Zmagovalec je postal človek z veliko znanja in izkušnjami, ki jih je pridobival v svoji mehanični delavnici, nekoč še ob mentorstvu očeta, ki je z dejavnostjo začel. Izučeni strojni tehnik je imel veselje do tovrstnega dela že od majhnega in tudi danes je po njegovem mnenju interes tisto najpomembnejše: "Redno imam na praksi vajence. Kar jemljejo kot teorijo v šoli, jim jaz pokažem še v praksi na avtu in tudi zanje je kasneje stvar laže dojemljiva. Pogosto pa jim dam še kakšno nalogo za domov, da stvar raziščejo, dopolnijo in če je fant zainteresiran, bo gotovo našel rešitev na internetu." Dejstvo je, da se je poklic mehanika v zadnjih letih močno spremenil, spremenil se je tudi način dela, saj tehnologija izredno hitro napreduje: "Že gum se ne da zamenjati brez uporabe računalnika, prav tako ne moreš preveriti delovanja zavor." Rožnik je dodal: "Zato je za mlade, ki imajo interes do računalnikov in avtomobilov, to odličen poklic." Glede na raznolikost področij, ki jih danes poklic mehanika zajema, in napredek, pa se po mnenju najboljšega aktualnega mehanika prepočasi spreminja šolski program: "V šoli sicer imajo delavnico in praktični pouk, vendar je težko celotnemu razredu v eni uri razložiti celotno operacijo in odpravo napake. Potem je pač tako, da tisti, ki imajo interes, so bolj zraven, ostali stran, in potem smo ponovno tam, da je na koncu rezultat izšolanega mehanika odvisen od njegovega interesa." Skladno s tem se na mehanično šolo danes ne vpisujejo fantje z nizko povprečno oceno, temveč tudi odličnjaki, ki jih to delo zares zanima. Po besedah Primoža Rožnika se poklic mehanika danes vsaj v nekaterih delih lahko primerja tudi s poklicem zdravnika: "Izobraževalni proces traja lahko sedem let in tudi avtomobilu je ob napaki potrebno dati diagnozo, za kar se porabi največ časa, saj je treba najti in odkriti napako. Leta nazaj si imel za vsako lučko eno rešitev, danes se prižge na primer lučka na motorju in je samo po evropskem zakonskem protokolu spisek tisočih napak, potem pa ima še vsak proizvajalec svoje šifre, tako da brez računalništva v tem poslu danes res več ne gre. Poleg računalništva pa je potrebnega še nekaj znanja kemije in fizike, saj moraš razumeti princip izgorevanja bencina v motorju ter tisto, kar na koncu ostane, pa tudi postopke spajanja različnih materialov, da veš, kdaj se za katero lepilo odločiti."
Zmaga Primožu Rožniku ni dala le nekakšne potrditve znanja in dobrega dela, pač pa tudi kar nekaj medijske pozornosti. Po njegove nasvete so v zadnjih treh letih prišle različne slovenske medijske hiše ter ga vključevale v različne oddaje. Tudi na ta način je zrasla prepoznavnost Euroservisa Avto Rožnik, kamor prihajajo stranke, ki od njega pričakujejo predvsem strokovno znanje. Sicer pa je najboljši mehanik mnenja, da je kazalnik dobrega dela, če ti stranko uspe obdržati: "Najbolj sigurno, da zadržiš stranko, je, da si do nje pošten. Da ji znaš razložiti, kje je napaka in kaj je treba narediti, da ji pokažeš, katere dele si zamenjal in da so ti deli res zamenjani. Včasih je treba narediti tudi kompromis in se s stranko pogovoriti, če kaj ni najbolj nujno oziroma je potrebnih veliko popravil, takrat se pokliče in pove okvirno ceno, da se odloči, kaj ja in kaj ne. S takšnim delom si ustvariš tudi zaupanje in dober je občutek, ko dobiš v popravilo tudi novejše avtomobile, ki so še v garanciji, saj veš, da si si s preteklim delom pridobil zaupanje."
Ker pa smo ravno v mesecu menjave pnevmatik naj mehanik 2016 opozarja, da je dobra guma sicer zelo pomembna zaradi oprijema cestišča, vendar poudarja, naj vozniki ne varčujemo in odlagamo niti z menjavo brisalcev: "Brisalec je v resnici osnova varnosti, saj ti na cesti nič ne pomeni dobra guma in zavora, če ne vidiš, kam pelješ." Pa srečno.
Nadja Prosen Verbič
Foto: Anže Petkovšek