Izberi drugo občino

Registracija
Napoved za sreda, 22.02.2017

oblačno
Ponoči bo zmerno do pretežno oblačno. Najnižje jutranje temperature bodo od -1 do 4, ob morju 6 stopinj C.
3°C | 10°C

26.09.2015      8:13
A A

Danska od blizu

Potovati po svetu, spoznati nove ljudi, videti svetovne znamenitosti in se srečevati z novimi kulturami, so bili vedno eni od najpomembnejših ciljev v mojem življenju. Ko sem torej konec lanskega šolskega leta od vodstva ŠGV izvedel, da mi je ponujena možnost potovanja na Dansko, sem jo brez pomislekov velikodušno sprejel.

Deli:

Na Dansko smo se na enotedensko dogodivščino v organizaciji Društva slovensko-danskega prijateljstva odpravili v petek, 4. septembra zvečer. Na dolgo vožnjo z avtobusom se nas je podalo 37 dijakov, 4 spremljevalci in dva šoferja. Med sabo se udeleženci nismo poznali, a je začetna zadržanost nepričakovano hitro minila. Že po eni uri smo se zapletli v pogovore, tako da je okrog 20 ur vožnje, sicer ne ravno udobno, a hitro minilo. Askov Højskole – »dijaški dom« srednje šole na jugu Danske je bila naša prva postojanka. Namestili smo se po sobah, prvič pojedli resen obrok, sledil pa je že čas za »trdo delo«. Na Dansko se namreč nismo odpravili le pohajkovat, temveč tudi predstavljat Slovenijo. Zato smo se morali že takoj pripraviti na dva slovenska večera. Sestavljena sta bila iz predstavitve glavnih slovenskih značilnosti, atrakcij, pomembnih Slovencev … To smo popestrili z glasbo, zapeli smo nekaj najbolj znanih slovenskih pesmi. Po predstavitvah smo za naše gostitelje pripravili tudi majhno pogostitev z značilnimi slovenskimi jedmi in pijačami, nikakor pa nismo pozabili tistega, brez česar slovenska veselica ne more obstajati: na harmoniko in na znamenito Na Golici.

Program naslednjega dne se je začel z obiskom najstarejšega danskega mesta Ribe, sledila pa je sprostitev v Legolandu. Med vožnjo smo lahko ob pogledu skozi okno dobili vtis o danski pokrajini, ki je bolj kot ne ravna. Opazovali smo tudi hiše in ugotovili, da se arhitektura kar močno razlikuje od naše. Velika večina je opečnatih in enonadstropnih, saj večjih ne potrebujejo. K temu pripomore tudi dejstvo, da Danska zelo podpira zgodnjo osamosvojitev mladine od staršev, saj prav vsak dijak in študent dobi od države štipendijo, s katero se od doma odpravi študirat.

Naslednje jutro smo se odpravili proti severu. Vmes smo se ustavili ob res veličastni devet metrov visoki skulpturi štirih mož pri Esbjergu, ki gledajo na širno morje in pozdravijo vsakega, ki ga vodna pot ponese do drugega največjega danskega pristanišča. Kmalu smo potem prišli v kraj Nykøbing in se srečali z vrstniki iz Mørso Gymnasium. Prvič smo prišli v neposreden stik z Danci in navdušeni ter z zanimanjem smo se podali za njimi. Moja gostitelja sta bila dijaka te šole, ki stanujeta v nekakšnem »dijaškem naselju« (podobno našim študentskim domovom) blizu šole. Sicer nisem bil deležen vpogleda v tipični danski vsakdanjik, sem pa zato spoznal »študentsko« življenje dijakov in bil nad njim, kljub temu da se od našega bistveno ne razlikuje, nemalokrat tudi presenečen. Nekajkrat tudi negativno, predvsem, ko so nam pripravili testenine za večerjo. Če ste do sedaj mislili, da lahko »ja vsak nrdi pašto«, vam zaupam, da ni tako.

Naslednji dan smo prisostvovali dvema urama pouka, ki sta nam pokazali, da to poteka popolnoma drugače kot pri nas. Danci namreč v šolo ne nosijo peresnic, svinčnikov, učbenikov ali zvezkov. Njihov edini šolski pripomoček je računalnik. Tudi organizacija pouka se bistveno razlikuje, saj ta poteka v mnogo bolj sproščenem vzdušju. Mogoče se komu zdi tak način zanimiv in učinkovit, a lahko izdam, da smo bili Slovenci vse prej kot navdušeni, ko smo uro zapustili.

Zvečer smo izpeljali prvi slovenski večer s potekom, kot sem ga že prej opisal. Danci so bili nad našo deželo in njenimi dobrotami navdušeni, tako da smo ob zvoku harmonike plesali in zelo dolgo uživali.

Zjutraj smo se poslovili od danskih gostiteljev in se odpravili proti drugemu največjemu danskemu mestu Aarhusu, kjer smo si ogledali muzej umetnosti z znamenito točko razgleda »Your Rainbow Panorama«. Pot nas je naprej vodila do Odenseja, kjer smo si ogledali rojstno hišo Hansa Christiana Andersena. Med tema dvema mestoma smo se vmes peljali še na najvišji vrh Danske. Ja, peljali smo se, saj je vrh s svojimi 173 metri brez ovir dostopen tudi z avtobusom.

V četrtek je sledil ogled Vikinškega muzeja v Roskildeju. Posebnost tega muzeja je, da v več majhnih stavbah prikazujejo dejansko življenje Vikingov. Ko smo bili mi tam na obisku, so možje izdelovali pravo vikinško ladjo – z orodjem in materialom, ki je bilo na voljo takrat. Ko smo se odpravili naprej, smo si med potjo ogledali še grad Kronborg, kjer naj bi se odvijal Shakespearov Hamlet.

Zadnja dva dneva sta bila namenjena ogledu glavnega mesta – Københavna. Urejenost tega mesta je navdušujoča – vsa drevesa in žive meje so obrezane, smeti na ulicah ni, prav tako le redko vidiš kakšnega brezdomca, po mestu se širi prijeten vonj … Ogledali smo si kip Male morske deklice, grad Rosenborg, se sprehodili ob kanalu Nyhavn, se povzpeli na Okrogli stolp in začutili utrip mesta po københavških ulicah. To je bilo zadnje dejanje našega potepanja po tej skandinavski deželi.

Preostala nam je še pot domov. Večinoma smo jo preživeli v iskanju udobnega položaja za spanje, ki ga sicer nismo odkrili, smo si pa tako med seboj delili vtise in se že nostalgično spominjali vrhuncev našega potovanja. O Danski in njenih ljudeh sedaj vemo veliko več, poudariti pa moram tudi, da smo od ostalih udeležencev te ekskurzije spoznali tudi marsikaj novega o svoji deželi, česar do sedaj še nismo vedeli ali pa nas to ni zanimalo. Navezali smo tudi močne stike, kar lahko potrdim tudi z dejstvom, da sem se do tega trenutka slišal, celo videl z nekaterimi soudeleženci ekskurzije. Hvala torej vsem sovrstnikom za navdihujoč teden, hvala tudi spremljevalcem ter šoferjema, da ste vsak na svoj način poskrbeli za nepozabno izkušnjo.

Tusind tak!
Aljaž Bratina

0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Ajdovščina!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!

Časopis Latnik
Zimske počitniške delavnice v Pilonovi galeriji
28.02.2017 | Tečaji in delavnice
Excel za osnovno vodenje financ

Bodite prvi pri oddaji mnenja.