Logo MojaObčina.si
DANES
15°C
-1°C
JUTRI
12°C
-2°C
Oceni objavo

''Ni slabega gosta, je samo slaba storitev!''

Eva Štravs Podlogar je dolgoletna direktorica Lokalne turistične ogranizacije (LTO) Turizem Bled, ki nenehno pridobiva na pomembnosti, saj je na Bledu tudi sedež Regionalne destinacijske organizacije Gorenjske (RDO). Je tudi predsednica Svet zavoda Slovenske turistične organizacije (STO).

Pred nami je nova poletna sezona, ki letos ne bo imela tako pomembnih in velikih dogodkov kot lani, ko je Bled gostil svetovno veslaško prvenstvo, grad pa praznoval tisočletnico.  Kakšne so torej napovedi za poletno sezono?

 

No, v turizmu se spodobi, da smo optimisti, tako pričakujemo solidno poletje, hkrati pa je treba takoj priznati, da je tudi v turizmu obdobje krize, zato je do zadnjega trenutka treba biti previden in aktiven - gostje se odločajo za počitnice res v zadnjem trenutku, ko vedo, kakšno bo na primer vreme in kakšna je finančna situacija v družini.  To seveda velja za velik del sveta, ne samo za nas - veliki turistični ponudniki, velike agencije planirajo poslovne načrte bolj vnaprej, toda tudi tukaj se, če gledamo ves svet, lahko marsikaj spremeni v zadnjem trenutku tako zaradi naravnih katastrof kot kakšnih terorističnih dejanj, nemirov, vojn in podobno.  Kljub vsemu pričakujemo normalno, solidno poletje, zavedamo pa se,  da bodo gostje potrošili manj, vendar ni dileme, da bomo tudi v teh kriznih časih prijazni gostitelji in dobra storitev bo najboljša naložba za prihodnost. Seveda bo v glavni sezoni veliko odvisno tudi od vremena, ampak sprememb in nepredvidljivih situacij smo na Bledu res navajeni. (smeh)  Vsi ti elementi vplivajo na samo hotelsko ponudbo kot tudi na kampe, kjer vreme igra pomembno vlogo.

 

Že davno so minili časi, ko ste turistični delavci prodajali samo svoj kraj - zdaj se prodajajo cele države oziroma regije, v našem koncu Evrope so tak primer Alpe ...

 

Ja, to drži, večkrat se pogovarjamo, kakšno izbiro ima potencialni gost, ko se odloča, kam bo šel na počitnice. Zdaj je seveda trend, da se v google vtipka destinacijo in se ti pokažejo aranžmaji po nepredstavljivo nizkih cenah, že skupaj z letalsko karto in podobno, ali pa da se nekje v Londonu ali v Nemčiji na primer v roke vzame brošuro enega izmed velikih organizatorjev potovanj - te brošure imajo lahko po nekaj sto strani in ni turistično  prepoznavnega kraja, ki ne bi bil v tej brošuri.  To, da se gost odloči, da pride ravno k nam, je odvisno od zelo različnih dejavnikov, od ponudbe, do tega, ali mu je bolj pri srcu morje, ali se odloča za potovanja ali aktivne počitnice in podobno, seveda pa so izjemno pomembna tudi priporočila prijateljev in znancev,  ter tudi splošna promocija države. Bled je eden bolj prepoznavnih krajev v alpskem prostoru, to ni dvoma,  destinacijo Julijske Alpe pa gostje prepoznajo kot zanimivo in atraktivno.  Sama Gorenjska kot destinacija je kulturno in naravno bogata, RDO pa je tu zato, da zagotovi še toliko boljše povezave in komunikacije med samimi kraji.  Slovenija  je v turističnem smislu izjemna po svojih naravnih danostih in izredno raznoliki   turistični ponudbi,  je lahko dostopna z avtomobili (žal ne tudi po zraku),  zato se  na sejmih, borzah, v publikacijah in v medijih v tujini predstavljamo skupaj v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo, v trenutku, ko gremo čez lužo, pa se je zelo smiselno povezovati s sosedi, Italijani in Hrvati, in ponuditi gostom še toliko bogatejšo turistično izkušnjo.

