Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za petek, 09.12.2016

jasno
Ponoči bo deloma jasno. Ponekod po nižinah ter ob morju bo megleno. V višje ležečih krajih se bo krepil zahodni veter, ki pa bo le redkokje segel do nižin. Najnižje jutranje temperature bodo od -6 do 0, ob morju okoli 4 stopinje C.
-3°C | 6°C
sobota, 10.12.2016
-5°C | 7°C
nedelja, 11.12.2016
-2°C | 8°C
ponedeljek, 12.12.2016
0°C | 5°C
torek, 13.12.2016
-2°C | 1°C
Opozorila
Četrtek, 8.12.2016 ob 19h
Dodatnega opozorila ni.
-3°C
6°C
jasno
Nahajaš se tukaj: Novice Intervju

Smooth – Rokovnjač v elektronski glasbi


KULTURA, INTERVJU

| |
03.06.2015      21:05
A A

Smooth – Rokovnjač v elektronski glasbi


Kaj je Smooth? Če mislite, da je to napitek ali pa zvrst glasbe, mogoče pa mlečno-sadni izdelek v trgovini, se pošteno motite. Smooth je umetniško ime enega najbolj prepoznavnih ustvarjalcev elektronske glasbe v Sloveniji in eden najperspektivnejših svetovnih ustvarjalcev drum'n'bass glasbe. Za povrhu pa prihaja iz naših, rokovnjaških logov. Dame in gospodje, predstavljamo vam preprostega fanta, ki ga je ljubezen do glasbe ponesla v višave. Luka Per.


Deli:

Začetek. Kdo je Luka, kaj je počel pred glasbenim ustvarjanjem in kaj ga veseli?

 

Kot kaže, sem rojen pod srečno zvezdo, kajti prav kmalu sem se začel ukvarjati z glasbo, kmalu sem jo začutil in se ji prepustil. Zdi se mi, da sem se hitro našel v življenju. Pred tem pa sem se kot vsak najstnik poizkusil tudi v športu, vozil sem gorsko kolo, udeležil sem se celo nekaj tekmovanj, a sem kmalu ugotovil, da tekmovalno gorsko kolesarjenje ni zame. Še vedno pa grem rad na kolo, za sprostitev, na svež zrak. S punco Liso imava tudi psa Freddyja, pasme francoski buldog, ki skrbi, da vstajam prej in redno hodim na zrak. Pred tem se je zgodilo, da sem bil v svetu glasbe in ustvarjanja cele noči pokonci, dneve pa sem večkrat kar prespal.

 

Luka, povej nam, kako pa se je tvoja glasbena pot pravzaprav začela?

 

Kot najstnik sem zahajal v klube, kjer so vrteli tehno glasbo. V tistem času mi je bila ta zvrst celo zelo zanimiva, vendar se je kmalu zgodil preobrat. Točno se spominjam tega dneva oziroma večera. S sošolcem Igorjem sva obiskala moj prvi drum'n'bass žur na Metelkovi v Ljubljani. Isti večer sem dojel, da je to glasba, ki mi vlije posebno energijo, energijo ki je pred tem še nisem občutil. Odločitev je padla. Ustvarjal bom drum'n'bass glasbo.

 

Pa potrebuješ za ustvarjanje elektronske glasbe strokovno usposobljenost ali če vprašam drugače, si se šolal v glasbeni smeri?

 

Ni nujno, da imaš za ustvarjanje elektronske glasbe glasbeno predznanje. Res pa je, da je v drum'n'bassu veliko znanosti, če ne zaradi drugega že zaradi same hitrosti glasbe - 174 udarcev na minuto. Pri produciranju je zato potrebno biti veliko natančnejši, predvsem pa moraš imeti veliko potrpljenja in poguma. Res pa je tudi, da je pri ustvarjanju elektronske glasbe med teorijo in prakso velik razkorak, vrlina pa je znati ločiti oziroma slišati, kaj je dobra in kaj slaba produkcija. To pa dosežeš le z vztrajnostjo in vajo.

 

Izobraževal sem se na Inštitutu za izobraževanje na področju audio, video in filmske tehnike SAE, pri tem pa sta me podpirala tudi starša, za kar sem jima neizmerno hvaležen. V času, ko sem sam začel z ustvarjanjem glasbe, You tube še ni bil tako priljubljen, kot je danes, ko lahko z le nekaj kliki prideš do osnov in usmeritev, ki ti zelo pomagajo pri učenju ustvarjanja glasbe. V mojem primeru pa mi je SAE šola dala veliko osnov in dejansko sem šele po zaključenem šolanju razumel, kaj vse lahko počnem z glasbo in kako se lahko skozi ta medij izražam na svoj unikaten način.

 

 

Kdaj se je v tvoji karieri glasbenega producenta zgodil preobrat in kaj je to pomenilo zate?

 

Pred štirimi leti sem se odločil, pustil redno službo in stavil karte na ustvarjanje glasbe. Po šestih letih ustvarjanja glasbe ob delu, pol profesionalno, sem s tem korakom začel novo pot, novo življenje, življenje posvečeno samo glasbi. Po tem dejanju sem dejansko postal producent elektronske glasbe. Podpisal sem pogodbo s svetovno znano produkcijsko hišo iz angleškega Liverpoola, Viper recordings, ki se posveča zgolj zvrsti glasbe drum'n'bass. Pod njihovim okriljem izdajam svojo glasbo in jo vrtim v raznih klubih po svetu. 

 

 

Si dejaven le v solo zasedbi ali deluješ tudi znotraj kake druge glasbene skupine?

