Področje razvoja turizma
TURIZEM V MEŽIŠKI DOLINI – turistična območja Mežiške doline
- območje okrog Pece
- območje med Šentanelom in Strojno
- območje na severni strani Uršlje gore
KLJUČNI PROBLEMI PRI RAZVOJU TURIZMA V MEŽIŠKI DOLINI
- nepovezana ponudba - nesodelovanje ponudnikov
- ni krovne povezovalne organizacije
- pomanjkanje kapitala za investicije
- neizkoriščeni potenciali
- pomanjkanje specifičnih znanj in motivacije za njihovo pridobivanje
- premajhna podpora razvoju turizma s “politične ravni”
STRATEGIJA RAZVOJA TURIZMA V MEŽIŠKI DOLINI do leta 2013
- v letu 2010 izdelana na pobudo vseh štirih občin Mežiške doline
STRATEŠKI CILJI - POVEČATI ŠTEVILO OBISKOVALCEV IN NOČITEV V MEŽIŠKI DOLINI
1. Vzpostaviti redno sodelovanje in povezovanje ponudnikov
2. Oblikovati skupne turistične produkte
3. Vzpostaviti skupno celostno podobo, trženje in promocijo
4. Zastaviti izvedbeni načrt za obdobje 2010 -2013
Prepoznani so bili:
KLJUČNI turistični produkti Mežiške doline
- podzemlje Pece
- avanture v PKM pozimi
- avanture v PKM poleti
- tehniška dediščina
- kulturna dediščina
OSTALI turistični produkti:
- etnološka dediščina
- tematske poti
- sakralne znamenitosti
- naravne znamenitosti
- tradicionalne prireditve
- legende in pravljični liki
TURIZEM V OBČINI MEŽICA
PREDNOSTI:
- naravne danosti
- bogata kulturno – zgodovinska dediščina rudarjenja in železarstva
- kulinarične specialitete
- mir in varnost (z vidika turizma)
- tradicionalne in prepoznavne prireditve
- pomembna naravnogeografska lega (bližina Avstrijske meje)
GLAVNE TURISTIČNE ZNAMENITOSTI V OBČINI MEŽICA:
- podzemlje Pece (rudarski muzej, rudnik, kolesarjenje po rudniku)
- narodni dom Mežica (kulturne in glasbene prireditve)
- lesene kašče (bogata arhitekturno etnološka dediščina)
- turistične kmetije (Reht, Kajžar, Vojak-Jakopič)
- tematske poti (pot na Gorno, pot na Leše, pot na Pikovo, pot na Volinjak)
- tradicionalne prireditve (Mežiško poletje, Barbarin sejem, pustni karneval, “veseli december“)
- odseki kolesarskih poti
PRILOŽNOSTI:
- ni turistične zasičenosti, trendi sodobnega turizma so izogibanje množicam, varnost, obiskovanje neodkritih naravnih lepot
- možnost razvoja sonaravnega oz. ekološkega turizma
- povezovanje z drugimi turističnimi centri à smučišča v Avstriji
- povsem nova izgradnja turistične infrastrukture à ni ostankov preteklih obdobij
- črpanje sredstev EU
- vzpostavitev modernega turistično – informacijskega centra
- zagotavljanje novih delovnih mest v turizmu
- privabljanje zunanjih investitorjev
- intenziven ter inovativen tržni nastop na zdaj še nepreizkušenih medijih (predvsem internet)
- vključevanje lokalnega prebivalstva v razvoj turistične ponudbe
- nujnost celovite ponudbe àprepoznavnost s sloganom in zaščitnim znakom
Povzetek pripravila:
Viktorija Barbič Ravne, 17.02.2012