Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za ponedeljek, 23.01.2017

pretežno oblačno
Ponoči bo pretežno jasno, po nižinah v notranjosti Slovenije bo spet nastajala megla.
-8°C | -5°C
torek, 24.01.2017
-7°C | -1°C
sreda, 25.01.2017
-6°C | -2°C
četrtek, 26.01.2017
-6°C | 0°C
petek, 27.01.2017
-7°C | -1°C
Opozorila
Nedelja, 22.1.2017 ob 16h
Dodatnega opozorila ni.
-8°C
-5°C
pretežno oblačno
Nahajaš se tukaj: Novice Šolstvo

Ekološki dan na OŠ dr. Ivana Korošca ......


ŠOLSTVO

| |
06.05.2013      8:22
A A

Ekološki dan na OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica


Že vrsto let se učenci in učitelji OŠ Borovnica trudimo povečati našo ekološko zavest in v skladu z njo tudi delovati. Tako na šoli vse šolsko leto potekajo različne ekološke zbiralne akcije, sodelovanja na natečajih, interesne dejavnosti in podobno. Na dan Zemlje pa izvedemo temu posebej namenjen Ekodan, v sklopu katerega pouk organiziramo v obliki delavnic, predavanj, delovnih akcij ...


Ekokemija: sedmošolci izdelujejo ekološko milo
Ekokemija: sedmošolci izdelujejo ekološko milo
Deli:

Tako se je v ekološkem duhu dneva Zemlje začel tudi naš peti Ekodan. Že nekaj dni prej smo spremljali vremensko napoved in v ponedeljek zrli v oblačno nebo, kajti izvedba nekaterih dejavnosti je temeljitejša v suhem vremenu.

Prvi in drugi razredi so dan začeli z ekološko lutkovno igrico Branka Lipnika Pobegli robot. Učenci so doživeto občudovali lepe lesene lutke in spremljali njihovo zgodbo, po predstavi pa so doživetja izrazili likovno. Nadaljnje delo v prvih razredih je bilo čebelarsko obarvano, saj nas je obiskal čebelar Anton Hren in z nami podelil nekaj svojega bogatega znanja o čebelarjenju. Izvedeli smo, kako pomembne so za nas čebele, kako se zanje skrbi ter katere čebelarske izdelke poznamo poleg medu. Izdelali smo tudi vsak svojo čebelo iz papirja.

Borovniški vrtnar Andrej Rahne pa je našim drugošolcem predal nekaj svojega vrtnarskega znanja. V šotne lončke so nazadnje lahko posejali semena ali posadili sadike cipres oziroma okrasnih rastlin. Ko bodo rastlinice nekoliko zrasle, jih bodo vsadili v svoje domače vrtove. Morda jih bo prav cipresa na vrtu spominjala na začetna šolska leta.

Tretje razrede sta obiskali psički Rina in Žana iz Zavoda za terapijo s pomočjo psov PET. Ga. Nani Gerdina je tudi letos s svojo Žano pripravila poučen program in vsi smo se strinjali, kako prijetno na nas vpliva bližina živali. Opazili smo sproščenost, nežnost, toplino, zazdelo se nam je, da bi se šolskih obveznosti lotili lažje, če bi imeli ob sebi Žano in Rino. Vsekakor pa smo razvijali naklonjenost, spoštljiv in odgovoren odnos do živali, naučili smo se primernega stika s psom, premagovali strah, in na dan so privrele zgodbe, misli in vtisi.

Da ni ves pasji svet rožnat, so spoznali četrtošolci in petošolci ob obisku Zavetišča za zavržene živali Gmajnice. Četrti razred si je ogledal alternativne oblike vrtnarjenja na biovrtičku g. Slavka Turšiča. Visoka greda poveča sadilno površino pa tudi zgrajena je tako, da je rastlinam na njej prijetneje in bolje uspevajo. Za zaključek so četrtošolci izdelovali ekološke didaktične igre in jih tudi preizkusili.

Tekom dopoldneva smo ujeli nekaj trenutkov brez dežja in pohiteli na šolski sadovnjak, da bi opravili spomladansko rez naših drevesc. G. Rudi Cerk nas je vodil od drevesa do drevesa in vsako smo si natančno ogledali ter ugotavljali, kje bodo zrasla jabolka, kje hruške in češnje. Le zakaj moramo drevo obrezati? Zakaj moramo vejice privezati s posebnim vrtnarskim vozlom? Zakaj navpično rastoče veje slabše rodijo kot vodoravne? Vse to smo se naučili in imeli smo srečo, da je bil ravno ponedeljek primeren za rez drevja, ker je po metodi Marije Thun dan za plod najustreznejši za obrezovanje.

Predmetna stopnja se je lotila nekoliko zahtevnejših nalog. Šestošolci so na primer očistili in na pomladno sezono pripravili šolsko igrišče. Na šolskem travniku pa so posadili maline. Sedmošolce sta obiskala člana HUD Karel Barjanski. G. Jože Pristavec je učence vodil po svoji fotografski razstavi mineralov, jim razložil, kako kristali nastanejo, lahko pa so si kristale tudi ogledali in katerega od njih celo odnesli domov. Mineralno delavnico pa je na koncu popestril še kemijski eksperiment. G. Andrej Klemenc je predstavil pomen kolesarjenja za človeka in naravo, učence naučil zamenjati zračnico, največ zanimanja pa so požela posebna kolesa, ki so jih lahko učenci tudi preizkusili. Električno kolo, zložljivo kolo … zelo zanimivo in nam do zdaj bolj malo poznano. Popolnoma ekološka pa je bila delavnica izdelovanja povsem naravnega in ekološko neoporečnega mila oz. pralnega praška. Kemijsko čarovnijo so učenci lično opremili z vsemi pomembnimi podatki, moč in učinkovitost mila pa bomo preizkusili doma. Po njegovi uporabi na koži zagotovo ne bo alergij in izpuščajev, odplake pa bodo naravi prijazne.

Tradicija Ekodneva je obisk ekoloških kmetij Košir in Kržič. Zdaj smo še bolje seznanjeni s pomenom ekološkega kmetovanja in zdravega prehranjevanja. In ne nazadnje ... Koliko dreves bomo letos ohranili pri rasti z zbranim papirjem naših devetošolcev?

Ekodan je končan, v nas se je obudila in okrepila ekološka zavest in še trdneje stojimo za svojimi šolskimi ekološkimi dejavnostmi. Krajanom Borovnice, zunanjim sodelavcem in vsem, ki ste sodelovali na borovniškem Ekodnevu, se za sodelovanje najlepše zahvaljujemo.

 

Mateja Praprotnik Lesjak, koordinatorica Ekodneva




0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

Povezani članki
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Borovnica!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!


Naš časopis
Številka: 444
Izšla: 19.12.2016
Poglej Pdf

Bodite prvi pri oddaji mnenja.