 

Ker sem se v produciranju elektronske glasbe našel in imam ogromno idej, imam poleg solo kreiranja in vrtenja glasbe še en projekt. Za tako pot sem se odločil, ker Smooth produkcija bazira na tako imenovanih veselih glasbenih ritmih. Ker pa drum'n'bass omogoča tudi mračno stran, ki nekako ni sovpadala z imaginarnim Smooth likom, sem ustvaril še Telekinesis. Moj drugi projekt tako bazira na bolj temačni drum'n'bass glasbi. Vendar pa kot Telekinesis ne delam sam, ampak imam temačnega partnerja Marka Zidariča z umetniškim imenom Markoman. Na ta način lahko ustvarjam dva čisto različna sloga znotraj drum'n'bassa, kar potegne za seboj, da me na koncu dneva določena podzvrst ne omejuje. Ko čutim pozitivo ustvarjam kot Smooth, ko zaidem v temačne vode, ustvarjam kot Telekinesis.

 

Kako gledaš na slovensko elektronsko glasbeno sceno in, ali si prisoten tudi na domačem trgu?

 

Seveda sem dejaven tudi v Sloveniji, a ne toliko kot po svetu. Drum'n'bass je bil doma izredno priljubljen, a od tega je minilo že kar nekaj let. Trenutno scena ni na nivoju, kjer je že bila, kar pa pomeni, da tudi ni veliko vrtenja po klubih v Sloveniji. Lansko sezono sem sicer imel svoje večere v klubu K4 v Ljubljani, kjer smo tedensko napolnili klub. Povabili smo zelo ugledne DJ-e/producente z vsega sveta in se imeli super. Fraza 'party like an animal' za Slovence kar drži. Želim si, da bi se slovenska drum'n'bass scena spet dvignila na nivo, kjer je enkrat že bila.

 

Tvoji nastopi, kje, koliko, kakšna je publika?

 

Večinoma so poslušalci drum'n'bassa zelo dejavni, skačejo, že skoraj divjajo pod odrom. Seveda pa se sama scena in odvijanje zabave razlikujejo od mesta do mesta in od države do države. Nekateri ljudje so po naravi mirnejši in se tako odzivajo tudi na mojo glasbo, nasprotno pa na primer v francoskem Parizu divjajo, da je vsak špil zabaven in nepozaben.

 

Zadnje čase sem malo manj aktiven pri predvajanju glasbe po klubih, ker se posvečam studijskemu delu in produkciji, a sem kljub temu pred kratkim obiskal Tokio, Amsterdam, Pariz, New York, itd. V juliju imam v načrtu svojo drugo turnejo po Avstraliji, ki se je že zelo veselim.

 

Kako pravzaprav zgleda tvoj nastop, kaj so tvoji osnovni pripomočki na koncertu?

 

Kot DJ moram vedno imeti pri sebi slušalke, obvezno svojo glasbo, ki jo imam ponavadi shranjeno kar na USB ključkih, in disk oziroma nekaj CD-jev z glasbo ustvarjalcev, ki so mi trenutno najbolj všeč. Nikakor ne smem pozabiti čepkov za ušesa, ker je drugače skoraj nemogoče vrteti v klubu. V klubu pa se glasbo vrti preko CD predvajalnikov ter mešalke, ampak te naprave so vedno že pripravljene na kraju zločina.

 

Nastop sam pa je postavljen tako kot dobra knjiga, z uvodom, ki preide v hud zaplet in ostane naelektren do samega konca. Obiskovalce mora glasba prevzeti, svojo energijo poskušam prek zvočnikov širiti na ljudi in jih zadeti prav tako, kot je mene tistega usodnega dne na Metelkovi.

 

 

Kje največ ustvarjaš, studio?

 

Največ ustvarjam doma na Prevojah, kjer imam tudi svoj studio. Najboljšo glasbo sem ustvaril prav tu, zato se držim načela, da tudi če ustvarjam drugje, končno obdelavo vedno pustim za domači studio. Pri produkciji je zelo pomembno to, da veš kaj poslušaš, in jaz preprosto vem, kako mora glasba zveneti na mojih zvočnikih, da bo dobro zvenelo tudi drugje po svetu.

 

Si v življenju postavljaš meje? Kje se vidiš v nekaj letih?

 

V bistvu si mej ne postavljam, postavljam pa si cilje. In ko do cilja dejansko pridem, si hitro postavim novega. Glasba pa se tako kot vse stvari na svetu hitro razvija in vedno napreduje, se spreminja. Tako mora tudi producent glasbe vedno biti na preži, glasbo popravljati tako, da je v skladu s trenutnimi trendi in smernicami.

 

Prav tako pa se tudi ljudje kar naprej učimo, pa naj to velja za glasbo ali pa življenje samo. V naslednjih nekaj letih si ne želim sprememb, še vedno bi rad produciral glasbo in jo predstavljal v klubih po svetu. Za čas, ko bom to sceno prerasel, pa že imam zamišljen naslednji projekt. Rad bi ustvarjal filmsko glasbo. Popolnoma druga sfera, a ravno zato zelo zanimiv izziv. Ko delaš, kar te veseli, se preprosto zdi, da je prihodnost v vsakem primeru svetla.

 

 

Andraž Kopitar





0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Lukovica!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!


Glasilo Rokovnjač
Številka: 09
Izšla: 24.11.2016
Poglej Pdf
Koledar dogodkov Preglej vse
December 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
08.12.2016
Danes ni dogodkov.
11.12.2016 | Kultura
Monokomedija
11.12.2016 | Kultura
Monokomedija

Bodite prvi pri oddaji mnenja.

Radio v živo