Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
6°C
JUTRI
18°C
4°C
Oceni objavo

EXPOMEGO ŽE PETINŠTIRIDESETIČ ODPRL SVOJA VRATA

avtorica: Barbara Poša Belingar Sporazum o sodelovanju med OOZ Nova Gorica in Udine e Gorizia Fiere iz leta 2013 omogoča slovenskim razstavljavcem, predvsem pa članom OOZ Nova Gorica, ugodne pogoje razstavljanja in možnost, da se predstavijo tako italijanskim kot slovenskim kupcem. Omenjeni ugodni pogoji veljajo tudi za čezmejni sejem EXPOMEGO, tradicionalno srečanje obrtnikov in podjetnikov, ki poleg obiska potencialnih kupcev in naročnikov, omogoča navezavo poslovnih stikov med samimi razstavljavci in druženje, ki ga nekateri pričakujejo celo leto. Preko Območne obrtno-podjetniške zbornice Nova Gorica, ki je ekskluzivni zastopnik za slovenska podjetja, se je letos na februarskem sejmu predstavilo več kot 40 obrtnikov in podjetnikov ter prav toliko ponudnikov s področja turizma in gostinstva. Skupaj so v halah A, B, in D zasedli več kot 1.000 m2 razstavnega prostora.
 

Sejem na goriškem sejmišču, namenjen predstavitvi različnih izdelkov in storitev ter gostinstva in turizma, je ena od najučinkovitejših in cenovno sprejemljivih oblik promocije predvsem v lokalnem in medmestnem prostoru Gorice in Nove Gorice. Predvsem je pomembna priložnost, da se podjetja, ki razstavljajo na sejmu, lahko predstavijo slovenskim in italijanskim kupcem na enem mestu. Otvoritev sejma v hali D se je tradicionalno pričela s pozdravnimi nagovori organizatorjev in političnih odločevalcev ter slavnostnim rezanjem traku, ki so ga letos obogatili tudi s srednjeevropsko specialiteto »njegovim veličanstvom – štrudljem«, novo sladko spremljevalno ponudbo, ki je dopolnjevala že peto edicijo Mednarodnega festivala golaža.

 

Luisa De Marco, predsednica Udine Gorizia Fiere S.p.a., je otvoritev srečanja pospremila z besedami: »Gre za 45. edicijo tega sejma, ki je vzorčni sejem, brez primere, pravzaprav je kontratendenčen, saj je v gospodarsko zahtevnih časih v nenehnem vzponu in nenehni rasti. Zavidljiv je tudi obisk sejma, tako količinsko kot tudi kvalitativno gledano. Večinska prisotnost slovenskih razstavljavcev potrjuje uspeh zadane vizije, da dosežemo čezmejni sejemski utrip, saj gre za edini čezmejni sejem v Italiji, kar nam je v velik ponos.«

 

Roman Pogorelec, podpredsednik OOZ NG, je v pozdravnem govoru poudaril vlogo OOZ Nova Gorica, ki je v vlogi soorganizatorja sejma hkrati tudi ekskluzivni zastopnik za slovenska podjetja, ki na sejem pritegne tudi podjetnike in obrtnike iz drugih koncev Slovenije. Letos sta tako najbolj oddaljena razstavljavca prihajala iz Slovenskih Goric, z bučnim oljem in semeni, in okolice Maribora s stavbnim pohištvom. Tradicionalno je razstavljavce pospremil s pozdravom po ribniško: »Dost d'narja!«

 

Branko Meh, predsednik OZS, si pohvalno vedno vzame čas za otvoritev goriškega sejma o katerem pravi: »Gre za živi dokaz dobrega sodelovanja med Slovenijo in Italijo, sodelovanja, ki dviguje standarde in odpira nove poti. Na sejmu lahko vidimo izdelke in storitve zelo visoke kakovosti, kar je pokazatelj dobrega gospodarskega stanja v tem prostoru.« Dotaknil se je tudi odločitve Avstrije, ki zapira meje za naše obrtnike in podjetnike oz. za slovensko gospodarstvo, kar da je v nasprotju z idejo oprtih meja in prostega trga med državami Evropske unije.