 

Bled postaja nekakšno upravno turistično središče Slovenije, tudi zaradi vaše vpetosti v delo Slovenske turistične organizacije. Kaj to pomeni za Bled?

Ja, res smo si kar priborili pomembno mesto v slovenskem turizmu, s tem mislim predvsem na blejski LTO, zadnje tri leta pa vodim tudi svet zavoda STO, kar pomeni, da sem tudi osebno še bolj vpeta v aktivnosti Slovenske turistične organizacije, čeprav je treba poudariti, da smo bili na Bledu vedno zelo aktivni, tudi kar se tiče promocije na nacionalnem nivoju.  Od nekdaj so naši turistični delavci odhajali na različne sejme in borze, gostili smo pomembne študijske skupine, v Sloveniji praktično ni bilo turističnega dogodka, pri katerem Bled ne bi bil pomemben partner,  zato tudi toliko bolj z zaskrbljenostjo spremljamo odločitev vlade za res izjemno zniževanje proračuna za promocijo, torej tistega dela, ki je bil namenjen STO.  Pri tem poudarjam, da je potrebno pogledati, na kakšen način se predstavljamo po svetu, kako zgleda celostna podoba slovenske turistične predstavitve v tujini. Samo letos smo prejeli dve priznanji,  v Moskvi in na Kitajskem. Ne gre le za to, kolikšen del denarja dejansko dobi STO kot javni zavod, ki skrbi za promocijo slovenskega turizma, ne glede na to, kakšne aktivnosti smo izvajali v preteklosti in za katere mislim, da so bile dobre in profesionalne, gre za to, da je treba gledati globalno in oceniti, da se zmanjšujejo sredstva ravno za dejavnost, ki se je v preteklosti,  v zadnjih 20. letih v samostojni Sloveniji izkazala kot izjemno perspektivna tudi za naslednjih 20 in še 100 let naprej! V  Sloveniji smo ljudje, ki imamo radi goste, ki obvladamo turizem, vedeti pa moramo tudi to, da se je v zadnjih letih v turizem, v kapacitete, v izboljšave in v kakovost ponudbe zelo veliko investiralo  in da bi bilo treba že zato v turizem vložiti samo veliko več, tako v samo promocijo kot tudi v ljudi. Poglejte samo, kaj se je dogajalo z nekaterimi ostalimi gospodarskimi panogami, podjetja z dolgoletno tradicijo so šla v stečaj ali pa preprosto izginila, zato turizem na Gorenjskem še vedno vidim kot veliko priložnost v gospodarstvu, kot veliko priložnost za vse nas, ki živimo in delamo v tem prostoru. Menim, da bi se morali vsi še bolj angažirati, da bi turizem bil še boljši. Včasih, ko z veliko optimizma govorim o Bledu in turizmu, dobim kritike, češ da ne vidim, kaj vse bi morali še postoriti in kaj vse ni dobro. Seveda se zavedam, da vse ni v redu, prav gotovo ne, ampak moramo delati skupaj in moramo gledati v prihodnost - morda bo treba nagovoriti še koga, dati spodbudo vsem,  ki so posredno povezani s turizmom, da bomo skupaj ustvarili prijetno okolje za ljudi, ki živijo v turističnih krajih, za domačine, saj bodo samo zadovoljni domačini lahko dobri gostitelji.

Kar pa se letošnje sezone tiče - naredili bomo vse, da bo sezona dobra, zavedamo se, da je vsak gost dragocen. Velikokrat se tudi v Sloveniji pogovarjamo o tem, kakšne goste imamo in jih ocenjujemo, češ ti so dobri gostje, oni so slabi gostje, štejemo, koliko zapravijo ...  ampak gost je gost! Seveda so bili časi, ko so gostje po nekaj ur sedeli pri večerji, ampak ti časi so za enkrat mimo, samo zazrimo se vase, vsi varčujemo!  Gostu je treba ponuditi tisto, po kar je na Bled prišel in prepričana sem, da se bo tak gost vrnil na Bled tudi takrat, ko bo imel več denarja ali ko bo pripravljen potrošiti več.

Oglejte si tudi