Pri projektu je sodelovalo večje število podjetij in posameznikov, ki so vsak v svojem segmentu prispevali pri izdelavi. Elektrarno so nam glede na zahteve prilagodili in konfigurirali pri podjetju Kontiki Solar Kamnik. Skupna moč elektrarne je 500 W. Od začetka marca smo tako proizvedli že okrog 200 kWh električne energije. Skupaj s konstruktorjem Davidom Jamškom iz Šentjerneja smo zasnovali unikatno vozilo, ki je v celoti izdelano v domači delavnici, saj posameznih komponent nismo kupovali namensko.Vsi sestavni deli (okvir, sedež, volan) so unikatni. Vozilo je zasnovano kot učilo in ga je možno razstaviti in ponovno sestaviti, kar bomo izvedli v prihodnjem šolskem letu. Celoten okvir je izdelan iz aluminija in vijačen skupaj. Električni regulator, ki pulzno krmili elektromotor moči 500 W, je dodatno hlajen, da ne pride do pregrevanja. Precej poudarka smo posvetili varnosti, saj smo ocenili, da vozilo ne sme prekoračiti hitrosti 25km/h. Hitrost smo nato omejili mehansko z nizkim prestavnim razmerjem. Posledično pa je pospeševanje kar občutno tudi za izkušene voznike. Predvideli smo situacije, ko se elektronika sama izklopi, če voznik hkrati zavira in pospešuje (v paniki); brez varnostnega pasa seveda en gre. V prihodnje pa razmišljamo še o varnostnem loku, v primeru prevračanja
S tem projektom smo želeli smo spodbuditi uporabo električnih vozil in proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov. Opozoriti smo hoteli na veliko razliko v izkoristkih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem in elektromotorji. Ker je v javnosti pred novostmi prisoten strah, smo želeli spodbuditi razmišljanje o rabi alternativnih virov energije. Ugotovili in predstavili smo alternative v obliki električnih in hibridnih vozil.
Največ so s tem projektom pridobili učenci, saj lahko nove ideje preizkušajo in preverijo v živo v šoli. Glavnina dela nas čaka v prihajajočem šolskem letu, ko bomo izpopolnili metodologijo merjenja vremena in računanje izkoristkov ter opravili preizkuse vzdržljivosti električnega pogona ter predvsem avtonomije baterij. Podrobno bomo spremljali odvisnost proizvedene električne energije - glede na razmere in mikrolokacijo. Poskušali bomo dimenzionirati elektrarno, ki bi zadoščala šoli za avtonomno delovanje in ocenili smotrnost take investicije.
Erik Černigoj, mentor