Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
6°C
JUTRI
16°C
3°C
Oceni objavo

Vizija občine mora priti od občanov

Priprava strategije razvoja Občine Miren-Kostanjevica je v polnem teku. V okviru tega je včeraj potekala delavnica o razvoju turizma, prva izmed treh predvidenih. Udeleženci so prek vprašalnika in razprave podali zanimive in koristne podatke, kaj si domačini želijo in v katero smer želijo razvijati turizem v občini. Začutiti je bilo močno voljo in željo, da se stvari premaknejo na bolje, da se začnejo med seboj povezovati in ponuditi turistom pristno izkušnjo.

Občina Miren-Kostanjevica se je pri pripravi Strategije razvoja občine za obdobje 2017–2025 zavezala, da bo sledila mnenju, željam, potrebam in zahtevam svojih občanov. Ker gre za vse-vključujoč proces se je sprva preverjalo mnenje občanov o kakovosti bivanja v lokalnem okolju in razvojnih potencialih občine. V anketi je sodelovalo 228 anketirancev iz vse občine, ki splošno ocenjujejo življenje v občini kot zadovoljivo. V ospredje so zlasti postavili domače okolje, naravo in neokrnjeno pokrajino. Na splošno je javnomnenjska raziskava pokazala, da si občani želijo še več povezovanja in sodelovanja na vseh področjih družbenega življenja. Zlasti slednje potrjuje prepričanje vodstva občine, da mora biti vizija in nabor prednostnih področij usklajen z ljudmi in s stroko ter mora v izvedbeni fazi vsebovati takšne ukrepe, ki bodo uresničevali zastavljene razvojne cilje in pričakovanja. V okviru priprave razvojnega dokumenta je bila izvedena prva v sklopu treh interaktivnih delavnic, ki je preverjala razvojne potenciale turizma v občini. V naslednjem tednu bosta potekali še dve delavnici o pospeševanju lokalnega gospodarstva in kmetijstva ter o dvigu kakovosti življenja v Občini Miren-Kostanjevica. Glede na načrtovano dinamiko pričakujemo predlog vizije in nabor strateških prioritet ter ciljev občine že v decembru.

V uvodu delavnice je bilo večkrat poudarjeno, da se turizem dotika vsakega posameznika in da morajo prebivalci izkoristiti edinstvenost kraškega in dolinskega dela, ki se stikata v občini. Izkoristiti je treba naravne in zgodovinske danosti, vmes vplesti ljudi, njihove zgodbe, ponudbo, izdelke, pridelke, saj turisti dandanes v vse večji meri iščejo doživetja in zgodbe, ne prazno ponudbo.

Udeleženci delavnice so se strinjali, da so različni ponudniki premalo povezani med seboj in da občina potrebuje slogan, s katerim se bodo lahko vsi poistovetili in po katerem bo občina prepoznana tako doma kot v tujini. Turisti so že v sosednjih mestih, krajih, le najti je treba primeren način in ponudbo, da jih bo moč pritegniti v občino in pokazati vso zgodovinsko, arhitekturno, umetnostno in kulturno dediščino ter kulinarično ponudbo. Kritično so ocenili pomanjkanje gostinske ponudbe na Cerju in pomanjkanje spominkov, ki bi jih lahko turisti kupili. Na koncu pa so se strinjali, da je za preboj na področju turizma nujno treba spodbuditi ljudi, da se bodo udeleževali takih in podobnih delavnic, na katerih se skozi razprave lahko najde zanimive rešitve in tako skupaj potegnejo voz razvoja turizma v občini naprej.

Župan Mauricij Humar je ob tem dodal: »Strategija mora biti  živ dokument, ki se prilagaja zahtevam časa in potrebam občanov, ne glede na politični mandat župana in svetnikov. Zato si želimo, da bi v obdobju naslednjih osmih let naredili tiste ključne spremembe na bolje, ki jih doslej nismo uspeli. Ogromno dela nas čaka, zlasti na področju prepoznavnosti občine, njene turistične ponudbe ter bogate kulturne, zgodovinske, naravne in kulinarične dediščine. Imamo veliko dobrih zgodb in inovativnih idej, kako naprej. Predvsem pa imamo voljo in pogum, da jih skupaj uresničimo.«

Oglejte si tudi