 

Gianluca Madriz, podpredsednik Trgovinske zbornice Julijske krajine, ki ga je De Marcova ogovorila z »il padrone di casa« (gostitelj, op.a.) je poleg pozdravov organizatorjem in razstavljavcem posebej lepo pozdravil tudi oba župana, ki da sta dokaz dobre volje in čezmejnega sodelovanja dveh držav v iskanju razvoja in rasti skupnega območja, tako rekoč srca Evrope. »Gre za 45. izvedbo sejma, ki se prenaša iz roda v rod in je sedaj prišla tudi do naše generacije, ki jo dodatno razvija in nadgrajuje.«

 

Ettore Romoli, župan Gorice, je vidno navdušen nad sodelovanjem dveh čezmejnih občin, poudaril da gre za sejem, kjer so slovenski razstavljavci že od nekdaj prisotni, veselijo pa ga številke, ki pričajo o porastu le teh iz leta v leto. »EXPOMEGO je plastični dokaz prave usmeritve sejma in usmeritve obeh mest, ki jo gre negovati in nadgrajevati tudi v bodoče. Jaz bom letos zaključil z županovanjem, bdenje nad sodelovanjem med našima dvema mestoma in posledično tudi tem sejmom pa prepuščam kolegu županu Arčonu«, je sklenil svoj zadnji otvoritveni govor Romoli. Da je sodelovanje več kot le na papirju, je povedal tudi župan Mestne občine Nova Gorica Matej Arčon, ki je tekom dolgoletnega sodelovanja z Romolijem poglobil sosedske, politične in prijateljske vezi. Prave zvezde sejma pa so seveda sami razstavljavci. Zaradi omejenega prostora v prispevku si vsako leto vzamemo čas za pogovor z nekaterimi našimi člani in tistimi, ki v nastopu na sejmu vidijo pravo poslovno priložnost.

 

Najprej smo se pogovarjali z Ireno Falabella iz šempetrskega podjetja Žlebovi Grič d.o.o.: »Na sejmu smo že peto leto zapored, vračamo se, ker njegova vsebina ustreza našim proizvodom in stroritvam. Zdi se nam tudi enkratna priložnost za predstavitev potencialnim naročnikom onstran meje, do katerih kljub odprtosti meja in evropskemu prostemu trgu, še vedno ni tako enostavno priti. Porast števila naših strank iz Italije, je zagotovo tudi posledica promocije na sejmu - za nas je zato udeležba na njem dolgoročna investicija. Z nedeljskim obiskom smo zadovoljni, preostali dnevi pa so bili, morda tudi zaradi lepega vremena, manj obiskani. Predstavljali smo novo pločevino, kar je vzbudilo pozornost in pritegnilo veliko obiskovalcev. Glede na obisk gojim upanje tudi za nova poslovna sodelovanja, kar pa bo seveda pokazal šele čas,« je povzela Falabella.

 

 »Hočeš veselo in srečno živeti, uči se potrpeti«. To je bil izvezen napis na eni izmed dekorativnih blazin razstavnega prostora podjetja Salon Zaves Dekor Ida, ki se lahko pohvali z 28-letno družinsko tradicijo. Z lastnikom podjetja, Igorjem Lebanom, smo se pogovarjali prav o pomenu tega napisa: »Gre za napis, ki sem ga celo življenje gledal na steni v kuhinji moje none in priznati moram, da sem se modrega mota počasi tudi navadil. Z leti, ko sem nenehno bral to misel pred seboj, sem ugotovil, da je res modra in pravšnja za vsakega človeka, toliko bolj podjetnika oz. obrtnika. Poleg modrosti pa napis izpostavljamo tudi zaradi naše nove ponudbe vezenja, ki jo je pred kratkim vpeljala moja žena.« Sejem, ki so ga od leta 2013 zamudili le enkrat, je za podjetje idealna priložnost promocije, saj ciljajo tudi na povišek italijanskih strank: »Uspeti na italijanskem trgu ni tako enostavno, saj poleg naše majhnosti in italijanske narodne zavednosti, tukaj veliko vlogo odirga tudi njihova afiiteta do lepega, mode in notranjega oblikovanja. Kljub temu pa ne gre vreči puške v koruzo; z vztrajnostjo in marljivostjo se lahko daleč pride. O učinkih prisotnosti na sejmu pa zaenkrat še ne morem še govoriti, po izkušnjah se bo to pokazalo v roku treh mesecev,« je nekoliko zadržano in previdno zaključil Leban.

