Logo MojaObčina.si
JUTRI
19°C
7°C
SOB.
23°C
7°C
Oceni objavo

Ropota, ropota, kako ropota!

Vse se je začelo z zlomkom po nazivu žled, ki je v začetku februarja opustošil dobršen del Notranjske, Slovenske železnice (SŽ) pa dobesedno spravil na kolena. Borovničani so se veselili, ko je po manj kot tednu dni začel na relaciji Borovnica–Ljubljana zopet voziti vlak, in skupaj s preostalo Slovenijo, ko so prvi vlaki odrinili proti Kopru in obratno. Veselje pa je hitro splahnelo, ko je postalo jasno, da železniško električno omrežje med Borovnico in Pivko še ne bo prav kmalu vzpostavljeno in bodo tod še nekaj časa kraljevale dizelske lokomotive. Ko bi SŽ dosegale nivo avstrijske ÖBB, bi to za lokalce ne bila nikakršna novica, tako pa je nezadovoljstvo nad (pre)glasnim in zastarelim voznim parkom sprva naraščalo po spletnih družabnih omrežjih, deževali so dopisi, peticije in drugi pisni izdelki. Proti poletju pa se je vendarle oblikovala bolj konkretna Civilna iniciativa Borovnica (CIB), ki so jo sestavljali tudi občinski svetniki in je, menda tudi ob podpori župana, na SŽ naslovila odprto pismo, opremljeno z večjim številom podpisov prizadetih občanov. Osrednja ost je bila uperjena na povečani promet na železniški postaji, ki da povzroča čezmerni hrup, vibracije in izpuste v okolje, CIB pa je želela odgovore na to, kakšne ukrepe so izvedli v smeri izboljšanja trenutnega stanja, predvsem v nočnem času, zatem predvideni terminski plan sanacije in obnove ter predstavitev načrtovanega projekta postavitve baznih postaj. Odgovor je prispel v začetku julija, češ da si železnice prizadevajo za čimprejšnjo sanacijo proge, a da za odsek Borovnica–Verd niti projektne dokumentacije še nimajo, do pred kratkim pa prav tako še niso imeli zagotovljenih sredstev države. Elektrifikacija našega odseka naj bi tako prišla na vrsto šele v letu 2015. Naj bi si pa že poleti poleg dveh že najetih izposodili dve moderni dizelski lokomotivi, pogovarjali pa naj bi se o nakupu nadaljnjih štirih.

Ko je kak teden zatem zakrožila anonimka, ki je obljubljala opozorilno zaprtje proge v noči z 11. na 12. julij, v kolikor bo v nočnih urah s postaje speljala kakšna preglasna kompozicija, in so policijske enote izvedle poostren nadzor v bližnji in daljni okolici, se je za 15. julij v Borovnici najavila delegacija predstavnikov SŽ, ministrstva za infrastrukturo in izvajalcev omrežja GSM-R. V osnovni šoli so se sestali s člani CIB, predstavniki občine in drugo zainteresirano javnostjo, kjer so bile prvič predstavljene tudi konkretne številke. Na dan gre menda skozi našo občino približno 100 vlakov, za katere potrebujejo od 12 do 15 dizelskih lokomotiv, med njimi tudi pet starejših »reaganov«, ki se jim ob koncih tedna pridružijo še trije. Cena nove lokomotive je okrog pet milijonov evrov, dobavni rok je dve leti, medtem ko se na najem čaka od tri do šest mesecev, če bi bila seveda kaka v Evropi prosta. Kljub temu naj bi v kratkem pridobili dve novi. S sanacijo proge bo še težje, saj je ocenjena na 40–50 milijonov evrov, letos pa naj bi obnovili le progo do Logatca, šele v prvi polovici leta 2015 tudi do Borovnice. Morebitna izvedba protihrupnih ograj ne bi bila mogoča prej kot v dveh letih. O preseženih mejnih vrednostih hrupa obiskovalci sicer niso prav radi govorili, so pa dejali, da imajo vozniki lokomotiv navodilo izogibanja nepotrebnemu piskanju, kot tudi umika le-teh na del postaje, najdlje od stanovanjskih hiš. Kar se tiče načrtovanih oddajnikov sistema GSM-R, naj bi sevali zgolj v smeri železniške infrastrukture, eden bo že v Prevalju, drugi, manjši –osemmetrski, pri tunelu, večji, tridesetmetrski, pa na Dolu, a je lokacija pri Novaku za zdaj še predmet dogovora. Za konec je bilo rečeno, da bo naslednji sestanek čez 14 dni. Od tedaj je minil že debel mesec …

 

Damjan Debevec, foto: DD, SZ

Oglejte si tudi