Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
3°C
JUTRI
16°C
2°C
Oceni objavo

Med najboljšimi v Evropi

Avtohiša Mihalič


Ko je Drago Mihalič zaključil svojo Mercedesovo zgodbo, je začel pisati še večjo, družinsko, z imenom Volkswagen. Pred dvema letoma je nemški proizvajalec Mihaliče uvrstil med 100 najboljših evropskih serviserjev Volkswagnovih vozil, ki jih tudi uspešno prodajajo.

 

Ker avtomobili znamke Volkswagen ali v dobesednem prevodu »ljudski avto« sodijo med najbolj priljubljene avtomobile ne le v Evropi, ampak tudi v Sloveniji, je verjetno več Dolenjcem cesta iz Grosuplja proti Št. Juriju bolj poznana zaradi Avtohiše Mihalič, kot pa zaradi kapniške lepotice Županove jame, ki se nahaja v isti smeri.

 

Mojster za nemške avtomobile

Drago Mihalič je svojo poklicno pot začel kot avtomehanik avtomobilskih znamk Audi, Volkswagen in Mercedes v Autocommercu v Ljubljani (1972). V motornem oddelku je opravljal zahtevna dela obnavljanja motorjev, menjalnikov in drugih sestavnih delov avtomobilov do leta 1986, ko so ga povabili v tehnično službo. Svoje dotedanje znanje je nadgrajeval z rednim usposabljanjem pri Mercedesu v Nemčiji in postal inštruktor, za vsa servisna dela za avtomobilsko znamko Mercedes pri vseh pogodbenih partnerjih Autocommerca, po celi Jugoslaviji; pogosto je prevzel tudi vlogo neuradnega prevajalca iz nemškega jezika v srbohrvaški jezik. Med drugim omenja, da je bil eden redkih, ki je imel dostop do Titovih avtomobilov v Beogradu, tedaj v lasti »saveznih organa«.

Vsako pomlad in jesen so hodili v nekdanjo jugoslovansko prestolnico in organizirali brezplačne preventivne preglede, za vozila tujih diplomatskih predstavništev kjer so obenem promovirali znamko Mercedes in utrjevali zaupanje v kvaliteto svojih servisnih storitev. Potem je prišla vojna. »Po letu 1991 je podjetje še vedno prodajalo Mercedese v Srbijo, a Srbi so bili zaradi embarga čisto odrezani od poprodajnih aktivnosti, ki so jih v normalnih državah, običajno deležni lastniki svojih vozil (oskrba z originalnimi nadomestnimi deli, garancijska popravila idr). Tja smo hodili preko Madžarske,« pripoveduje Drago, ki med spomini na takratne čase, omenja tudi nevarna srečanja z udeleženci spopadov ob Donavi pri Vukovarju in na Iloku…..

 

Namesto bele srajce in kravate delovni pajac


Kot večina obrtnikov, je tudi Drago Mihalič, najprej v popoldanskem času v manjši domači delavnici »na črno« popravil kakšen avtomobil. Ker se je vrsta čakajočih daljšala, je 1996 ugotovil: »Ne morem sedeti na dveh stolih obenem. Zato sem se odločil zamenjati belo srajco in kravato za delovnega pajaca.«

Lotil se je gradnje delavnice in po tihem upal, da bo dobil zeleno luč pri Mercedesu, kjer pa zaradi bližine Ljubljane in strahu pred konkurenco, niso bili enakega mnenja. Zato se je obrnil na Porsche Slovenija, od koder je prišel preverit situacijo na terenu takratni generalni direktor g. Windisch. Drago se spominja: »Najbolj mu je bilo všeč, da sva se lahko pogovarjala v nemškem jeziku in da zaradi gradnje nisem bil zadolžen, najmanj pa to, da imamo od Grosuplja do Št. Jurija tako slabo cesto. Prej bi rekel, da je skrajno resno in ne v šali pripomnil, da se nam že zaradi ceste ni bati, da bi nam zmanjkalo dela. Ugotovil je, da je objekt primerno zgrajen in se odločil, da je bolje, da je v njem Volkswagen, kot pa katera koli druga znamka. Podpisala sva pismo o nameri in tako sem 01.07.1996 postal samostojni podjetnik. Že v drugem letu sodelovanja smo podvojili prodajo vozil.«

 

Leta 2002 so zaradi uveljavitve mobilne garancije (brezplačen odvoz pokvarjenega avtomobila, zagotovitev nadomestnega vozila in eventualna nastanitev stranke) kupili prvi kamion za prevoz avtomobilov, ki so ga prvotno uporabljali predvsem za lastne potrebe, po podpisu pogodbe z AMZS in zavarovalnicami, ki nudijo svojim zavarovancem asistenco, pa opravljajo 24-urno pomoč na cesti; od leta 2008 z dvema kamionoma.

