ogledali baziliko Madona di Tirano. Težko je opisati kaj človeška roka lahko ustvari. Privoščili smo si dobro italijansko kavo ali pa osvežilno pijačo in že je bil čas, da stopimo na vlak Bernina Express - Tirano – St.Moritz. Ta vlak povezuje Italijo in Švico s 384 km ozkotirne železnice se zapeljemo v številne galerije in mostove ter viadukte preko prelaza Bernina na nadmorski višini 2335 m. Pot nas vodi skozi čudovito urejeno in obdelano gorsko pokrajino, skozi gozdove vse do bližine ledenikov in mimo ledeniških jezer. Začeli so jo graditi 1889 in jo zgradili v zgolj 4 letih. Je tehnična mojstrovina, ki je tudi pod Unescovo zaščito. Tudi na tej višini je nešteto pohodnikov in gorskih kolesarjev. Je pa v bližini železnice tudi cesta tako, da je možen dostop tudi z osebnimi vozili in avtobusi. Izstopili smo v St. Moritzu po treh urah vožnje, polni čudovitih vtisov o prečudoviti naravi in genialni mojstrovini človeka.

St. Moritz, imenovan tudi alpski Monte Carlo, je v tem času malce osamljen. Od zunaj smo si ogledali najstarejši hotel in glavno ulico tako, da smo dobili občutek družbenega razreda, ki se tukaj giblje. Še največ turistov je podobnih izletnikov kot smo bili mi. Je pa gostitelj olimpijskih iger in svetovnih prvenstev v smučanju. Tu nas je čakal avtobus in ostala nam je še dolga pot domov.

Radivoj Lozej

Oglejte si tudi