Elfriede Jelinek
Drame princes
Vsi se bomo rade volje strinjali, da je Elfriede Jelinek kontroverzna pisateljica, kontroverzna ženska in kontroverzen človek nasploh, in na dan, ko ji je pripadla Nobelova nagrada, si je marsikdo mislil svoje. Vsi se bomo rade volje strinjali tudi, da Avstrija in njena književnost zlahka služita kot nelagodno zrcalo Sloveniji in da lahko vedno, kadar nas zanima kaj o temačnih skrivnostih naše duše ali naše družbene resničnosti, pa se s sabo raje ne bi soočali neposredno, poškilimo k sosedom za severno mejo. In to nas komaj opazno pripelje k tretjemu izmed velikih strinjanj: četudi ne rade volje, smo se z Elfriede Jelinek prisiljeni strinjati, da biti ženska ni lahko. Niti v gledališču niti v Avstriji ali v Sloveniji, kaj šele nasploh.
Drame princes so manjkajoča polovica Shakespearovih kraljevskih tragedij. Utajena resničnost dekliške, ženske, bolj ali manj ženstvene izkušnje, izkušnje spola, ki bo za vse večne čase okarakteriziran kot šibkejši, manj zanimiv in ne nazadnje manj upravičen do teatraličnega uprizarjanja. Utajena resničnost princes, ki jih ne more odrešiti noben princ, pa naj bo njegovo poreklo še tako plemenito, naklepi še tako čisti in pričeska še tako skrbno urejena. Deklic, katerih večna spremljevalka, sogovornica in zaupnica zmore biti edinole smrt, v katerikoli pojavni obliki že.
Predstavo režira Michał Borczuch, eden najpomembnejših poljskih režiserjev mlajše generacije.
PREMIERA: torek, 1. decembra, ob 20.00
(Prinzessinnendramen: Der Tod und das Mädchen I – V)
Prevod: Urška P. Černe, Anja Uršič, Sandra Baumgartner, Lučka Jenčič, Amalija Maček
Režija: Michał Borczuch
Igrajo: Damjana Černe, Daša Doberšek, Boris Kos, Janja Majzelj, Anja Novak in Maruša Oblak
Kdaj: 1. december 2015
Kje: spodnja dvorana