 

Eden od najboljših evropskih servisov


Avtohiša Drago Mihalič je pooblaščeni prodajalec in serviser za osebna in gospodarska vozila Volkswagen in Audi. V servisni del, ki ga Drago Mihalič označuje, kot paradnega konja v dejavnosti, sodita vzdrževanje in popravljanje omenjenih vozil, v okviru tega pa ponujajo mehanične, kleparske in vulkanizerske storitve, avtooptiko, servis klimatskih naprav, do non-stop pomoči na cesti in asistence za večino zavarovalnic na našem trgu, kot tudi zagotovitev nadomestnega vozila, pa prodaja »staro za novo« in še kaj. V njihovo ponudbo sodi tudi prodaja originalnih nadomestnih delov, ki jih zagotavljajo iz centralnega skladišča v Salzburgu, v manj kot 24-urah. Pri svojem delu so računalniško povezani s svojo bazo v Nemčiji, ki jim je vedno pripravljena priskočiti na pomoč, a jih ima na ta način tudi pod nadzorom.

Pri svojem delu so dosledni, nemško natančni, poudarek pa dajejo kvaliteti storitev in zadovoljstvu strank ali kot pravi Drago: »Za pošteno plačilo, morajo stranke dobiti pošteno opravljeno storitev.« To je tudi osnovni razlog za to, da se stranke k njim vedno znova vračajo in da so bili pred dvema letoma s strani tovarna Volkswagen nagrajeni in uvrščeni med 100 najboljših servisov v Evropi. Vozila VW postajajo zanimiva za vedno širši krog ljudi; iz nekdanjih trdnih, težkih in enostavnih avtomobilov so se razvili v elegantne labode z osnovnimi karakteristikami nemške kvalitete in vrhunsko sodobno tehnologijo, ki ji je Drago, zaradi zanimanja, ki ga je imel, sledil že od samega začetka. Ker ima Golf še vedno velik krog zapriseženih kupcev, omeni, da ravno v tem času prihaja na naše tržišče že Golf sedme generacije, ki je v primerjavi s predhonikom tehnološko še bolj napreden in v je svojem segmentu po kvaliteti, varnosti in prijaznosti do okolja , praktično brez konkurence.

 

Vsa družina v dejavnosti

Za poslovnim uspehom, ugledom in prepoznavnostjo Avtohiše Drago Mihalič stoji vsa družina. Žena

Štefka je medicinsko okolje zamenjala za avtomobilske prodajne in administrativne vode že pred

15 leti in se v njih nahaja še danes. Od leta 2000 sta v dejavnost vpeta tudi njuna sinova: Marko

je servisni svetovalec na prevzemu vozil in poleg dela s strankami, uspešno opravlja zahtevna dela

na raznih elektronskih sklopih in rešuje garancijske primere, Jure pa je v prodaji vozil in skrbi za

ISO standarde, kontaktiranje z zavarovalnicami, pomoč na cesti in za varnost pri delu. Vsi po vrsti,

vključno s še pet zaposlenimi delavci, tekoče nadgrajuje svoje znanje na posebnih izobraževanjih v

organizaciji matične hiše, Porsche Slovenija. »Brez stalnega vlaganja v znanje in tekočega spremljanja

vseh novosti, ki jih prinaša današnji avtomobilizem, enostavno ne bi bili kos problemom, ki jih

uspešno rešujemo. Vsi naši mehaniki so ozko specializirani za posamezna področja. Strokoven

pristop je nujen na vseh področjih,« razlaga Drago, ki obenem pove, da so izobraževanja med drugim

tudi nemajhen strošek.

 

Prodaja za nove stranke v servisu


»Pri nas je praksa, da 80 odstotkov delovnega časa,v naprej razporedimo za naročeno servisiranje, 20 odstotkov, pa ga pustimo za urgentne, nenajavljene primere. Običajno je bila čakalna doba za servis od enega tedna do deset dni, v mesecu avgustu, pa smo opazili, da planer za servisiranje ni več poln za deset dni vnaprej,« Drago Mihalič razlaga posledice gospodarske krize, ki je opazna tudi pri vzdrževanju vozil, saj nekateri ljudje, zaradi zmanjšanja stroškov, zahtevajo samo nujna popravila. Prodaja vozil se je zmanjšala za približno 20 odstotkov; cene novih avtomobilov so v Sloveniji nižje, kot v marsikateri evropski državi, prav tako tudi zaslužki in stimulacija za prodajo, je predvsem v upanju, da s tem pridobijo novo stranko v servisu.

Omenjeno stanje ni spodbudno za načrtovanje bodočega razvoja; trenutno so zadovoljni, da zmorejo pokrivati tekoče stroške in da zaposleni redno prejemajo zaslužene plače, zato svoje napore usmerjajo v izpopolnjevanje kvalitete, pridobitev novih in ohranjanje čim večjega števila svojih rednih strank.

 

Za konec se Drago Mihalič v imenu svoje celotne ekipe zahvaljuje vsem svojim zvestim strankam za zaupanje in jim želi vse dobro v letu, ki se začenja.

 

Pobudnik ustanovitve VW je bil Adolf Hitler (11. februar 1933 v Berlinu na avtomobilski razstavi).

Želel je avtomobil, ki lahko na avtocesti razvije trajno hitrost 100 km/h, ima 4 za družino primerne

sedeže, skromno porabo goriva in stane manj kot 1000 takratnih Mark. Naročilnico za prototip je

dobil leta 1934 Ferdinand Porsche. Kmalu je nastal Hrošč (Maikäfer). Ker nemška avtomobilska

industrija ni bila zainteresirana, je bila izgradnja tovarne zaupana DAF (nemški delavski fronti). –

Wikipedija

Oglejte si tudi