Izberi drugo občino

Registracija
Napoved za nedelja, 04.12.2016

delno oblačno
Popoldne bo v jugozahodni in južni Sloveniji zmerno do pretežno oblačno. Drugod bo pretežno jasno. Najvišje dnevne temperature bodo od 3 do 7, na Primorskem do 10 stopinj C.
0°C | 4°C

22.08.2015      11:29
A A

Horjulski folkloristi zaplesali na Poljskem

Folkloristi FS Klas smo se po enoletnem premoru zopet vrnili v mednarodne vode. Letos smo se s slovenskimi ljudskimi plesi predstavili na Poljskem, kjer je v Krakovu od 7. do 10. avgusta potekal III. Summer Arts Festival. Nastopili smo s kombinacijo dveh spletov: Prepovedan ples na barju s plesi iz okolice Ljubljane ter s spletom prekmurskih plesov.

Deli:

Na pot smo se v večernih urah podali v četrtek, 6. avgusta, izpred Prosvetnega doma Horjul. Garderoberke so se prepričale, da so vsi rekviziti in obleke spakirani, nato pa nas je pot s postanki vodila mimo Avstrije in Češke. Zjutraj smo končno prispeli na Poljsko. Najprej smo se ustavili v mestu Oswiecim, kjer smo si ogledali muzej nekdanjega koncentracijskega taborišča Auschwitz, ki je deloval od leta 1940 do 1945. Po izčrpnem in vsebinsko grozovitem ogledu smo pot nadaljevali z vožnjo do Krakova, kjer smo se nastanili v hostlu. Nekateri so prost večer izkoristili za obisk lokalnih pivnic, drugi za poležavanje ali sprehod po mestu in trgovinicah. Naslednji dan smo si ogledali letalski muzej v Krakovu. Tam smo videli vojaška in civilna letala, helikopterje in letalske motorje ter predelan vojaški helikopter, s katerim je nekoč letel papež Janez Pavel II. Zatem smo vožnjo nadaljevali do mesta Wadowice, kjer smo želeli obiskati rojstno hišo pokojnega papeža. Ogledi so na žalost bili že polno zasedeni, namesto tega pa smo raziskali wadowiško baziliko.

Po vrnitvi v Krakov smo si po kosilu uredili pričeske in se oblekli za nastop na bližnjem trgu. Plesali smo v oblekah, kakršne so nosili v Horjulu v začetku 20. stoletja. Poleg nas so nastopile tudi skupine iz Turčije, Irske, Estonije, Romunije, Nizozemske in drugih držav, zato kulturne raznolikosti na trgu ni manjkalo. Med nastopom smo vsi vidno uživali. Najbolj so nas podžgali potrki, ki so zaradi strukture odra dajali vtis, kot bi na odru plesalo 100 plesalcev. Manjkal ni niti pozitiven odziv publike, največjega navdušenja je bil deležen plesalec, ki se je spogledoval s kar dvema plesalkama naenkrat.

V nedeljo se je pol skupine odpravilo osvežit v bližnje kopališče, ostali pa smo obiskali grad nad mestom. Tam smo si ogledali kraljevo zakladnico, ogromne kraljevske sobane s čudovitimi tapiserijami in slikami, za konec pa smo se povzpeli še na stražni stolp. Po spustu v mesto in kosilu so sledile priprave za drugi nastop, tokrat v oblačilih, kakršne so nekoč nosili v Prekmurju. Plesali smo v dvorani bližnje pivnice, nastop pa je bil tudi tokrat odličen. Množica ljudi nam je dala zagon, tako da smo pozabili na tremo in vročino ter preprosto uživali. Po nastopu smo si lahko ogledali nastope tujih folklornih skupin, ki so bili izredno zanimivi. Po večerji so nekateri ostali in si festival ogledali do konca, drugi so degustirali domača piva, tretji pa so se sproščali ob torticah in sladoledu.

V ponedeljek smo spakirali svoje stvari in se na poti domov ustavili v rudniku soli Wieliczka na jugu Poljske. Tam so sol kopali že v začetku 13. stoletja, vanj pa se pride po 378 stopnicah. Očarani nad mogočnostjo in urejenostjo rudnika sploh nismo opazili, kdaj so minile 3 ure ogleda. Kosilo smo pojedli kar v podzemni restavraciji v rudniku in kupili spominke iz kamene soli. Sledila je dolga vožnja s postanki nazaj v Slovenijo. Na avtobusu ni manjkalo zabave, saj smo prepevali in tudi plesali ob zvokih harmonike, kitare in klarineta. Kot običajno bomo imeli pred novo sezono nekaj počitka, jeseni pa sprejemamo tudi nove člane – tako plesalce kot glasbenike. Vabimo vas, da se nam po 16. septembru pridružite na vajah ob sredah in petkih ob 19.30 v Prosvetnem domu Horjul.

Katarina Grdadolnik

0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Horjul!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!

Naš časopis

Miklavž prihaja na obisk
07.12.2016 | Kultura
Jazzva koncert

Bodite prvi pri oddaji mnenja.