 

Stalnica goriškega sejma sta tudi podjetji A.B.C. AVTO CENTER – Volkswagen center Kromberk in CITRO-CENTER Nova Gorica. Letos so se na sejmu predstavljali četrtič zapored in sicer s tremi novimi modeli znamk Volkswagen in Citroen: novim Tiguanom R-line, prenovljenim Golfom 7 in novim Citroenom C3. Sogovornica Maja Orel, ki je prvič skrbela za obiskovalce zelo obljudenega skupnega razstavnega prostora, je izpostavila pomen promocije na sejmu: »V minulih letih je bil obisk sejma dober, ljudje so nad našo prisotnostjo navdušeni, zato je naša udeležba postala stalnica, vsi se sejma veselimo. Pravzaprav nam ta predstavlja priložnost druženja z novimi potencialnimi in starimi obstoječimi strankami. Lahko bi ga imenovali naše letno srečanje,« je neformalno in z nasmeškom začela pogovor. Z letošnjim obiskom je bila zadovoljna, je pa pošteno izpostavila tudi dejstvo, da so avtomobili res pravi magnet za obiskovalce, ki so jih letos privabili z aktualno predstavitvijo novih modelov, s čimer so bili še zanimivejši. »Za dodatno animacijo je poskrbela naša maskota Wolfi, ki je popestrila obisk sejemskih najmlajših obiskovalcev. Drugače pa lahko pohvalim prisotnost slovenskih razstavljalcev, ki so v primerjavi s sosednjimi delovali veliko bolj aktivni in zavzeti,« je svoje mnenje povzela Orlova.

 

Edis Avdibašić, ALDI okna in vrata, Goričan, je bil tokrat na sejmu samostojno z lastnim podjetjem v hali B. »Na trgu smo od leta 2011, udeležbo na sejmu pa sem vedno smatral za dobro, to izkazuje tudi odziv strank po sejmu, v obdobju dveh, treh mesecev. Nam se odziv italijanskih strank z leti povečuje, kar navdaja z upanjem. Hkrati je tudi potrditev, da v podjetju vlečemo prave poteze, tudi kar se promocije tiče. Z obiskom sejma smo bili zadovoljni, še najbolj z nedeljo, ko je bilo sejmišče bolj obiskano. Sejma se nameravamo udeležiti tudi v prihodnje.«

 

Poleg članov OOZ Nova Gorica, ki imajo posebno ugodno ceno razstavljanja, se sejma udeležujejo tudi podjetniki iz drugih območnih zbornic. Za mnenje in vtise smo tako vprašali Aleksandra Žgura iz podjetja Ekoline d.o.o. (Gojače, OOZ Ajdovščina) »Na tem sejmu smo letos prvič, sicer pa smo na italijanskem ozemlju večkrat razstavljali na sejmih Pollice Verde in Casa Moderna v Vidmu. Za letošnjo udeležbo smo se odločili iz radovednosti in prijateljskih namigov, vsaka promocija je dandanes dobrodošla. Sicer pa imamo odprto tudi davčno številko oz. podjetje v Italiji, kjer uspešno tlakujemo poslovne vezi, ki jih bomo, upam da, na takšen način še nadgradili. Z obiskom sejma sem zadovoljen, v razmislek pa polagam opazko okrog promocije dogodka na našem ozemlju. Na terenu sem pogrešal močnejšo promocijo, ki pa je morda odvisna tudi od finančnih sredstev, ki jih imajo organizatorji na razpolago. Zavedam se, da mora biti kritika konstruktivna, zato bi morda v prihodnje veljalo razmisliti o povišanju najemnine za kakšen euro, ki bi ga namenili v promocijo,« je po sejmu sklenil misli Žgur.

 

Zanimali so nas tudi vtisi naših bolj oddaljenih slovenskih razstavljavcev, zato smo se ustavili v razstavnem prostoru Oljarne Kolarič iz Slovenskih Goric, mimo katere obiskovalci enostavno niso mogli. Za animacijo v pristnih oblačilih in okusne izdelke je skrbel Jan Kuhelnik, eden izmed treh zaposlenih na kmetiji, kjer za več kot dvajsetletno tradicijo skrbi pet družinskih članov. »Z našimi proizvodi iz lastne surovine višje kakovosti, smo prisotni na številnih sejmih doma in v Avstriji. Letos smo poskusili tudi z Italijo, kamor so nas napotili vaši sosedje, naši prijatelji Zamejci. Promocija naših izdelkov, semen in olja, ki so nerafinirana, iz domače surovine proizvedena zgolj z mehanskimi postopki, je na terenu zelo pomembna, saj jih je potrebno poskusiti, da se ljudje lahko odločijo zanje,« je ob otvoritvi zaključil Kuhelnik.

Oglejte si tudi