Logo MojaObčina.si
DANES
9°C
4°C
JUTRI
16°C
-1°C
Oceni objavo

Zaključek prve faze izdelave Celostne prometne strategije - potovalne navade občanov

Celostna prometna strategija (CPS) je strateški dokument, s katerim želi Občina Bled vzpostaviti trajni prometni sistem tako, da se zagotovi dostopnost delovnih mest in storitev za vse, izboljša varnost, zmanjša onesnaževanje, emisije toplogrednih plinov in poraba energije, poveča učinkovitost in zmanjša stroške potniškega in tovornega prevoza ter izboljša privlačnost in kakovost mestnega okolja ter s tem kakovost bivanja prebivalcev na območju Občine Bled. V sklopu CPS potekajo različne dejavnosti. Trenutno se je zaključila faza, v kateri smo ugotavljali, s katerimi izzivi na področju prometa se soočajo prebivalci Občine Bled. V sklopu analize stanja smo izvedli intervjuje ter krajšo anketo med prebivalci občine.
Bled - Intervjuje in ankete smo opravili s predstavniki različnih starostnih skupin in različnih institucij ter podjetij. Vprašanja so se nanašala na potovalne navade občanov in na prometno ureditev v Občini Bled. Intervjuvali smo deset oseb, starih nad 30 let, v anketi pa je sodelovalo 334 občanov, od tega 136 moških in 198 žensk.

Občani Bleda se na delo in po opravkih najpogosteje vozijo z avtomobilom, v večini primerov so v avtu sami. Po opravkih gredo pogosto tudi peš, redkeje pa z avtobusom ali vlakom. V Ljubljano in druga mesta vprašani potujejo z avtom, le nekaj več kot 10 % uporablja druga prevozna sredstva, najpogosteje avtobus ali vlak. To so lahko razlogi, da je večina občanov nezadovoljna s pretočnostjo prometa, kar se odraža s pogostimi zastoji in gnečo. Zastoje v poletnih mesecih lahko pripišemo turistični priljubljenosti Bleda. Ravno tako velik izziv predstavljajo urejena parkirna mesta. Četrtina prebivalcev v bližini delovnega mesta nima urejenega parkirnega mesta, ostali pa so z ureditvijo zadovoljni. Želijo si bolj sklenjene, osvetljene in varne kolesarske povezave. Tisti, ki javni promet uporabljajo, so z njim zadovoljni. Pogostost lokacij avtobusnih postajališč in cene vozovnic se jim večinoma zdijo primerne.

Intervjuvance smo povprašali o ukrepih, s katerimi bi lahko odgovorili na zgoraj omenjeno prometno problematiko. Vprašani bi dopolnili omrežje javne razsvetljave, uredili varne šolske poti, uredili več površin za pešce ter več parkirnih površin za kolesa. Prometne površine bi prilagodili osebam z različnimi omejitvami, umirili bi promet v naseljih, zmanjšali število avtomobilov, na drugi strani pa povečali število parkirnih mest za avte. Zagotovili bi več prehodov za pešce, s katerimi bi povečali varnost, omogočili bi brezplačna parkirišča na obrobju mesta ter posledično brezplačen prevoz do centra mesta.

Faza analize stanja se je končala, naslednja faza narekuje opredelitev vizije in prioritet. Zato je pomembno, da občani še naprej sodelujete pri izdelavi CPS s svojimi predlogi. V prihodnjih mesecih se bomo osredotočili na vaše vizije o občini Bled. Z vašo pomočjo bomo lahko skupaj odgovorili na izzive, s katerimi se sooča Občina Bled.

Oglejte si tudi