Govorniki so se strinjali, da je turizem pomembna gospodarska panoga, ki je bila v dolini v preteklosti neizkoriščena, in da je ključ do uspeha sodelovanje. Čeprav je bilo na tem področju že kar nekaj narejenega, oblikovanih je bilo tudi že več turističnih blagovnih znamk, tako enotnih, kot posameznih, sta zelo pomembna skupna promocija in skupno trženje.
Že pred desetletjem so turistične organizacije iz zgornjega dela doline zasnovale enotno blagovno znamko, vendar ta nikoli ni v polnosti zaživela. Po mnenju govornikov je za to kriva nezainteresiranost politike, da bi se tako ponudniki kot politiki med občinami povezovali. Novoizvoljeni župan občine Ajdovščina pa pravi, da v prihodnje ne bo več tako - Tadej Beočanin namreč turizem postavlja med prioritete, čeprav hkrati poudarja, da je bistvenega pomena tudi zasebna pobuda. Glede na danosti pa verjame v uspeh. Razvoj turizma vidi predvsem v treh produktnih področjih – dediščinski turizem, podeželski turizem ter športni in adrenalinski turizem. Sam pričakuje, da se bo v naslednjih štirih letih na območju občine, tudi na račun združevanj in skupne promocije, bistveno povečalo število nočitev. Bodo pa potrebna vlaganja, predvsem v turistično infrastrukturo, kjer na prvem mestu izpostavlja pomanjkanje nočitvenih kapacitet za različne ciljne skupine gostov. Na področju razvoja kolesarskih in pohodnih poti vidi velike možnosti za povezovanje s sosednimi občinami. Pomembna točka v njegovem razmišljanju pa je Trg Vipavske doline, pokrita tržnica v obliki avtocestnega počivališča, ki bo ponujala pridelke in izdelke iz doline ter v nadaljevanju vabila tudi na doživetja. Cilj tega projekta je »zaustaviti vso to pločevino, ki se vali skozi dolino, in jo navdušiti nad našimi produkti«.
Občini Ajdovščina in Vipava sta se letos povezali v skupnem projektu za razvoj turističnega območja Vipavska dolina. Kot je povedal direktor Razvojne agencije Rod David Bratož, želijo pripraviti strategijo razvoja turizma za celotno območje doline, ne zgolj zgornjega dela. Občine same pa se bodo opredelile, če se sploh vidijo v Vipavski dolini ali se vidijo v Goriški.
V razvojni agenciji na pobudo ajdovske občine že pripravljajo enotno blagovno znamko za turistično ponudbo in proizvode iz doline. Z določenimi spremembami in dodatnimi finančnimi sredstvi ter idejami in sodelovanjem zasebnikov ima Vipavska dolina realne možnosti, da v letu 2015 začne promovirati in prodajati svoje izdelke pod enotno turistično blagovno znamko Vipavska dolina.
Mladinski svet Ajdovščina